Belföld

A kínai sajtóból derült ki, hogy „újraindult” a Budapest–Belgrád vasútvonal építése

MTI
Dömsöd, 2022. október 19. A pályatükröt készítik elõ a második vágánynak Dömsöd és Kunszentmiklós-Tass között, a megújuló Budapest-Belgrád vasútvonal Budapest-Kelebia szakaszán zajló felújítások közben 2022. október 19-én. A tervek szerint 2025-re készül el a Budapest-Belgrád vasútvonal korszerûsítése és fejlesztése, az elsõ olyan beruházás, amelyet Magyarországon kínai partnerekkel közösen, az Európai Unió szabályai szerint hajtanak végre. MTI/Máthé Zoltán
MTI
Dömsöd, 2022. október 19. A pályatükröt készítik elõ a második vágánynak Dömsöd és Kunszentmiklós-Tass között, a megújuló Budapest-Belgrád vasútvonal Budapest-Kelebia szakaszán zajló felújítások közben 2022. október 19-én. A tervek szerint 2025-re készül el a Budapest-Belgrád vasútvonal korszerûsítése és fejlesztése, az elsõ olyan beruházás, amelyet Magyarországon kínai partnerekkel közösen, az Európai Unió szabályai szerint hajtanak végre. MTI/Máthé Zoltán

Újraindultak a vágányépítési munkálatok a Budapest–Belgrád vasútvonal magyarországi szakaszán, miután a kínai-magyar építőcsapat tavaly szeptemberben leállította azokat – írta május 9-én a kínai állami China Global Television Network. A Telex által idézett cikk emlékeztet arra, hogy a projektnek meg kell felelnie az EU által szabványosított biztonsági rendszernek, és a hír, hogy az építkezés folytatódik, azt jelentheti, hogy az ezzel kapcsolatos problémákat megoldották.

Tavaly szeptemberben derült ki, hogy komoly gondok vannak a Budapest-Belgrád vasútvonal építésével. A beruházás fontos biztosító- és vonatbefolyásoló rendszerének kiépítését kínai cégek vállalták, akik ezt korábban még soha nem végezték európai szabványok szerint. Ezért felmerült, hogy egyáltalán nem, vagy csak jelentős késéssel tudják majd befejezni az építkezést.

Mivel a projekt emiatt megakadt, így a pályaépítést végző Mészáros Lőrinc érdekeltségek a munkagépek és munkásak egy részét levették a Budapest-Belgrád építéséről, és az akkor gőzerővel felújított Budapest-Győr fővonalra tették át.

A VSquare akkor azt írta, hogy a kínai szakemberek teljesen felhagytak a munkával, és az építkezés kínai finanszírozása veszélybe került. A konfliktus állítólag a legmagasabb szintekig ért el, a megoldásról pedig Orbán Viktor és Hszi Csin-ping már októberben tárgyalt Pekingben.

A projekt aktuális helyzetéről sem a MÁV, sem az Építési és Közlekedési Minisztérium nem akart nyilatkozni a sajtónak. Kiadtak egy közleményt, amelyben konkrétumok nélkül azt írták, hogy a Budapest–Belgrád projekt magyarországi szakaszán a vállalkozói konzorcium „ütemezetten és folyamatosan végez kivitelezési munkálatokat”. Míg a biztosító- és vonatbefolyásoló rendszerről azt írták, hogy a vállalkozói konzorcium „a teljes vasútvonal működőképes, az Európai Unió műszaki előírásainak megfelelő rendszerének kiépítésére vállalt kötelezettséget”.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik