- Hirdetés -

Kiderült, honnan jön Magyarországra a legtöbb használt autó

|

- Hirdetés -

Világszerte számos használt autó kerül forgalomba az országhatárokon kívül, hiszen a piacok sokszor csak import révén tudják kielégíteni a helyi gépjárműigényt. Németország, Franciaország, Belgium és Olaszország – Európa legnagyobb használtautó-exportőrei – szép számban látják el használt járművekkel a kontinens többi országát. Fontos azonban megjegyezni, hogy az említett országokból származó autók sem mind feddhetetlenek.

A carVertical autóipari adatszolgáltató cég legfrissebb kutatásából kiderül, hogy a Magyarországra behozott járművek között szép számmal fordulnak elő olyanok, amelyeknek futásteljesítménye hamis, illetve amelyek korábban megrongálódtak.

A Németországból importált autók között is akadnak kétes múltúak

A carVertical a magyarországi felhasználók által 2023-ban lekért járműtörténeti jelentéseket elemezve összesítette a külföldről származó járműveket. Tavaly a hazai platformon ellenőrzött import autók 41,3%-a Németországból, 18,5%-a Olaszországból, 8,2%-a Franciaországból, 8%-a Belgiumból, 4,5%-a pedig Ausztriából érkezett.

10-ből 4 jármű tehát Németországból került Magyarországra. A kutatás szerint a Németországból importált használt autók 3,4%-a mutatott hamis kilométeróra-állást, 22,8%-a pedig korábban sérült. Az olaszországi autók 4,8%-ánál módosították a kilométer-számlálót, és 13,1%-uk szenvedett kisebb-nagyobb balesetet. A legtöbb kár a francia és a belga járműveket érte – a 41,2%-os, illetve a 40,2%-os arány arra utal, hogy a hazai vásárlóknak különösen óvatosnak kell lenniük, ha ezekből az országokból szereznek be autót. A futásteljesítmény-csalás itt is elterjedt: a francia és a belga járművek 3,3%-ának hamisították meg a kilométer-számlálóját.

„A legnagyobb európai használtautó-exportőr egyértelműen Németország, amely tekintve, hogy az autópálya-infrastruktúrája kiváló, sok nagy futásteljesítményű prémium- és dízelautót értékesít más országokban. Általános vélekedés, hogy a németek az átlagosnál nagyobb figyelmet fordítanak a tulajdonukban lévő autókra, illetve a karbantartásukra. Amikor azonban a használt járművek külföldi tulajdonosokhoz kerülnek, bizonyos információk, például a szervizelőzmények vagy akár a futásteljesítmények is meghamisíthatók, ami komoly kockázatot rejt magában” – árulja el Matas Buzelis autóipari szakértő, a carVertical kommunikációs vezetője.

A vásárlók gyakran nem is sejtik, hogy importált autót vesznek

A vevők többféle módon juthatnak hozzá más országban regisztrált autókhoz. Egy külföldi apróhirdetési weboldalon kiválaszthatják a kívánt modellt, és közvetlenül vagy egy importálásra szakosodott cégen keresztül megvásárolhatják azt. A szolgáltatást nyújtó cégek maguk intézik a honosítást, és a vevők már a hazánkban hivatalosan regisztrált járművet vehetik át.

Magyarországon még nem regisztrált autót is lehet külföldről vásárolni. Ebben az esetben a vevőnek magának kell intéznie a honosítást és a műszaki vizsgáztatást.

„Van azonban egy harmadik lehetőség is, amely a legtöbb kockázattal jár. A vásárlónak sok esetben nincs tudomása arról, hogy a kiszemelt autó külföldről került az országba, hiszen már szerepel a hazai nyilvántartásban, a hirdetés pedig nem tesz említést a származási helyről. Meglehetősen gyakori probléma, hogy az eladó nem tájékoztatja a vásárlót a jármű múltjáról” – magyarázza Buzelis.

Az import autók hatalmas kínálata láttán a használtautó-vásárlók sokszor spontán és elhamarkodottan hoznak döntést, pedig ha el akarják kerülni az akár hónapokkal később jelentkező kellemetlen meglepetéseket, adásvétel előtt minden esetben utána kell járniuk a jármű történetének.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Rengeteg élelmiszert adományoztak az ALDI vásárlói

Az ALDI Magyarország kiemelt figyelmet fordít a társadalmi felelősségvállalásra és a rászorulók támogatására. Ennek részeként folyamatosan támogatja a karitatív szervezetek társadalmilag kiemelten fontos munkáját. Az áruházlánc 2016 óta működik együtt a Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel....

Szuperprodukció érkezik Budapestre

Soha nem látott világpremier érkezik Budapestre. Június elsején nyílik meg a BOK csarnokban a LUFILAND szuperprodukció, amely 500 ezer környezetbarát lufi felhasználásával hívja világkörüli utazásra a látogatókat. A 4000 négyzetméteres kiállítócsarnokban többek között az...

A vezetői képességek kialakulását is segíti a sport

A világ egyik legnagyobb, a Financial Times menedzsment képzési ranglistáján előkelő helyet elfoglaló, a szakma csúcsának járó „Triple Crown” minősítéssel elismert francia ESSCA School of Management International magyarországi Kampusza – folyamatainak szervezésében – a...

Zenés program várja a gyerekeket

A Müpa különleges izgalmakkal készül május utolsó vasárnapjára a legifjabbaknak: május 26-án a Müpa Gyermeknapon ingyenes koncertek, mesés-táncos előadások, rengeteg kreatív és zenés foglalkozás, valamint sok-sok játék várja az egész családot bent az épületben...

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

A lottózás új szintje és digitalizáció a Business Lounge-ban

A Business Lounge legfrissebb adásában az első Posta Lottózó megnyitásáról, a lottóturizmusról, a kereszt- és felülértékesítésről mesélt Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója és Nemes Gábor György, a Magyar Posta Zrt. lakossági értékesítési...

Gyorsított a Vodafone

A Vodafone Magyarország hálózatfejlesztési stratégiájának részeként 2024 végéig országosan az állomások 40 százalékán végez kapacitásbővítést, ami a hívásminőséget és a letöltési sebességet is jelentősen javítja. A hálózatfejlesztési programnak köszönhetően többek között Debrecenben, Miskolcon, Veszprémben,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Tovább zuhant a lakásépítési kedv

Bár az év fordulóján már az újraéledés határozott jeleit mutatta a hazai lakáspiac, a lakásépítések esetében még nem volt nyoma a kedvező fordulatnak. 2024 első negyedében sokéves negatív rekordok dőltek meg a használatba vehető...

Rengeteg élelmiszert adományoztak az ALDI vásárlói

Az ALDI Magyarország kiemelt figyelmet fordít a társadalmi felelősségvállalásra és a rászorulók támogatására. Ennek részeként folyamatosan támogatja a karitatív szervezetek társadalmilag kiemelten fontos munkáját. Az áruházlánc 2016 óta működik együtt a Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel....

Szuperprodukció érkezik Budapestre

Soha nem látott világpremier érkezik Budapestre. Június elsején nyílik meg a BOK csarnokban a LUFILAND szuperprodukció, amely 500 ezer környezetbarát lufi felhasználásával hívja világkörüli utazásra a látogatókat. A 4000 négyzetméteres kiállítócsarnokban többek között az...

A vezetői képességek kialakulását is segíti a sport

A világ egyik legnagyobb, a Financial Times menedzsment képzési ranglistáján előkelő helyet elfoglaló, a szakma csúcsának járó „Triple Crown” minősítéssel elismert francia ESSCA School of Management International magyarországi Kampusza – folyamatainak szervezésében – a...

Zenés program várja a gyerekeket

A Müpa különleges izgalmakkal készül május utolsó vasárnapjára a legifjabbaknak: május 26-án a Müpa Gyermeknapon ingyenes koncertek, mesés-táncos előadások, rengeteg kreatív és zenés foglalkozás, valamint sok-sok játék várja az egész családot bent az épületben...

Don't Miss

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...