Három árulkodó jel, hogy a cég IT csapata már nem versenyképes

2024. 05. 09., 10:10

Szinte követhetetlen tempóban fejlődnek a vállalati szolgáltatásokat támogató IT-rendszerek, a cégek pedig komoly piaci hátrányba kerülhetnek, ha nem tartanak lépést a változással. Hogyan vehetjük észre még a vásárlóink elvándorlása előtt, hogy új megoldásokra van szükség? A kérdésre a TOPdesk szakértője válaszol.

Zakrzewski Anita, a TOPdesk szolgáltatás-menedzsment platform marketing- és értékesítési vezetője szerint három területen érhetjük tetten a problémát, mielőtt túl késő lenne.

Hirtelen megnő a megkeresések száma

Ha az IT csapat túlterheltségre panaszkodik vagy lelassul, netán hirtelen a szokásosnál jelentősen több negatív ügyfélértékelés, kritikus visszajelzés érkezik, annak érdemes mielőbb feltárni az okát. Könnyen lehet, hogy az IT osztály nehezen tud lépést tartani az ügyfelek igényeivel. Ez nem feltétlenül azt jelenti, hogy a munkamódszerük eleve rossz volt: sokszor annak a jele, hogy az addigi metódus már nem alkalmas a megnövekedett igények kielégítésére.

„Erre jó példa a legnagyobb hazai állásportál növekedése. A kezdetekkor manuálisan is könnyen ment a külső megkeresések kezelése, de a cég bővülésével egyértelművé vált, hogy komplexebb rendszerre van szükség. Ma pedig már napi több száz bejövő e-mailt kezel több tucat operátor. Egy ugrásszerű növekedés esetén a holtpont gyakran váratlanul érkezik – érdemes ezért minél több azonnal látható mérőszámot beépíteni a rendszerbe, hogy gyorsan kiszúrhassuk, hol kell javítani a folyamaton” – mondta a szakértő.

A régi folyamatok fontosabbak, mint a valós igények

Amikor egy IT-csapat régóta használ egy rendszert, és az már teljesen beépült a mindennapokba, sokszor inkább elnézik a hiányosságokat a váltás helyett – ez azonban számszerűsíthető veszteségeket jelenthet a cégnek. Hasonló eredményt hoz az is, amikor az ITIL-hez hasonló, informatikai rendszerek üzemeltetésére vonatkozó keretrendszerek miatt szervezetek hajlamosak túlzottan kizárólag egy-egy irányelvre összpontosítani ahelyett, hogy a vállalat valódi igényeire figyelnének és akár több metodológiából válogatva használnák azt, ami valóban segít.

Zakrzewski Anita szerint a ticketing és szolgáltatás-menedzsment rendszerek akkor működnek megfelelően, ha rugalmasak: „Mindig azt tanácsolom az ügyfeleknek, hogy merjék ötvözni a különböző megoldásokat. Az ITIL keretrendszer például kiválóan alkalmas arra, hogy az IT és egyéb szolgáltatások gyakorlati folyamatait összefoglalja, de emellett kiválóan megférnek az agilis módszertan egyes elemei is, így akár a projektkezelésben rendkívül hasznos kanban tábla. Ezért olyan rendszert érdemes választani, amit a cég igényeire lehet szabni, és nem fordítva.”

Nincs együttműködés az egyes részlegek között

Az IT csapatok jellemzően a saját irodarészükön, önállóan dolgoznak – az egyéb részlegekkel minimális összeköttetésben. „A vállalatok sok esetben azt gondolják, nincs szükség szorosabb együttműködésre az IT osztály és a cég egyéb részlegei között, ez az elképzelés azonban ma már komoly hátrányt jelenthet munkaadóként és szolgáltatóként is – mondja Zakrzewski Anita. –  Az olyan szolgáltatási területeknek, mint az IT, a HR vagy a létesítményüzemeltetés, nagyobb szükségük van egymásra, mint valaha. A cégnél dolgozó munkatársak szolgáltatásként tekintenek a munkakörnyezetükre, és ugyanarra a fogyasztói élményre vágynak, amit vásárlóként egy szolgáltatótól elvárnak. Egy ügyfélszolgálat üzemeltetése és a gördülékeny céges működés ebből a szempontból nagyon hasonló: csak éppen az utóbbi esetben a munkatársak az ügyfelek.”

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-06-10 21:10:00
Idén is különleges programokkal várja a repülés szerelmeseit a hatodik Budaörsi Airshow június 22-én. Régi és új repülőgépek, légi- és földi bemutatók, kiállítások és gyerekprogramok várják az érdeklődőket a Budaörsi Repülőtéren. A belépés díjtalan.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

Tizedszer hirdeti meg a Balatoni KÖR Európa első és máig egyetlen strandételversenyét, ami nagyban hozzájárult, hogy az utóbbi évtizedben jelentősen bővült, izgalmasabbá, egészségesebbé és kreatívabbá vált kedvenc tópartunk gasztrokínálata.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS