Ilyen magával ragadó élmény luxushajóval lecsorogni Bécsből Budapestre

Akár egy old school diafilm kockái, úgy vonult el előttünk a táj méltóságteljes lassúsággal, ahogy Bécsről Budapestre hajóztunk a Scenic Opal fedélzetén. Saját kabin erkéllyel és minibárral, konditerem és sószoba, fine dining és lelki béke. Így kóstolhatunk bele a legkönnyebben a luxushajózás világába.

Eredetileg távolsági buszokat működtetett Ausztráliában a Scenic Group, mára azonban sokkal inkább a luxushajózás világából ismerjük a nevét. Az immár 38 éves cég hajói minden kontinensen jelen vannak, és egyaránt működtetnek óceáni jachtokat és folyami turistahajókat. Mi több, az utazási élmények nem korlátozódnak csupán a fedélzetre: profi túrákat szerveznek a szárazföldre is, városnézést, kirándulást, biciklizést egyaránt. Vagy felfoghatjuk átmeneti kategóriának a számos vízisport-eszközt, amivel a hajót ugyan elhagyjuk, mégis a közelében maradunk.

Ha ehhez hozzávesszük, hogy a hajón tényleg minden megvan, amire az embernek szüksége lehet, akkor értelmet nyer a luxus fogalma: egy ilyen út életre szóló élményt jelent.

Paradox módon a mi rövid utunk csak megerősíti ezt a teóriát. Miért? Mert már egyetlen, az ebédidőtől a másnapi reggeliig tartó Bécs-Budapest utazás is megmutatta, mennyire más világba csöppenünk egy ilyen hajón.

Nevezetesen a hajónk egy Scenic Opal volt, amelynek 135 méteres hossza és négy szintje 163 utast és 59 fős személyzetet képes befogadni. A 82 kabin mindegyike jól felszerelt, ízlésesen berendezett, minibárral, saját erkéllyel, fürdőszobával, sok tárolóhellyel, jól kitalált világítással (olvasó- és hangulatfény), dupla ággyal.

Az erkély külső része egyben a hajó oldala; ha akarjuk, lehúzhatjuk az ablakot, így a korlátra könyökölve közvetlenül kapcsolódunk a környezethez.

Egyáltalán nem csak jópofa külsőség ez. Aki nem nehezebben engedi el magát, és időre van szüksége egy relaxált állapothoz, az itt egészen új érzést tapasztalhat meg: az élmény – szokatlan környezet, a természet közelsége, a hatalmas vízfelület – ugyanis rendkívül intenzív, így lényegében ahogy becsukódik mögöttünk a kabin ajtaja, máris startol a meditáció.

Kívülről nem igazán látszik különlegesnek az Opal, ellenben odabent az ízléses beltér, a minden igényt kielégítő szoba után feltűnik a hajó stabilitása is: nem rángat, nem bőg a motor, nem rezonál, még az utunk idején meglepően erős dunai hullámzásból sem érződik az égvilágon semmi.

Aztán lassan feltárulnak a hajó egyéb részei: a wellness-szoba, a sóterápiás szoba, a medencés napozóterasz, a számos fedélzeti kilátópont, a 0-24 órában igénybe vehető minőségi kávé, az étterem, a lounge bár. A már szinte túlságosan is kedves személyzet. A Giacometti-szobrok, amiről ráadásul azt állították, hogy eredetiek. Az ajándékbolt.

Kiegészítve az étterem gazdag kínálatával, egészséges ételeivel abszolút összkomfortos élményről beszélhetünk. Egyetlen egy dolgot tudunk hibaként felróni: a wifi elég gyenge volt, alapszintű netezésre ugyan teljesen alkalmas, dolgozni viszont már nem lehetett vele. Talán ezzel tereltek diszkréten az ellazulás felé.

Ugyan a mi nem egész egy napunkba szárazföldi kirándulás nem fért bele, így is közvetlen kapcsolatba kerülhettünk a természettel a hajó számos pontján. Lehet nagy társaságban szórakozni a bárban este, a csillagokra rá-rápillantva, a kabinban egy üveg borral és naplementével az oldalunkban romantikázni, akár magányosan kikönyökölni a széles korlátra, és magunkba szippantani a tiszta levegőt.

Bármelyik verzió legyen is, a Duna meghökkentően magával ragadó.

Több európai folyó környezetét már teljesen beépítették, így szinte végig városias környezetben visz az út, a Duna teljesen más: döntő többségében érintetlen (de legalábbis nem beépített) partvonalon haladunk, és ritka kivételt jelent egy-egy város felbukkanása. Fantasztikus látványt nyújt a pozsonyi és a visegrádi vár, az esztergomi bazilika, Bécs klasszikus és kortárs épületei, vagy akár a Szigetközi Tájvédelmi Körzet vadregényes világa.

Ha tehát csak óvatosan kóstolnánk bele a luxushajózásba, egy Bécs-Budapest út erősen ajánlott. De bőven van más lehetőség, eleve a Dunán eljuthatunk Belgrádon és a Vaskapun át egészen a Fekete-tenger partjára. Holland, német, francia, portugál tájakon hajózhatunk Európában, és a folyami szakághoz tartozik egy erős délkelet-ázsiai ajánlat is, Kambodzsából Vietnámba, végig a Mekongon.

Az óceánjárók ismét külön világot jelentenek: tehetünk olcsóbb dél-európai utat (például Velencéből Dubrovnikba), de hajózhatunk a Norvég- és az Északi-tengeren, kontinensek között, a karibi térségben, Grönland körül. Különleges ajánlatok is vannak, mint a felfedezőutakat kínáló Discovery jachtok, mint a Scenic Eclipse I és II.

Jellemző a felszereltségre, hogy ha valaki a teljes menüsort végig szeretné kóstolni, akkor 24 napig utazhatna folyamatosan a világ tengerein, mígnem a 25. napon újra ugyanazt a menüsort enné, mint az elsőn. Másfelől a visszafogott, elegáns enteriőrnek köszönhetően a luxus nem tolakodó, ha szeretnénk, egyszerűen csak élvezzük a fine dining áldásait, az italkülönlegességeket, és a Scenic minden porcikájából áradó könnyedséget és kényelmet.

(Fotók: Scenic)

scenic | luxushajó | utazás | hajó | budapest

FOLYTASD EZZEL

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Wizz Air

Egy utazási szakértő elárulta, mi az a két leggyakoribb hiba, amit a repülőn alvásnál elkövetünk

Rendeld meg a Roadster magazin 15. számát!

Nyakunkon a tavasz, és ami még jobb hír, itt a legújabb Roadster magazin is. Mit találunk benne? Találkozunk az amerikai képzőművésszel, Jim Denevannel, aki amellett, hogy land artban utazik, egy csodás rendezvényszervező céget is működtet, amely elképesztő helyeken szervez vacsorákat Kaliforniától kezdve Dél-Afrikán át Toszkánáig. Kifaggatjuk a kultikus Iditarod Trail Race kutyás szánhúzó verseny szervezőjét, a biennáléra készülő Nemes Márton festőművészt, megismerkedtünk a Friluftsliv filozófiával, Arnaud Montagard fotós révén megnézzük, milyen Amerika hátsó udvara, főzünk a 101 Bistróban, és a Totemism legújabb kollekcióját is szemügyre vesszük. ismét látványos, sok állomásos, 220 oldalas tripet alkottunk, szerintünk érdemes lesz benevezni rá. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Instagram
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!