Vágólapra másolva!
Történelmi pillanathoz érkezett el a százszázalékban magyar sportruházati cég, a Dorko, amely csütörtökön sajtótájékoztató keretében mutatta be az első hazai futócipőt. Hároméves fejlesztés, tesztelés után, a Dorko tervezőcsapatának és Csere Gáspár maratoni futónak a szoros együttműködése végeredményeként „leplezték le” a RUNIQUE nevet viselő magyar futócipőt, amely nem csak „jó helyekre visz”, hanem új távlatokat nyit a profi és amatőr futók edzésein, versenyein. Az esemény igazán különleges volt, mivel a magyar sztársportolók mellett a sajtó képviselői is tesztelhették a Runique-ot egy laza futással.

A Dorko tervezőcsapata 2018 óta dolgozik együtt magyar élsportolókkal és sportszövetségekkel, hogy a teszteléseikkel és visszajelzéseikkel, minél jobb, kényelmesebb és szerethetőbb termékeket tudjon biztosítani a versenyzőknek, illetve a sportszerető nagyközönségnek. 

Dorko, futás, Terbócs István, Cere Gáspár
Történelmet írt a Dorko
Fotó: Origo / Hegedűs Gábor

A rajtvonalon tehát olyan „cipők álltak” a Magyar Testnevelési és Sporttudományi Egyetem, Dr. Koltai Jenő Sportközpontjában, amelyek több éves együttműködés eredményeként nyerték el végleges formájukat.

A hosszútávfutásra tervezett cipő, jól lélegző, dupla MESH felsőrészt kapott, amelynek tartósságát a TPU részletek garantálják, a lézervágott kialakítás pedig a kényelmes felvételt és viseletet. A gumitalp a kopásállóságról és a csúszásgátlásról gondoskodik, a beépített karbonbetét az elrugaszkodást segíti,

 a fokozott kényelmet az EVA és TPU kombinációjából álló habosított réteg, a boka stabilizálását garantáló szivacsos elem és extra párnázottság, illetve a belső zokniként funkcionáló nyelvrész és az orrbélés borítással együtt kialakított nyelv biztosítja.

Bővebben a RUNIQUE cipőről:

  • boka stabilizálását garantáló szivacsos elem
  • extra párnázottság a bokánál
  • a nyelvrész belső zokniként funkcionál
  • orrbélés borítással együtt kialakított nyelv
  • jól lélegző, dupla mesh felsőrész
  • TPU részletek garantálják a tartósságot
  • lézervágott kialakítás segíti elő a kényelmes felvételt és viseletet
Az első hazai futócipő, a Runique
Az első hazai futócipő, a Runique
Fotó: DRK

Csere Gáspár: A RUNIQUE mindent tud, amit egy jó futócipőnek tudnia kell!

Ha már futócipő, ki más lehetett volna a szakértő, a „mentor”, mint Csere Gáspár, az egyik legjobb hosszútávfutónk.

„Nagyon örülök, hogy egymásra találtunk a Dorko csapatával, és részt vehettem egy ilyen izgalmas projektben. Bár közelebbről nem értek a tervezéshez, de a 25 év alatt több mint száz futócipő járt a lábamon, így van benne gyakorlati tapasztalatom. 

A RUNIQUE mindent tud, amit egy nagybetűs futócipőnek tudnia kell, és ez azért fontos, mert elég sok feltételnek teljesülnie kell ahhoz, hogy egy sportcipőt biztonságos és jó futócipőnek nevezzünk.

 Nyilván nem az volt a cél, hogy a sportmárka rögtön a legmagasabb fokozaton indítson, hanem az, hogy egy olyan termékkel lépjen a piacra, amely minőségben és kvalitásban megfelel a jó futócipő kritériumainak, ráadásul megfizethető is legyen. Ebben bárki biztonsággal edzhet és versenyezhet, és nem mellesleg eszmei értéke is van, hiszen magyar! A sportban van annyi hazafiasság, hogy felemelő érzés legyen magyar márkát viselni edzés vagy versenyzés közben” – mondta  Csere Gáspár, aki hozzátette, a jó futócipőnek egyszerre kell strapabírónak, stabilnak, erősnek, kellően rugalmasnak, dinamikusnak, gördülékenynek, kényelmesnek és könnyűnek lennie.

Dorko, futás, Terbócs István, Cere Gáspár
Csere Gáspár segített a fejlesztésben 
Fotó: Origo / Hegedűs Gábor

Csere Gáspár a futócipő bemutatása mellett a saját jövőjéről is ejtett pár szót:

„Az utóbbi években volt egy kis változás a karrieremben, mert a munka és a család felelősségei miatt a főállású sportoló státuszt félprofira kellett váltanom. 

Tavaly nagy kudarcként éltem meg, hogy nem tudtam kvalifikálni a budapesti atlétikai vb-re, de rá kellett jönnöm, hogy túl szigorú voltam magamhoz, mert az élethelyzetem alapján nem lehetnek maximális elvárásaim. 

Nyáron 33 éves leszek, és vannak konkrét céljaim, fejlődni szeretnék, visszatérni a maratonhoz, de a lényeg, hogy már nem évtizedes távlatok vannak előttem. Tavaly kaptam egy naptárt a Dorkótól, s azon volt egy idézet, ami nagyon megfogott: ’Nem az a boldog, aki sikeres, hanem az a sikeres, aki boldog’. Akkor jutott eszembe, hogy a fejlődésen túl számomra az lesz a cél, hogy ha eljön az ideje, megelégedett sportolóként tudjak visszavonulni.”

A sajtótájékoztatón az újságírók ezúttal nemcsak figyelték a meghívott sportolókat, hanem ki is próbálták a világ első magyar futócipőjét, ők is tesztelték a Runique-ot egy kis futással. A sajtó képviselői mellett ott volt a teszteléssel egybekötött bemutatón az elmúlt 10 év legeredményesebb magyar hosszútávfutója, Csere Gáspár, Koch Máté világbajnok párbajtőröző, Halász Vivien többszörös világkupa-győztes karatéka, Parti András négyszeres olimpikon mountain bike-versenyző, a napokban divízió I/A jégkorong vb-csoportgyőztes Terbócs István, a többszörös magyar bajnok kajakozó, Havasi Gergő, az U18-as Eb- ezüstérmes gerelyhajító, Horváth Máté, a paralimpiai bajnok vívó, Veres Amarilla, a futóedző és életvezetési tanácsadó, Turóczi Réka, Bányik Csaba háromszoros világbajnok és partnere, a szintén világbajnok Katz Balázs teqball-játékosok, valamint a soproni SMAFC parasportolja, Nemes Réka és Palkovits Tamás is.

Dorko, futás, Terbócs István, Cere Gáspár
Magyar sportolók futottak a Dorko új cipőjébnen
Fotó: Origo / Hegedűs Gábor

Terbócs István: A mostani feljutás közelebb áll a szívemhez

"Engem is meglepett, hogy milyen jó a csillapítása és mennyire kényelmes. Nem vagyok nagy futó, mert inkább a jégen mozgok otthon, de nekem nagyon tetszik, az első pillanattól megnyerő volt. Ár-érték arányban is bajnok a cipő, tudom, hogy konkurens márkáknál ennyiért hasonlót biztosan nem kap az ember. Nem tudom, betonon milyen lehet, de valami borzalmasan jól rugózik, karbon is van benne, úgyhogy csak ajánlani tudom.  Száraz edzésekhez nekem is tökéletes lesz" - mondta az Origónak a magyar válogatott jégkorongozó, Terbócs István, aki hozzátette, fél éve kezdték az együttműködést a Dorkóval, és nagyon várja a fonytatást is, majd a hokicsodáról is ejtett pár szót.

"Feljutás és feljutás között is hatalmas különbség van. Ljubljanába is sikerült a bravúr két éve, és most is visszakerülni, de ez egy kicsit közelebb áll most a szívemhez. Nagyon sok nehézség volt, meg igazi hullámvasút az egész világbajnokság, de szerencsére a tetején tudtunk kiszállni"

 - árulta el a hokis, aki a problémákról is beszélt.

Dorko, futás, Terbócs István, Cere Gáspár
Tarbócs István a hokicsoda után az atlétika pályán is bizonyított
Fotó: Origo / Hegedűs Gábor

"Mi generáltunk magunk köré a problémákat. Gondolok itt arra, hogy kikaptunk a románoktól, illetve voltak ugye belső dolgok is, amikről nem szeretnék most igazából többet mondani. Tény, érkezett olyan helyről is probléma, ahonnan nem kellett volna" - mondta Terbócs, aki a Kanada elleni összecsapással kapcsolatban elmondta, igazi gálamérkőzés volt számukra.

