Összenyomja az emberi kreativitást egy hidraulikus prés – bocsánatot kellett kérnie az Apple-nek az „emberi létezés élménye” ellen elkövetett kulturális teljesítményéért.
Mi történt? Az Apple bocsánatot kért és elismerte, hogy a legújabb iPad Próról szóló reklámjuk „célt tévesztett” – írta meg a Telex. A reklámot Tim Cook, a cég vezérigazgatója osztotta meg az X-en kedden.
Miért problémás? A reklám félreértésekre ad okot: Apple valószínűleg azt szerette volna üzenni, hogy az alkotáshoz csupán egyetlenegy eszközre van a szükség, az újonnan kifejlesztett iPad Próra, ami egyszerre festővászon, kamera és zenelejátszó is.
Azonban egyre többen fejezték ki nemtetszésüket Cook-posztja alatt, ugyanis sokak szerint a reklám sokkal inkább arról szól, hogy a technológia elpusztítja a művészeteket, és csak azt a félelmet erősíti meg az emberekben, hogy a munkájukat idővel robotok és a mesterséges intelligencia fogja elvégezni. Az ismert brit színész, Hugh Grant az X-en azt írta, az Apple reklámja „elpusztítja az emberi létezés élményét”.
Sikeres volt a felháborodás. Az AdAge-nek adott nyilatkozatában Tor Myhren, az Apple marketingkommunikációért felelős alelnöke bocsánatot kért, és elismerte, hogy ezzel a reklámmal célt tévesztettek.
Az Apple az AdAge szerint a reklámot nem fogja leadni a televíziókban, ugyanakkor Tim Cook X-én még mindig elérhető a videó.