- Belföld
- Önkormányzati választás 2024
- szentkirályi alexandra
- karácsony gergely
- fidesz
- autósok
- budapest
Szentkirályi Alexandra állítja, igazolni tudja Karácsony Gergely autósokkal szembeni tervét
További Önkormányzati választás 2024 cikkek
- Senki sem tökéletes: Így tippelt az Index a kerületi polgármesterekre
- Csúnyán leszerepelt a Jobbik, teljes tisztújítást ír ki a párt
- Nem jutott be a kerületi közgyűlésbe a Corvinus elbocsátott oktatója
- A leköszönő győri polgármester szerint veszíteni tudni kell, majd beszólt a legyőzőjének
- Akkugyár okozta a polgármester vesztét, másutt öt szavazat döntött
Ahogy az Index beszámolt róla, Szentkirályi Alexandra, a Fidesz–KDNP főpolgármester-jelöltje az elmúlt héten írt arról, hogy Karácsony Gergely főpolgármester és a Klímaügynökség új vezetője, Ámon Ada kitiltaná Budapest utcáiról a tíz évnél idősebb gépkocsikat. A Belügyminisztérium adatai szerint jelenleg 440 ezer tíz évnél idősebb autó jár a főváros utcáin, ami összesen a budapesti gépkocsik 61 százaléka.
„Hiába próbálja tagadni Karácsony, újabb bizonyíték van arra, hogy kitiltanák az autókat a városból” – jelentette ki Szentkirályi Alexandra a közösségi oldalán megosztott videójában.
A Fidesz főpolgármester-jelöltje egy hangfelvétellel próbálja igazolni korábbi állítását, amelyen a Klímaügynökség vezetője, Ámon Ada az autós közlekedés szűkítéséről és drágításáról beszél, de a felvételen az nem hangzik el, hogy kitiltanák a tíz évnél idősebb autókat a fővárosból.
Hozzátette, „káoszt okoztak és az embereket sanyargatnák. A terven Karácsony Gergely és Ámon Ada is titokban dolgozott, le akarták tagadni, de végül lebuktak.”
A főpolgármester sajnálta a pénzt P+R parkolókra, de most elvenné az emberek pénzét. Felháborító, ilyen döntést nem lehet a budapestiek feje felett meghozni
– fejtette ki Szentkirályi Alexandra.
Karácsony Gergely cáfolta az állítást
Mint írtuk, Karácsony Gergelyt a közösségi oldalán egy hozzászólásban kérdezték arról, mi igaz abból, hogy kitiltanák Budapest utcáiról a tíz évnél idősebb gépkocsikat. A főpolgármester rövid választ adott: „Semmi.”
Budapest főpolgármestere május 9-én a Magyar Autóklub vezetőségével találkozott. Az egyeztetésen a főpolgármester egy nemzetközi navigációs cég által közölt adatokra hivatkozva kijelentette, hogy Budapesten 2019 óta csökkent a torlódások mértéke. A politikus arra készül, hogy a következő ciklus fejlesztései kapcsán is megmarad a partnerség a Magyar Autóklubbal.
A Magyar Autóklub valódi elemzést, szakmai-társadalmi vitát kér a döntéshozóktól
A Magyar Autóklub (MAK) szerdai közleményében jelezte, hogy mély megdöbbenéssel értesültek Ámon Ada, Budapest Főváros Önkormányzata Klíma és Környezeti Főosztálya vezetőjének tervéről. Kiemelték, hogy az országos autós érdekvédelmi egyesület álláspontja, hogy „ez nem csupán autós, hanem széles körű társadalmi érdekekkel is ellentétes.″
Nyomatékosan kérjük a döntéshozókat, hogy készüljenek hatásvizsgálatok, a döntéseket előzze meg valódi elemzés és szakmai, társadalmi vita, amelybe vonják be a MAK-ot is! Adjanak érdemi választ szakmai javaslatainkra, és a közlekedésszervezési kérdésekben ne az ötletelés, hanem a szakmai szempontok vezéreljék a döntéshozatalt
– jelezte közleményében a MAK.