A világjárvány alatt különösen fellendült a jachtpiac
Fotó: Shutterstock

Úgy veszik a gazdagok a jachtokat, mintha nem lenne holnap

A világjárvány alatt nagyot nőtt a kereslet a jachtokra. Az igények manapság is magasak, viszont változóban vannak a tulajdonosi modellek. Igaz, sok csúcsgazdag a járvány elmúltával ismét a repülést választja a jachtozás helyett.


Továbbra is erős a jachtpiac

A koronavírus-járvány és a vele járó zárlatok következtében hatalmasra nőtt a kereslet a jachtokra. Azonban manapság sok korábbi tulajdonos vonul ki a piacról. Ők inkább felfedeznék a világot, nem pedig egy hajófedélzeten töltenék a szabadidejüket.

Az eladások növekedése miatt minimális árcsökkenés tapasztalható, azonban az érdeklődés továbbra is magas az újépítésű jachtokra is. Az ázsiai piac különösen kiemelkedik, részben az egyre gazdagodó népesség, valamint a kedvező időjárás miatt. Azonban a CNBC szerint az előrelépést gátolják az országonként eltérő szabályozások.

Viszont a szabadidős tengeri tevékenységek globális piaca várhatóan tovább fog növekedni, ami gazdasági előnyöket is magával hozhat. Az olyan, újfajta tulajdonosi modellek pedig, mint az osztott tulajdon vagy a rugalmas előfizetési rendszerek, új piaci lehetőségeket teremtenek.

A Vg megjegyzi, a szuperjachtok külön kategóriát képviselnek a csúcsgazdag tulajdonosaikkal. Nekik ezek a járművek státusszimbólumok.

Ha a jacht snassz, itt a luxus tengeralattjáró

Egyébként 2 milliárd dollárba, azaz nagyjából 715 milliárd forintba kerülhet a világ első magáncélú luxus tengeralattjárója, a Migaloo M5. Az osztrák Migaloo cég által tervezett jármű 165 méter hosszú, akár négy hétig a víz alatt maradhat, legfeljebb 250 méter mélységig merülhet, valamint 20 utas és 40 fős legénység befogadására alkalmas.

A tengeralattjárón úszómedence, bortároló helység, mozi és helikopter-leszálló is helyet kapott. A belső terét arany és fehér bőr dekoráció jellemzi, átalakítható szabadtéri terekkel. A meghajtásáról egy dízel-elektromos és a levegőfüggetlen AIP (Air Independent Propulsion) rendszer gondoskodik.

A sebessége a felszínen 20 csomó (nagyjából 37 km/h), merülés közben pedig 12 csomó (durván 22 km/h). A jármű rendszerei nem túl környezetbarátok, viszont napelemcellákat építettek rá, hogy fenntarthatóbbá tegyék a működését.

A cég vezérigazgatója, Christian Gumpold elmondta, jelenleg több lehetséges vásárlóval tárgyalnak.

A luxus tengeralattjárót bemutató videót itt nézheted meg.

Ne hagyd ki!