Két új, nagy kijelzős jegy- és bérletautomatát tesztelnek a Deák Ferenc téri metróállomásnál és az Oktogonnál – közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).

A vállalat közleménye szerint a két korszerű automata működtetésével a közlekedési társaság tapasztalatokat gyűjt,

amelyeket hasznosítva közbeszerzési eljárást indíthat a teljes automatahálózat korszerűsítésére és üzemeltetésére.

Az új készülékeken kívül a BKK korábban felújított három jegy- és bérletautomatát, hogy tesztelje azok működését, valamint az ügyfelek reakcióit.

Az automataflotta részleges frissítése többek között azt a célt szolgálja, hogy a BKK információkat szerezzen a már csaknem tízéves géppark megújításának optimális lehetőségeiről.

Felhívták rá a figyelmet, hogy miközben a BudapestGO alkalmazás és a digitális termékek népszerűsége folyamatosan nő, a menetdíjbevételek csaknem 50 százalékát könyvelik el ma a jegy- és bérletautomatáknál a korábbi mintegy 70 százalék helyett.

A digitalizáció terjedése mellett szintén jellemző az értékesítésre, hogy az elmúlt években folyamatosan nőtt a bankkártyás fizetések aránya: az automatás vásárlásoknál a bankkártyás tranzakció aránya 70 százalék fölé emelkedett (a négy évvel ezelőtti alig 50 százalékról), és összértéke 2023-ban meghaladta már a 80 százalékot is.

Mindez pedig arra ösztönzi a BKK-t, hogy automatahálózatát is folyamatosan fejlessze, készpénzmentesítse, továbbá újabb digitális értékesítési módokat teszteljen.

Újabb jegytípust digitalizált a BKK

Egy újabb jegytípus vált elérhetővé a BudapestoGO alkalmazásban, és ugyanannyiba kerül, mint a papíralapú változata.