- Hirdetés -

Így állnak az online vásárlók az MPL-es házhozszállításhoz

|

- Hirdetés -

A webáruházak 2024. március 28-tól kötelesek a Magyar Posta kézbesítési szolgáltatásait (is) elérhetővé tenni a vásárlóik számára. A Reacty Digital áprilisi felmérése alapján az erről szóló kormányrendelet lakossági megítélése az átlagot tekintve inkább semleges, a Postát szimpatikusnak vélők az intézkedést is pozitívabban látják. A 18-79 évesek egy része akár gyakrabban vagy több helyről is tervez online rendelni, ha mindenhol elérhető az MPL.

A GLS több szempontból kiemelkedik a Magyarországon tevékenykedő csomagküldő szolgáltatók közül. Szinte minden online vásárló (93%) ismeri legalább hallomásból, és a kedveltsége is rendkívül magas. Tízből kilenc (87%) ismerő (inkább) szimpatikusnak tartja, így nem meglepő, hogy döntő többségük ajánlaná is ismerősei számára. A legtöbb csomagküldő szolgáltató belefér a képzeletbeli ismertség/kedveltség mátrix jobb felső negyedébe, vagyis egyszerre sokan hallottak már róluk és szimpatikusnak is tartják őket. Az MPL a második legismertebb (87%) szolgáltató, bár kedveltsége (67%) valamivel elmarad a kevesebbek által említett (73%), de többek számára szimpatikus (74%) DPD-től.

A használati arányokat tekintve is a GLS áll az élen, saját bevallás alapján ötből négy (79%) online vásárló vette igénybe az elmúlt egy évben a szolgáltatásaikat, míg az MPL-t az online rendelők kétharmada (66%) használta. A Foxpost (36%), a DPD (34%), valamint az Express One (32%) nagyjából az online rendelők harmada számára szállított valamilyen megrendelést az utóbbi egy év során. Az igénybevételt természetesen nem csak a személyes preferenciák befolyásolják, hiszen egy adott webáruház általában nem kínálja az összes szolgáltatót a vásárlói számára, így a rendelés helye nagyban meghatározza a csomagküldő kilétét.

Megoszlanak a vélemények a Postai kormányrendeletről

A 685/2023. (XII. 29.) Korm. rendelet értelmében 2024. március 28-tól minden webáruház üzemeltetőnek biztosítania kell a Magyar Posta (MPL) szolgáltatását is a többi csomagküldő szolgáltató mellett. A 18-79 éves magyarok fele (53%) hallott erről az intézkedésről a Reacty Digital áprilisi adatfelvételét megelőzően. Korábbi információik, illetve a kérdőívben elhelyezett rövid összefoglalás alapján tízből négyen inkább pozitívan értékelik a rendeletet, tízből hárman semlegesen állnak hozzá, a felnőtt lakosság negyede tartja inkább negatívnak a változást, míg a megkérdezettek tizede nem tudott állást foglalni a témában. A Postát szimpatikusnak vélők az intézkedést is pozitívabban látják, mint azok, akik valamilyen negatív tapasztalat vagy egyéb indok miatt nem szimpatizálnak a vállalattal. A 18-79 évesek ötöde (20%) saját bevallása szerint gyakrabban, vagy több helyről fog rendelni online a jövőben a Posta széleskörű elérhetőségének hatására.

Minél idősebb valaki, illetve minél magasabb iskolai végzettséggel rendelkezik, annál valószínűbb, hogy hallott a rendeletről, ugyanakkor a fiatalabbakra és az alacsonyabb végzettséggel rendelkezőkre jellemzőbb, hogy pozitívabban állnak az intézkedéshez és akár több online rendeléssel terveznek reagálni arra. A Budapesten élők átlag feletti arányban szereztek tudomást az intézkedésről, de ők értékelik leginkább negatívan azt, és inkább a községekben élők számára jelent motivációt a rendelésre az egyetemes postai szolgáltató általános elérhetővé tétele.

A Posta megítélése alapvetően pozitív, az ellenzők elsősorban az árakat kritizálják

Az MPL-t ismerő online vásárlók kétharmada (inkább) szimpatikusnak tartja a szolgáltatót és ajánlaná is azt ismerőseinek, ugyanakkor csak az ismerők kétötöde (42%) választaná a Postát, amennyiben a webáruház minden általa ismert szolgáltatót opcióként biztosít. Ez alapján bár önmagában elégedettek a csomagküldővel, lehetőség esetén sokan inkább versenytársat (elsősorban a GLS-t) választanának.

