Napi futásteljesítményre optimalizált töltési szinttel indítja útnak a több mint 50 e-kamionra bővülő flottáját a holland élelmiszerkereskedő. Hollandia élen jár Európában az elektromos mobilitás terén; Norvégia, Izland és Svédország után a negyedik legmagasabb elektromos járműaránnyal rendelkezik a személygépkocsi-állományon belül, és 2022-ben már hozzávetőlegesen 15 ezer elektromos haszongépjárművet regisztráltak az országban. Emellett az állam, bizonyos feltételek mellett, akár 5 ezer eurós pályázati támogatással is ösztönzi a zéró kibocsátású haszongépjárművek vásárlását. Így nem meglepő, hogy az amszterdami elosztóközpontjában teszteli először új e-fuvarozási stratégiáját a Hollandiában és Belgiumban vezetőnek számító Sligro Food Csoport is. (fotó: Kersten Techniek) Az élelmiszeripari vállalat depójában 36 töltési ponttal, összesen több mint 50 e-teherautó töltési igényét tervezik kiszolgálni, miután a jelenlegi 25 járműből álló flotta hamarosan további 26 e-kamionnal bővül. Mindezt a privát felhasználási területeken már bevált, de a logisztikai vállalatoknál egyelőre inkább újszerű szemléletváltással tervezik nem csak lehetővé, hanem költséghatékonnyá is tenni. Ahelyett, hogy arra törekednének, hogy a városi fuvarozásra szánt összes járművet minden alkalommal teljesen feltöltsék, csak a napi futásteljesítményre elegendő energiával indítják útnak az e-kamionokat, azok tervezett útvonalához igazítva a töltési szintet. A Sligro Food a következő években minél több dízelüzemű teherautóját elektromosra tervezi cserélni, ezzel a stratégiával pedig a saját működési szokásaira specializált e-töltési megoldások mellett tette le a voksát. Ennek az is része, hogy a Siemenshez tartozó, szintén holland Heliox töltőivel és üzemeltetési megoldásaival felszerelt depóban egyrészt az éjszakai, azaz a csúcsterhelésen kívüli, így lényegében olcsóbb áramot kínáló időszakban töltik a járműveket. Másrészt kihasználják az olyan napközbeni, rövid, inaktív időszakokat is, mint például az ebédszünet, amikor gyorstöltéssel kiegészíthető a napi töltési igény. Ezzel csökkentik a járművek állásidejét, és maximalizálják a korlátozott hálózati kapacitással működő töltőinfrastruktúra kihasználtságát is. (fotó: Sligro Food Group/Sander van der Veen) Ugyanezt a célt szolgálja az is, hogy a töltőállomásokat a depón belül úgy helyezik el, hogy kisebb alapterületen biztosítsák az akadálymentes üzemeltetést. Mindemellett olyan tanulságokat is a rendszerbe építenek, mint például a sofőrök vezetési szokásainak finomhangolása, hogy ezzel is növeljék az e-kamionok hatótávolságát, valamint azok akkumulátorainak élettartamát. 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 Villanyautósok Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!