Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Arra kérik a franciákat, hogy „vezessenek úgy, mint a nők"
2024.05.20 12:21Nincs szociális érzéke az önvezető autóknak
2024.05.20 08:18Már gyógyszereket is lehet 3D nyomtatni
2024.05.20 04:17Miért kell szabályozni a mesterséges intelligenciát? Elmagyarázzuk
2024.05.19 16:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Visszakozik az elektromos átállásból a Ford
A Ford korábban úgy tervezte, hogy csak teljesen elektromos autókat értékesít Európában 2030-tól. Azonban az elektromos járművek értékesítése nem növekszik megfelelő ütemben, ezért a Ford az eredetileg tervezettnél hosszabb ideig kínálhat belső égésű motorokat Európában.
A Ford már 2021-ben bejelentette, hogy az évtized végétől csak akkumulátoros elektromos személygépkocsikat fog értékesíteni Európában. Az amerikai autógyártó ezzel a tervvel ambiciózusabb volt, mint az Európai Unió, amely jelenleg 2035-től írja elő, hogy csak károsanyag-kibocsátásmentes új autók adjanak el a piacon.
A Ford most jelezte, hogy 2030 után is folytatja a belső égésű motorral szerelt autók értékesítését Európában, ha a vevők is úgy akarják.
„Ha erős keresletet látunk például a konnektorról tölthető hibrid járművek iránt, akkor fogjuk kínálni őket” - mondta Martin Sander, a Ford európai személygépkocsi üzletágának vezetője egy londoni konferencián. Az elektromos autók iránti kereslet a vezető szerint gyengébb, mint a Ford eredetileg várta, ezért a cég nem teljesíti ambiciózus céljait.
Ettől még az elektromos átállás nem elkerülhető
Sander szerint egyértelmű tendencia a villamosítás. „A száz százalékban elektromos hajtások felé vezető úton kell haladnunk” – mondta a Financial Times Future of the Car Summit rendezvényén.
A Ford kétmilliárd dollárt szán a kölni gyár átépítésére, hogy ott csak tisztán elektromos autókat gyártson – részben a Volkswagen Csoport MEB-platformjára épülő, teljesen elektromos járműveket is.
A cég folyamatosan csökkenti a hagyományos hajtású autók kínálatát, mivel az elektromos autókra és a rendkívül jövedelmező könnyű haszongépjárművekre összpontosít. A Fiesta kisautó gyártása 2023-ban leállt Kölnben, míg a Focus saarlouis-i gyártása 2025-ben fejeződik be. A Ford a Mondeo és a Galaxy/S-Max kisbuszainak gyártását is leállította valenciai üzemében – jegyzi meg az Automobilwoche.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!