PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL2lvbmlxLTUtbi8iIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vaHl1bmRhaS5odS9tb2RlbGxlay9pb25pcS01LW4vJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNS9oeXUta2FtcGFueW9rLWlvbmlxNW4tYmFubmVyZWstNjAweDUwMC0wMS5wbmciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L2h5dS1rYW1wYW55b2staW9uaXE1bi1iYW5uZXJlay0xOTQweDUwMC0wMS5wbmciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L2h5dS1rYW1wYW55b2staW9uaXE1bi1iYW5uZXJlay0xOTQweDUwMC0wMS5wbmciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg==
auto
2024. 06. 01. szombat

Már nem indul újra a Fisker Ocean gyártása

üzlet

A lehetséges csődhelyzetre maga a vállalat figyelmeztetett még április végén.

Most megszólalt az autók gyártója is.

A Magna már lezárta

Ahogy azt április végén megírtuk, a Fiskernél veszélyesen fogytán a pénz, és a Nissan is visszalépett a megmentő szerepétől. A vállalat úgy kalkulál, hogy ha nem talál új befektetőt, akkor heteken belül csődvédelmet kell kérnie.

A Fisker egyébként az autókat nem saját maga gyártja, ezt a jó nevű Magnára bízták, amelynek osztrák üzemében készültek eddig az Ocean SUV-k.

Most aktuális pénzügyi jelentése kapcsán már a Magna International vezérigazgatója is úgy nyilatkozott, hogy nem számolnak a Fisker Ocean további gyártásával 2024-ben. Ez nagyjából 400 millió dollárral csökkenti a vállalat idei évre tervezett bevételeit.

A hír a Magnának sem jön jól, ugyanis idén több bérgyártásban készülő típus, az 5-ös BMW, illetve a Jaguar E-Pace és I-Pace gyártása is kifut, 2026-ban pedig a BMW Z4 köszön el. A vállalat most 500 embert bocsátott el Grazban.

A Fisker elkezdett leállni

Eközben a Fisker osztrák leányvállalata már csődvédelmet is kért. Az 50 fős cég azt mondja, továbbra is igyekeznek az ügyfeleket kiszolgálni, a megvásárolt autókat kiszállítani, a javításokat elvégezni, de a csődbiztos bírósági kirendelése valószínűleg nem kelt sokakban bizalmat.

Ha pedig az osztrák kollégák az amerikai központtal szeretnének beszélni, az sem lesz egyszerű. A legfrissebb hírek szerint az autógyártó már arra kérte 7000 négyzetméteres kaliforniai központjának dolgozóit, szedjék össze a holmijukat, és készüljenek fel arra, hogy hamarosan a vállalat K+F központjába költöznek be, mert fel kell adniuk az irodaházat.

Már csak hetei vannak hátra a Fiskernek

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.