Belföld europoli

Ennyi reklámidő jut a köztévében az EP-választásra listát állító pártoknak

A Nemzeti Választási Bizottság (NVB) csütörtöki ülésén döntött az Európai Parlament (EP) magyar tagjainak választásán listát állító jelölőszervezetek politikai reklámjainak közzétételére rendelkezésre álló közszolgálati műsoridő felosztásáról.

A választási eljárásról szóló törvény szerint az EP-választást megelőző kampányidőszakban a listát állító pártok politikai reklámjainak közzétételére 300 perc áll rendelkezésre.

Az NVB tizenegy listát vett nyilvántartásba az EP-választásra, ezek a következők: Fidesz-Magyar Polgári Szövetség – Kereszténydemokrata Néppárt; Demokratikus Koalíció – Magyar Szocialista Párt – Párbeszéd – a Zöldek Pártja; Jobbik – Konzervatívok; LMP – Magyarország Zöld Pártja; Magyar Kétfarkú Kutya Párt; Második Reformkor Párt; Megoldás Mozgalom; Mi Hazánk Mozgalom; Mindenki Magyarországa Néppárt; Momentum Mozgalom; Tisztelet és Szabadság Párt.

A tizenegy listát állító jelölőszervezet listánként 27 perc 16,3 másodperc időtartamban teheti közzé politikai reklámját a Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt.-nek a legnagyobb éves átlagos közönségaránnyal bíró médiaszolgáltatásában (rádióban és televízióban).

A határozat ellen három napon belül lehet felülvizsgálati kérelmet benyújtani a Kúriához.

(MTI)

A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik