Az Egyesült Államok nem viccel, keményen megemelte a vámokat a Kínából importált elektromos járművekre, illetve egyebek között félvezetőkre, napkollektorokra, akkumulátorokra, kikötői darukra és több egészségügyi segédeszközre is.

Keményen keresztbe tett az USA a kínai elektromos autóknak – És még sok minden másnak is

Fotó: freepik.com

Az amerikai kormányzat az intézkedést azzal indokolta, hogy „kiegyenlítsék a versenyfeltételeket” azokban az ágazatokban, ahol az állam jelentős beruházásokat hajtott, illetve tervez végrehajtani – közölte a tozsdeforum.hu.

A kivetett vám együttes értéke mintegy 18 milliárd dollár.

Ezen felül fennmaradnak azok a vámok, amelyeket Donald Trump volt elnök több mint 300 milliárd dollár értékű Kínából származó importra vetett ki.

Janet Yellen pénzügyminiszter azt mondta, hogy az áprilisi pekingi útja során aggodalmát fejezte ki a „mesterségesen olcsó kínai import” miatt.

A Kínából importált elektromos járművek vámtétele az idei évtől 25 százalékról 100 százalékra emelkedik, a félvezetők esetében a vám 25 százalékról 50 százalékra nő 2025-re. Az elektromos járművekben használt lítium-ion akkumulátorokra és akkumulátor-alkatrészekre a tarifa idén 7,5 százalékról 25 százalékra nő. Minden más lítium-ion akkumulátor esetében 25 százalékra emelkedik a vám 2026-ra.

A Kínából importált napelemek tarifája idén 25 százalékról 50 százalékra emelkedik. Az acél- és alumíniumtermékek vámtétele az eddigi 0-7,5 százalékról 25 százalékra nő az idén. Idén nulláról 25 százalékra emelkedik a Kínából behozott kikötői konténerdaruk vámja.

A Kínában gyártott kórházi fecskendők és tűk tarifái idén nulláról 50 százalékra emelkednek. A légzőkészülékek és arcmaszkok jelenlegi 0-7,5 százalékos vámja az idén 25 százalékra emelkedik, az orvosi és sebészeti gumikesztyűk vámja pedig 7,5 százalékról 25 százalékra nő 2026-ra.

Forrás: tozsdeforum.hu

26 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Pusztai
@szaboria1: Több mint egy éve írtam: hatalmas balhé lesz ebből, nem kiforrott az akkugyártás, még az elektromos előny sem lefutott, érthetetlen magas áru az autó, ...
Egyébként nagyon kevesen tudják, előbb volt több mint 100 éve elektromos autó mint benzines. - pláne diesel,-
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
rücsü41
@Maccska: Ha az egészet mit írtam elolvasnád , mondjuk azt is hogy mi csak ész nélkül növeljük aksi gyárak számát, akkor nem vonná le negatív konzekvenciát.Ha nem mi adjuk el az akkukat akkor mi a hasznunk belőle, csak az hogy dolgozhatunk, ingyé?
rücsü41
@rücsü41: És akkor akkumulátor nagyhatalom sem mi leszünk, pedig Szíjgyártó ezzel kábított?
Pusztai
"Több ezer Teslára bukkantak egy NDK-s reptéren
Kicsit túltolja a gyártást a Tesla: annyi elektromos autó gurul ki a gyáraiból, hogy már nem nagyon tudják hová rakni, de vevő még nincs rá."

Alalkula!
Dr. Proktor
Náluk nincs MOHU a sok hulladék kezelésére!
Dr. Proktor
@Maccska: Miért lelkesedsz?
Csak nem a hulladékipar egyik prominense vagy? A MOHU-nál dolgozol? Van jövőd...
Őrnagy
USA szisztéma:
Szabad világ, szabad világkereskedelem!
A tőke és az árúk szabad áramlása!

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.