"Nyilván a Kanadának kicsit fontosabb volt, hiszen nekik még van egy A csoportos világbajnokságuk. Viszont 

nagyon élveztük és örültünk, hogy ennyien kijöttek ünnepelni velünk a feljutást, illetve azokat a játékosokat, akik már esetleg visszavonultak, vagy éppen most játszották az 50. vagy 100. mérkőzésüket a nemzeti csapatban. Nagyon jó élmény volt, ráadásul  Kanada ellen mindig jó érzés hokizni egyet. 

Nagyon sokan voltak kint, ha jól tudom, több mint 15 ezren, amivel rekordot is döntöttünk. Úgyhogy nagyon köszönöm a szurkolóknak, hogy ennyien kijöttek, és kíváncsiak voltak ránk."

Visszatérve az eseményre, talán nem árulunk egy nagy titkot azzal, ha leírjuk, hogy a szervezők már a sajtómeghívóban jelezték, hogy várják az újságírók véleményét, illetve - ha adódik -, építő kritikájukat is. Azt kell mondjuk, utóbbira esély sincs, mivel a cipő minden előzetes várakozást felülmúlt, nemcsak futni hihetetlenül jó benne, de fantasztikusan is néz ki.

Dorko - ez csak a kezdet, a cél a legmagasabb fokozat

Gém Péter, az idén 10 éves Dorko alapítója, mindig is fontosnak tartotta, hogy a termékeik fejlesztésébe sportolókat, sportszakembereket vonjanak be, mert a közös munkával a legkiválóbb minőséget tudják biztosítani a versenyzőknek és a sportkedvelőknek, ráadásul mindezt megfizethető áron.

„Büszkék vagyunk, hogy az egyik legjobb hazai férfi maratoni futóval dolgozhatunk együtt a Dorko Running termékvonal kialakításán. Szeretnénk minden magyar ember számára inspirációt adni, akár hobbifutók, akár (fél)maratoni távokat tűznek ki célul maguk elé. 

A lényeg, hogy örömüket leljék a mozgásban. Gáspárnak pedig egy emberként szurkolunk, hogy váltsa valóra az álmait.”

Gém Péter tulajdonos azt is elárulta, hogy ez csak a kezdet, mert a cél – ahogy Csere Gáspár mondta – a legmagasabb fokozat, és a tervezők meg az atléta, már gőzerővel dolgoznak a fotócipőkollekció újabb darabján. A százszázalékig magyar sportmárka első embere hisz a sportemberekkel a közös fejlesztésben és a fejlődésben, illetve az „őrült álmaiban”, amelyekről kiderült, hogy igenis elérhetőek:

„Az elmúlt 10 évben elértük, hogy a Dorko a legnépszerűbb magyar sportmárka lett itthon, a következő 10 év célja, hogy mi legyünk a legnépszerűbb sportmárka Magyarországon. Egy olyan hazai márka, amely nem azért támogat egyre több magyar sportolót, hogy minél több cipőt tudjon eladni, hanem azért akar több terméket eladni, hogy minél több sportolót, csapatot, szövetséget, hazai művészt és ügyet tudjon támogatni. A világ első magyar futócipője csak a kezdet, nincs megállás, ahogy a szlogenünk is mondja: Egy emberként előre!”

Dorko, futás, Terbócs István, Cere Gáspár
A végén összeálltak a sportolók és az újságírók egy csoportképre
Fotó: Origo / Hegedűs Gábor

Édl Román, a Szingasport és DRK ügyvezetője elmondta, annak ellenére, hogy a piacon a cipők és textilek iránti kereslet közel 20 százalékos visszaesést mutat, a Dorko az elmúlt két évben 20 százalékos növekedést tudott felmutatni.

„Évente több mint 700 ezer pár cipőt adunk el és másfélmillió Dorko terméket. Az egyik legnagyobb pozitívum számunkra, hogy az utóbbi időben Magyarországon megfigyelhető a magyar márkák iránti elköteleződés, és bár a gazdasági helyzet nem nevezhető jónak, a vásárlók egyre nagyobb bizalmat szavaznak a hazai termékeknek.”