Súlyos májfertőzést kapott az egyiptomi nyaraláson a 28 éves nő, majdnem belehalt
A borzasztó körülmények között felszolgált ételtől betegedhetett meg a brit nő. Azóta rendszeres májvizsgálatokra kell járnia.
Olivia Hartley Lincolnshire-ből utazott Egyiptomba egy romantikus nyaralásra vőlegényével, Thomas Winn-nel egy négycsillagos, all-inclusive üdülőhelyre 2023 szeptemberében.
Olivia elmondása szerint azonban
„majdnem meghalt”, miután hazatért az 1400 fontos (kb. 640 ezer forint) EasyJet-es nyaralásáról Hurghadából,
írja az Unilad.
A pár az üdülőhelyen kezdte rosszul érezni magát, Olivia állítása szerint Thomas hatszor hányt a visszaúton, míg ő két nappal az Egyesült Királyságba érkezésük után hasmenést és rossz közérzetet tapasztalt.
Miután három napig nem tudott ételt vagy italt magában tartani, a 28 éves nőt kórházba vitték kiszáradás miatt, ahol az orvosok tájékoztatták, hogy a máj- és vesefunkciói „kórosak”, és sürgős kezelésre van szüksége.
Olivia meg volt győződve arról, hogy egy szörnyű vírust kapott el a szállodában, amit nem nevezett meg, kiemelve, hogy az élelmiszer-higiénia „szörnyű” volt.
„Mindenhol madarak voltak, az étel hosszú ideig állt az asztalon, és simán új ételeket öntöttek a régi, órák óta kint lévő ételekre”
– magyarázta.
Az orvosok annyira aggódtak, hogy felvetették a májátültetés lehetőségét is, ha az állapota nem javul gyorsan. Szerintük nagyon valószínű, hogy Hepatitis A-val fertőződött meg, ami egy fertőzött személy székletével terjed.
Olivia végül felépült, de még mindig szenved a máj- és vesebetegség következményeitől, és majdnem hat hónappal később még mindig attól tart, hogy a jövőben szüksége lehet egy transzplantációra.
„Az orvosok nagyon aggódtak az eredményeim és az Egyiptomban magas hepatitis fertőzésszámok miatt. Mindezek alapján azt mondták, nagyon valószínű, hogy hepatitisem van. 99,9 százalékig biztosak voltak benne, hogy a szállodában kaptam el”
– magyarázta.
Olivia azt mondta „félt, hogy meghal”, mivel nem tudtak dönteni a kezeléséről, mert nem kockáztathatták a szervi elégtelenséget sem, ami megölhette volna – így három napig kórházban tartották.
Annak ellenére, hogy kiengedték, a nő azóta is ízületi fájdalmakkal és fáradtsággal küzd, és úgy érzi, soha nem épült fel teljesen az eseményekből.
„Ez számunkra egy pokoli nyaralássá vált. Májspecialistához utaltak és rendszeres májvizsgálatokra kell járnom, hogy ellenőrizzék a májam állapotát”
– árulta el Olivia.
Azt is mondta, hogy hallotta, hogy a májfertőzés bármikor, figyelmeztetés nélkül ismét romolhat, ezért a legrosszabb forgatókönyvre készül.
A szerencsétlen események után a 28 éves nő panaszt tett az EasyJetnél, de soha nem kapott választ.
„Ez az első alkalom, hogy ezzel a társasággal utaztunk, és teljesen elvesztettem a bizalmam irántuk. Semmilyen megoldást nem kínáltak, semmilyen emberséget nem mutattak. Nagyon dühös voltam és úgy éreztem, hogy én nem is számítok. Majdnem nem éltem túl, hogy elmondjam a történetet,”
– állította Olivia.
Az EasyJet szóvivője végül reagált a helyzetre:
„Nagyon sajnáljuk, hogy ügyfelünk ezt tapasztalta, és proaktívan próbáljuk megoldani a panaszait most, hogy tudomásunkra jutottak. Elsődleges célunk ügyfeleinket támogatni az egész utazási élmény során, a foglalástól kezdve a hazatérésig, és nem akarunk mást, mint fantasztikus nyaralásokat biztosítani.”