eur:
386.75
usd:
357.11
bux:
67957.08
2024. május 23. csütörtök Dezső
Founded in 1884, Budapest Keleti, or Eastern railway station, is the primary gateway to Hungarys capital as well as the most loaded transportation joint in the country. According to statistics, about 410 trains arrive and depart from the station daily.
Nyitókép: Eric Yang/Getty Images

Kínai közreműködéssel éledne újra a magyar vasúti járműgyártás

Együttműködési megállapodást írt alá az Acemil Zrt. a világ egyik legnagyobb mozdony- és motorvonat-gyártójával, a kínai CRRC Zhuzhou Locomotive Co. Ltd.-vel - tájékoztatta a magyar társaság pénteken az MTI-t.

A megállapodás kiterjed mozdonyok beszerzésére és magyarországi gyártási kapacitás közös létrehozására. A felek megállapodtak négy közös központ hazai létesítéséről a vasúti járműgyártás, karbantartás, vasútszakmai oktatás és kutatás-fejlesztés területére.

Az Acemil Zrt. tájékoztatott arról, hogy megállapodást kötött előzetesen a világ vezető vasúti-tehervagon gyártójával, a CRRC Shandong Co. Ltd.-vel is, közös magyarországi tehervagon-összeszerelésre és -gyártásra.

A dokumentumok aláírása várhatóan hozzájárul a magyarországi vasúti járműgyártás újraélesztéséhez,

valamint a fenntarthatósági célok elérést szolgálja az európai vasúti infrastruktúra megújítási folyamataiban történő közreműködéssel.

A közlemény szerint a szakmai egyeztetésen és az azt követő aláírási ceremónián jelen volt az Építési és Közlekedési Minisztérium, a MÁV-Start Zrt., a Rail Cargo Hungaria Zrt., a TS-MÁV Gépészet Kft. valamint a MÁV Rail Tours Kft. képviselője is.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.23. csütörtök, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
Mutatunk egy befektetést, ami nagyobbat robbanhat az aranynál

Mutatunk egy befektetést, ami nagyobbat robbanhat az aranynál

Egyre súlyosabb geopolitikai feszültségek vesznek minket körül, ráadásul az infláció is a vártnál alacsonyabb tempóban csökken: egy ilyen környezetben nem csoda, hogy előtérbe kerültek a menekülőeszközök a befektetéseknél, az arany azonban új történelmi csúcson van már. A csúcsról csúcsra járó nemesfém grafikonjára ránézve könnyen úgy érezheti a puskaport eddig szárazon tartó befektető, hogy erről a vonatról most lemaradt. Van azonban egy jó hírünk: akad itt egy másik menekülőeszköz, amire ugyanúgy (ha nem még jobban) hatnak a geopolitikai és a makrogazdasági tényezők, mint az aranyra, ráadásul a történelmi csúcs is nagyon messze van még.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×