Hirdetés

"Nem vagyok az anyjuk" - bocsánatkérésre kényszerült a szívtelen főnök

Szabó Bianka portré Szabó Bianka

Kína legnagyobb keresőmotorja, a Baidu PR-vezetője kénytelen volt bocsánatot kérni, miután a közvélemény alaposan felháborodott kegyetlen megjegyzésein. A közösségi médiában egyebek mellett arról posztolt, hogy el kell felejteni a szabad hétvégéket, és 24 órában rendelkezésre kell állni.

A TikTok kínai változatán, a Douyinon közzétett videósorozatában Qu Jing azt fejtegette, hogy szerinte ő nem felelős az alkalmazottak jólétéért, „mivel nem ő az anyjuk”. Emellett megtorlással fenyegette azokat a beosztottakat, akik panaszt tettek a módszereire. „Egy rövid üzenettel lehetetlenné tehetem, hogy ebben az iparágban munkát találjatok” - írta.

Szerdán Qu elismerte, hogy posztjai - amelyeket azóta már eltávolítottak a platformról - kritikát váltottak ki, méghozzá jogosan. „Mélyen átgondolom a dolgokat, és alázatosan elfogadom az engem ért kritikát” - írta a WeChaten.

A 996 bűvkörében

Hivatkozás másolása

A Qu kijelentései által keltett felháborodás rávilágít arra, hogy a kínai technológiai munkahelyeken köztudottan rossz a munka és a magánélet egyensúlya.

Az Alibaba alapítója, Jack Ma például híres volt arról, hogy azt hangoztatta: „áldás”, ha valaki a „996-os munkakultúra” részese lehet, ahol az emberek a hét hat napján reggel 9-től este 9-ig dolgoznak - írja a BBC

Egyik korábbi videójában Qu azt állította, volt, hogy annyira belefeledkezett a munkájába, hogy azt sem tudta, melyik osztályba jár a fia. Egy másik videóban azt mondta: „Ha a PR-szakmában dolgozol, ne várj szabad hétvégéket”. „Tartsd bekapcsolva a telefonod a nap 24 órájában, mindig készen állj a válaszadásra” - mondta.

Qu bocsánatkérésében azt mondta, hogy videói nem a Baidu álláspontját képviselik, és hogy nem kérte a vállalat beleegyezését a közzététel előtt. A Baidu egyelőre nem kommentálta az ügyet.

Szétszedik a kommentelők

Hivatkozás másolása

A Weibo kínai közösségi médiaplatformon az elmúlt napokban heves viták alakultak ki az incidenssel kapcsolatban.

„A vállalat alelnökeként tudnia kellett volna, hogy a megjegyzései és a hozzáállása hogyan fogja érinteni az alkalmazottakat, mégis nyilvánosságra hozta azokat. Ez arról árulkodik, hogy mennyire nem ért hozzá” - írta az egyik felhasználó. „Ő a Baidu PR-részlegének vezetője, mégis belekeveredett egy PR-botrányba. Itt a szakmaiság hiányáról beszélünk” - írta egy másik kommentelő.

Elindult a Naphire.hu YouTube-csatornája, iratkozzon fel a legfrissebb videóinkért!

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés