AutoWallis

Darabszámban és árbevételben is duplázna az AutoWallis ötéves terve

2024.05.13.

Fokozza régiós terjeszkedését a budapesti székhelyű, 16 országban jelenlévő, az autó nagy- és kiskereskedelemben 24 márkát képviselő, közel 1 milliárd euró árbevételű AutoWallis Csoport. Közép-Kelet-Európa meghatározó autókereskedelmi és mobilitási szolgáltatója 2028-ra évi közel 100 ezer gépkocsi értékesítését tervezi.

Belvárosi "kitelepülés"

Az AutoWallis Csoport túlteljesítette a tőzsdére lépéskor meghirdetett 2025-ös tervszámait, így szükségessé vált a közép és hosszú távú célszámok felfelé módosítása. Frissített terveiket május elején egy sajtóebéden osztották meg a szakújságírókkal Budapesten, a Gerbeaud Kávéház Átrium termében.

Öt évvel ezelőtt a stratégia megalkotásánál még nagyobb jelentőséget tulajdonítottak az önvezető járművek és az autók közötti adatforgalom térnyerésének, valamint a megosztott közlekedéssel kapcsolatban voltak nagy reményeik. Ma már látják, hogy ezek a trendek nem befolyásolták a piacot annyira, mint ahogy gondolták, az irányt eltalálták, de a tempót túlbecsülték, lassabbak a változások.

Hajtásláncban el van maradva  a régió az európai piac átlagától, az „öreg kontinens" olyan, mint a Trabant, vagyis kétütemű az elektrifikációban. Az összes töltőpont 40 százaléka két országban van, Hollandiában és Németországban.

Folyamatosan vizsgálja a növekedési és üzletfejlesztési lehetőségeket az AutoWallis, Közép-Kelet-Európa meghatározó autókereskedelmi és mobilitási szolgáltatója annak érdekében, hogy tovább növelje régiós lefedettségét. Az elmúlt években dinamikusan fejlődő magyar vállalat nagykereskedelmi üzletága jelenleg Európa 16 országában lát el importőri vagy azt támogató feladatokat olyan népszerű autógyártókat képviselve, mint az Opel, a SsangYong, az Isuzu, a Jaguar, a Land Rover, Renault, Dacia és Alpine, valamint a BYD, MG és Farizon.

Müllner Zsolt az AutoWallis Csoport igazgatóságának elnöke

A nagykereskedelem mellett az AutoWallis a gépjármű kiskereskedelem területén is folyamatosan bővíti tevékenységét a régióban: az idei első félévben egy felvásárlást követően a csoport a magyar és a szlovén mellett beléphet a cseh autókiskereskedelmi piacra is. A kiskereskedelmi üzletág által képviselt márkák: a BMW személyautók és motorkerékpárok, BYD, a Dacia, Isuzu, Jaguar, KIA, Land Rover, Maserati, MINI, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, SsangYong, Suzuki, és a Toyota, valamint az online értékesítéssel foglalkozó JoAutok.hu, továbbá az AUTO-LICIT.HU.

A Budapesti Értéktőzsdén jegyzett, budapesti székhelyű vállalat Magyarországon a szolgáltatási szegmensben is jelen van. Portfoliója a Sixt rent-a-car, a Nelson Flottalízing márkákkal a rövid és hosszútávú autóbérlési, flottakezelési és lízing szolgáltatástól a 2023-ban a saját, wigo carsharing néven elindított autómegosztó szolgáltatásig terjed. A Csoport az elmúlt években 11 akvizíciót hajtott végre, a gépjármű nagy- és kiskereskedelem terén általa képviselt márkák száma pedig 9-ről 24-re nőtt.

Müllner Zsolt: márkáinkkal új piacokra lépünk be a régióban

„Az AutoWallis kiemelt stratégiai célja a jövőben is a regionális terjeszkedés.  Nagykereskedelmi üzletágunk az elmúlt 5 évben több meghatározó autómárkával fűzte szorosabbra kapcsolatát a régióban, melyek közül kiemelkedik az Opellel újabb öt évre meghosszabbított, a régió négy országát érintő nagykereskedelmi szerződés, a Caetano Csoporttal létrehozott vegyesvállalat, mely a Renault, Dacia és Alpine márkák hivatalos importőre Magyarországon, a további négy régiós országra kiterjesztett, immár 9 országot érintő SsangYong importőri jog, valamint a BYD magyarországi importtevékenységét támogató szolgáltatói együttműködés kialakítása. Szintén fontos előrelépés volt tavaly az MG-vel kötött megállapodás, melynek alapján az AutoWallis a márka alkatrészkereskedelmi szolgáltatója a régió 13 országában, valamint idén a világ egyik legnagyobb autógyártójának számító Geely Auto Grouppal kötött megállapodás, melynek köszönhetően az új energiaforrású, Farizon márkájú haszonjárművek kizárólagos forgalmazását nyolc országban szereztük meg.” – mondta el Müllner Zsolt az AutoWallis Csoport igazgatóságának elnöke.

„A vállalat célja a jövőben, hogy a meglévő márkáinkkal új piacokra lépjünk be a régióban, ahol közép és kelet európai régió kisebb, töredezett piacain komoly konszolidációs lehetőségek nyíltak a régiót jól ismerő, tőkeerős szereplők számára. A regionális integrációhoz a lokális beágyazottság mellett nemzetközi menedzsmentre, hatékony irányítási struktúrára van szükség.”- mondta el a társaság elnöke.

Bihari Pál, az AutoWallis Csoport Nagykereskedelmi Üzletágának vezetője elmondta: „A meglévő márkák mellett folyamatosan keressük az újabb lehetőségeket, elsősorban a feltörekvő ázsiai márkák képviseletével. Erre jó példa a tavaly aláírt MG alkatrészkereskedelmi vagy a BYD szolgáltatói szerződésünk, illetve a nemrégiben bejelentett együttműködésünk a kínai Geely Csoporttal, mely a világ egyik legnagyobb autógyártója, élen jár az autóipari innovációkban, beleértve az önvezető technológiákat, az elektromos- és hibrid járműveket és más fejlett mobilitási megoldásokat. A Geely Auto Csoporttal aláírt a Farizon haszonjárművek kizárólagos forgalmazásáról szóló szerződéssel egy új energiaforrásra épülő haszongépjármű termékpalettát kínálunk majd a régió 8 országában, köztük Magyarország mellett Lengyelországban is."– tette hozzá az Üzletágvezető.

A panelbeszélgetést Györke Orsolya marketing igazgató vezette

A kínai autógyártók európai térnyeréséről azt vallják, a darab az darab, fő az ügyfelek maximális kiszolgálása. Másodlagos, hogy melyik márkával teszik ezt.

Adódik a kérdés: mit fog az Unió csinálni a „keleti veszedelemmel”,  jó-e a védővámmal történő lassítás? Szerintük ez csak időnyerésre elég, végső megoldásnak biztosan nem. A kínaiak európai befektetésekben, gyárépítésekben gondolkodnak, azonban itt a gyártás költségei várhatóan magasabbak lesznek, mint a Kínában előállított modellek esetében. A Kínából való tengeri szállítási piac is átalakulóban van. A képet még árnyalhatják a 6-7000 autót szállítani képes saját hajók.

Az már most látszik, hogy a szoftveres igény nagyon át fogja alakítani az autókat és változnak az értékesítési modellek is. Az online értékesítési csatorna még nem nagyon megy, vásárlás előtt egyszerűen mindenki meg akarja fogni második legértékesebb vagyontárgyát, beruházását, az új autót.

Lassú az ügynöki modellre történő átállás is, ahol az importőrök és a márkakereskedők már nem birtokolják a készleteket, nincs rajtuk akkora finanszírozási teher. Lassítja az átállást, hogy az autógyáraknál darabszám kényszer, az értékesítés volumenére optimalizált szemlélet van, ahogy Müllner Zsolt fogalmazott: a darabszám az Isten.

Fog előre menni az ügynöki modell, de csak mérsékelt tempóban, s ennek oka egyebek között a márkakereskedők félelme is. Az átállás a luxus szegmensben lehet gyorsabb, a nagy darabszámú, úgynevezett tömegautóknál ez kevésbé valószínű. Plusz a kínaiak a hagyományos dealeri modellt szeretik...

A Csoport Kiskereskedelmi üzletága márciusban jelentette be, hogy újabb ország kiskereskedelmi piacára lép be, miután megállapodott a cseh Stratos Auto BMW üzletágának megvásárlásáról.

„Ez a lépés illeszkedik a növekedési stratégiánkba, melyben a kiskereskedelem terén a stratégiai jelentőségű márkákban és piacokon önálló akvizíciókkal folytatjuk a növekedést a Nagykereskedelmi Üzletág expanziós stratégiáját támogató terjeszkedés mellett – mondta el Antal Péter az AutoWallis Csoport Kiskereskedelmi és Szolgáltatási Üzletágának vezetője. „A vállalat a stratégiailag fontos cseh piacon így Prága mellett két további cseh városban, Hradec Královeban és Pardubicében jelenik meg, ezzel egy lépésben megszerezve a cseh BMW-értékesítések 10, százalékát, ami a cseh prémium autó piac közel 4 százalékát tette ki 2023-ban.” – tette hozzá a szakember.

Régóta erős BMW-ben az AutoWallis

A Mobilitási szolgáltatások terén a vállalat a kínálat további szélesítését és a kiskereskedelmi hálózatához kapcsolódó terjeszkedést tervezi. Az AutoWallis frissített növekedési stratégiájában azzal számol, hogy 2028-ig a tavalyi több mint duplájára, akár 750 milliárd forintra emelkedhet árbevétele és az éves értékesített gépjármű darabszáma megközelítheti a 100 ezret.

Az öt év során a társaság az organikus növekedés mellett továbbra is évi 2-3 akvizícióval tervez a gazdálkodásában és az azzal számol, hogy a bővülés intenzívebb része 2026-ig tarthat, amit egy stabil, normalizált növekedési fázis követhet. Folytatódó konszolidációval számolnak a jövőben az autokereskedelem területén, a gyárak szeretnek kevesebb de erősebb márkakereskedővel egyeztetni, foglakozni - ehhez kell alkalmazkodni.

Müllner Zsolt elmondta, hogy az elmúlt években mutatott kiemelkedő, trendszerű növekedés eredményeként az AutoWallis mára nemzetközi csoporttá vált: bevételének több mint fele tartósan a külföldi piacokról származik. A növekedést a vállalat olyan gazdasági kihívások között teljesítette, mint a COVID-járvány, az autógyártást is érintő ellátási lánc problémák, a magas inflációs környezet és a mindezek mellett dráguló finanszírozás. Az AutoWallis Csoport növekedése mindvégig válságállónak bizonyult, amely a hatékonyan diverzifikált márka- és országportfólió mellett a tudatosan követett stratégiának volt köszönhető. „A folyamatos fejlődésnek köszönhetően a Budapesti Értéktőzsde Prémium kategóriájában jegyzett vállalat minden téren szintet lépett, így az AutoWallis a következő időszakban a nemzetközi befektetők figyelmének további növekedésére számít” – emelte ki a társaság elnöke. Az AutoWallis Csoport célja, hogy az évtized végére a közép-kelet-európai régió meghatározó autókereskedelmi és mobilitási szolgáltatójává váljon.

Az AutoWallis Nyrt. részvényeivel a Budapesti Értéktőzsde prémium kategóriájában kereskednek, az elmúlt egy évben a papír legalacsonyabb árfolyama 90,4 forint, a legmagasabb 168 forint volt.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.23
A HangZóna mai vendége Grád Ottó a Magyar Ásványolaj szövetség főtitkára. ..
2024.05.23
Idén először a CATL Debrecen szponzorként csatlakozik a május 24-26 között, a debreceni Nagyerdőben....
2024.05.23
Hát Argentínában! És miért pont ott?  De ne szaladjunk ennyire előre… ..
2024.05.23
A rendőrök 2133 alkalommal állapítottak meg jogsértést a múlt heti országos akcióban, amelynek....
2024.05.23
A Ford Magyarország managementje autós újságírókat látott vendégül május közepén Alcsútdobozon, a....
2024.05.23
Az egyetlen gyári fotón szemből látható az Elroq, amelynek világpremierjére idén ősszel kerül sor. ..
2024.05.23
A kínai autógyártó és a győri műszaki egyetem kapcsolata új szintre lépett. ..
2024.05.23
E-mobilitási roadshow-t tart május 23-án és 24-én Zalaegerszegen a Greentech szakkiállítás és....
2024.05.23
Mákvirág szezon van, lilában pompázik sok helyen a táj. Ez a gyönyörű látvány sokakat megrészegít....
2024.05.23
Az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezetének (ACEA) adatközlése szerint márciushoz....