Csupán az ismerők 13-14 százaléka jelezte, hogy nem szimpatikus számára az MPL, illetve nem ajánlaná ismerőseinek sem a csomagküldőt. A negatívan nyilatkozók fele hivatkozott arra, hogy drágák a cég szolgáltatásai, harmaduk szerint gyakran késik a kiszállítás, tízből hárman pedig túl szélesnek érzik a megadott kiszállítási idősávot. A Postát negatívan megítélők ötöde számára politikai megfontolás (is) húzódik a vélemény mögött, nem szimpatizálnak a vállalat tulajdonosi körével, ezért nem is ajánlanák ismerőseiknek a szolgáltatót.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Rengeteg élelmiszert adományoztak az ALDI vásárlói

Az ALDI Magyarország kiemelt figyelmet fordít a társadalmi felelősségvállalásra és a rászorulók támogatására. Ennek részeként folyamatosan támogatja a karitatív szervezetek társadalmilag kiemelten fontos munkáját. Az áruházlánc 2016 óta működik együtt a Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel....

Szuperprodukció érkezik Budapestre

Soha nem látott világpremier érkezik Budapestre. Június elsején nyílik meg a BOK csarnokban a LUFILAND szuperprodukció, amely 500 ezer környezetbarát lufi felhasználásával hívja világkörüli utazásra a látogatókat. A 4000 négyzetméteres kiállítócsarnokban többek között az...

A vezetői képességek kialakulását is segíti a sport

A világ egyik legnagyobb, a Financial Times menedzsment képzési ranglistáján előkelő helyet elfoglaló, a szakma csúcsának járó „Triple Crown” minősítéssel elismert francia ESSCA School of Management International magyarországi Kampusza – folyamatainak szervezésében – a...

Zenés program várja a gyerekeket

A Müpa különleges izgalmakkal készül május utolsó vasárnapjára a legifjabbaknak: május 26-án a Müpa Gyermeknapon ingyenes koncertek, mesés-táncos előadások, rengeteg kreatív és zenés foglalkozás, valamint sok-sok játék várja az egész családot bent az épületben...

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

A lottózás új szintje és digitalizáció a Business Lounge-ban

A Business Lounge legfrissebb adásában az első Posta Lottózó megnyitásáról, a lottóturizmusról, a kereszt- és felülértékesítésről mesélt Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója és Nemes Gábor György, a Magyar Posta Zrt. lakossági értékesítési...

Gyorsított a Vodafone

A Vodafone Magyarország hálózatfejlesztési stratégiájának részeként 2024 végéig országosan az állomások 40 százalékán végez kapacitásbővítést, ami a hívásminőséget és a letöltési sebességet is jelentősen javítja. A hálózatfejlesztési programnak köszönhetően többek között Debrecenben, Miskolcon, Veszprémben,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Tovább zuhant a lakásépítési kedv

Bár az év fordulóján már az újraéledés határozott jeleit mutatta a hazai lakáspiac, a lakásépítések esetében még nem volt nyoma a kedvező fordulatnak. 2024 első negyedében sokéves negatív rekordok dőltek meg a használatba vehető...

Rengeteg élelmiszert adományoztak az ALDI vásárlói

Az ALDI Magyarország kiemelt figyelmet fordít a társadalmi felelősségvállalásra és a rászorulók támogatására. Ennek részeként folyamatosan támogatja a karitatív szervezetek társadalmilag kiemelten fontos munkáját. Az áruházlánc 2016 óta működik együtt a Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel....

Szuperprodukció érkezik Budapestre

Soha nem látott világpremier érkezik Budapestre. Június elsején nyílik meg a BOK csarnokban a LUFILAND szuperprodukció, amely 500 ezer környezetbarát lufi felhasználásával hívja világkörüli utazásra a látogatókat. A 4000 négyzetméteres kiállítócsarnokban többek között az...

A vezetői képességek kialakulását is segíti a sport

A világ egyik legnagyobb, a Financial Times menedzsment képzési ranglistáján előkelő helyet elfoglaló, a szakma csúcsának járó „Triple Crown” minősítéssel elismert francia ESSCA School of Management International magyarországi Kampusza – folyamatainak szervezésében – a...

Zenés program várja a gyerekeket

A Müpa különleges izgalmakkal készül május utolsó vasárnapjára a legifjabbaknak: május 26-án a Müpa Gyermeknapon ingyenes koncertek, mesés-táncos előadások, rengeteg kreatív és zenés foglalkozás, valamint sok-sok játék várja az egész családot bent az épületben...

Don't Miss

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...