járműtörténelem

Egymillió kilométert futott tanulóautó, 82 éves hölgy oktatóval a kormány mögött

2024.05.09.
Nem mindennapi teljesítmény büszke birtokosa egy budapesti Volkswagen Jetta és annak gazdája, Szűcs Lajosné – a tanulóinak Marika néni. Marika néni autója ugyanis április közepén átlépte a bűvös egymilliomodik kilométert, ráadásul az autó életének legtöbb idejét oktatásban töltötte.

A tulajdonos az autót még 2007-ben null kilométeresen vásárolta, amely azóta bepedálozott oktatóautóként éli vígan mindennapjait. Az 1.9 PD TDI motorral szerelt jármű hűséges társként viszonyul tulajdonosához: pöccre indul, gázadásra ma is élénken reagál.
 
Az autót már családtagomként szeretem: nem is tudnám eladni, mert olyan kötődés alakult ki közöttünk – fogalmazott Marika néni kedvenc Jettájáról. Az autót vezetve ezen nem is csodálkozik az ember: a fék, a futó- és a kormánymű most is hibátlanul működik: az autó (akárcsak tulajdonosa) jócskán letagadhatná a korát.
Csoda is, meg nem is
 
A fantasztikus futásteljesítmény kulcsa a szakszerű és rendszeres időközönként végzett ellenőrzés és karbantartás. Az autóm nem csak a társam, hanem tulajdonképpen a munkaeszközöm. Nélküle magam is hamar dologtalanná válnék, ezért, ha bármilyen oda nem illő hangot hallok, azonnal a végére járok – mondja Marika néni. Ennek tudatában nem is csoda, hogy a motor és a PD elemek még eredetiek.
Nem az első millió
 
Az 1980-as évektől egészen a közelmúltig aktív autós-motoros oktató Marika néninek nem ez az első, oktatásból származó milliója: Az elmúlt években jó pár oktatóautóm volt: kezdtem a Trabanttal, volt kis Polskim, Seat Ibiza, Passat kombi, egyes, kettes, hármas, négyes Golf, és most a Jetta. Ha ezeket összevetem, már jó pár millió kilométert tudhatok magam mögött – fogalmazott Marika néni, aki
mára többnyire saját vállalkozását, az ABC Autósiskolát vezeti, ugyanakkor a sok ügyintéznivaló mellett is bőven jut ideje arra, felkészítő foglalkozásokat tartson kezdő motorosoknak.
Nem „kuka” az egymilliót futott jármű
 
Marika néni példája rámutat arra, hogy a közgondolkodásban jobban el kellene ültetni azt a filozófiát, hogy ne csak tulajdonosokká váljanak az autótulajdonosok, hanem gazdákká is. Ha a majomra telik, akkor teljen a banánra is – tartja a régi mondás. Egészen biztosan sok jármű képes lenne erre a teljesítményre felelős gazdák mellett.
 
Az eseményt közelről követte a VW hazai képviselete is, akik sok egészséget és erőt kívánnak mind az autónak, mind tulajdonosának.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.06.01
Hazánk nemcsak összeszerelő ország, hanem kreatív munkával is teremt értéket. A Moholy-Nagy....
2024.06.01
A Rába Járműipari Holding Nyrt. 2024 első negyedévében 191 millió forint nettó veszteséget ért el a....
2024.06.01
Az új SUV heves vitákat generált.   ..
2024.06.01
1899. június 1-jén alapította meg kilenc tekintélyes olasz férfiú a torinói Caffé Burello....
2024.06.01
Különleges vezetéstechnikai képzésnek adott otthont a Rendőrségi Oktatási és Kiképző Központ (ROKK....
2024.06.01
Az uniós szabályozás ellehetetleníti az ikonikus autókat – panaszkodnak a gyártók. Ezúttal a....
2024.06.01
Két autó között akart előre furakodni, de nem jött össze a kockázatos manőver. ..
2024.06.01
A Kirchhoff Hungaria Kft. beruházáshoz 920 millió forint vissza nem térítendő támogatást kapott. ..
2024.06.01
Több európai országban tizenhárom gyanúsítottat állítottak elő csalás, okmányhamisítás és pénzmosás....
2024.06.01
A japán cég 26 milliárd forintos beruházásának nem csak helyi, és nem is csak magyar, hanem komoly....