Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

A Ferrarinak komolyabban, a többieknek minimálisan változik a BoP a spái WEC-futamra

Lantos András

Publikálva 08/05/2024 - 19:13 GMT+2

A hétvégén Spa-Francorchamps-ban folytatódik az Endurance Világbajnokság, és nemrég nyilvánosságra hozták az év harmadik WEC-futamára érvényes teljesítménykiegyenlítő számokat. Imolához viszonyítva stabilizálódni látszik a BoP, egyedül a Ferrari kapott a többieknél valamivel lényegesebb visszafogást, miután az olaszok autói a stratégiai hiba előtt domináltak az előző fordulóban.

Rajtbaleset, eső, Ferrari-hiba és a végén idegtépő Toyota-Porsche harc az Imola 6h-n

Miközben Katar és Imola között egyes autók súlya 20-30 kilót is változott, az olaszországi verseny után mindössze 3-4 kiló módosításról döntött az ACO és az FIA. Egyedül a Ferrari súlya változik jelentősebben, ők +12 kilót kapnak Spára.
Hasonló a helyzet a motorerő terén; az első két verseny között voltak márkák, melyeknek közel 20 kW-os változtatást írtak elő, miközben most a legnagyobb módosítás 4 kW, ami szintén a Ferrarit érinti.
A Spára kiadott táblázat sem tartalmaz külön értékeket a 210 km/h feletti teljesítményre, tehát továbbra sem vezetik be a kétszintű motorerő-szabályozást.
Szokás szerint a lenti listákban mindig a "kedvezőbb" értéktől indul lefele a rangsor.
A harmadik oszlopban sorrendben haladva az Imolához képest számított változás, majd zárójelben az Imolára érvényes érték található, illetve az, hogy az idénynyitón a márka hanyadik helyen állt az adott rangsorban.

Súly

TÍPUSSPA 2024IMOLA 2024
Cadillac V-Series.R1030 kg0 kg (1030 kg - 1)
Lamborghini SC63 1035 kg+1 kg (1034 kg - 3)
Porsche 9631037 kg+4 kg (1033 kg - 2)
BMW M Hybrid V81038 kg+3 kg (1035 kg - 4)
Alpine A4241045 kg+3 kg (1042 kg - 6)
Ferrari 499P1053 kg+12 kg (1041 kg - 5)
Isotta Fraschini Tipo 61060 kg+2 kg (1058 kg - 7)
Toyota GR0101064 kg+4 kg (1060 kg - 8)
Peugeot 9X81065 kg+4 kg (1061 kg - 9)
A 3-4 kg általános súlynövelés célja valószínűleg az lehetett, hogy a már Imolában is minimumsúlyon lévő Cadillacnek próbáljának segíteni, amely egyedüliként a Hypercar-mezőnyből változatlan érékkel érkezhet Spa-ba. A hátrányban lévő Lamborghini - Isotta Fraschini páros is kapott némi relatív könnyítést a Toyota-Porsche-Peugeot hármashoz képest.

Teljesítmény

TÍPUSSPA 2024IMOLA 2024
Isotta Fraschini Tipo 6520 kW0 kW (520 kW - 1)
Cadillac V-Series.R516 kW-1 kW (517 kW - 2)
Toyota GR010515 kW-1 kW (516 kW - 3)
Lamborghini SC63514 kW-2 kW (516 kW - 4)
Alpine A424513 kW-1 kW (514 kW - 5)
BMW M Hybrid V8510 kW-1 kW (511 kW - 6)
Peugeot 9X8508 kW-2 kW (510 kW - 8)
Porsche 963507 kW-1 kW (508 kW - 9)
Ferrari 499P506 kW-4 kW (510 kW - 7)

Súly / teljesítmény arány

TÍPUSSPA 2024IMOLA 2024
Cadillac V-Series.R1,996 kg/kW+0,006 kg/kW (1,992 kg/kW - 1)
Lamborghini SC632,014 kg/kW+0,011 kg/kW (2,003 kg/kW - 2)
BMW M Hybrid V82,035 kg/kW+0,010 kg/kW (2,025 kg/kW - 3)
Alpine A4242,037 kg/kW+0,010 kg/kW (2,027 kg/kW - 4)
Isotta Fraschini Tipo 62,038 kg/kW+0,008 kg/kW (2,034 kg/kW - 6)
Porsche 9632,045 kg/kW+0,012 kg/kW (2,033 kg/kW - 5)
Toyota GR0102,066 kg/kW+0,012 kg/kW (2,054 kg/kW - 8)
Ferrari 499P2,081 kg/kW+0,040 kg/kW (2,041 kg/kW - 7)
Peugeot 9X82,096 kg/kW+0,016 kg/kW (2,080 kg/kW - 9)

Sorrend a Imola és Spa közti változás mértéke szerint

TÍPUSVÁLTOZÁS
Cadillac V-Series.R+0,006 kg/kW
Isotta Fraschini Tipo 6+0,008 kg/kW
Alpine A424+0,010 kg/kW
BMW M Hybrid V8+0,010 kg/kW
Lamborghini SC63+0,011 kg/kW
Porsche 963+0,012 kg/kW
Toyota GR010+0,012 kg/kW
Peugeot 9X8+0,016 kg/kW
Ferrari 499P+0,040 kg/kW

Az egy etapban maximálisan felhasználható energia

TÍPUSIMOLA 2024KATAR 2024
Isotta Fraschini Tipo 6923 MJ+3 MJ (920 MJ - 1)
Toyota GR010917 MJ+1 MJ (916 MJ - 2)
Alpine A424913 MJ+4 MJ (909 MJ - 3)
Peugeot 9X8910 MJ+4 MJ (906 MJ - 6)
Cadillac V-Series.R909 MJ+1 MJ (908 MJ - 4)
Lamborghini SC63908 MJ0 MJ (908 MJ - 5)
BMW M Hybrid V8907 MJ+2 MJ (905 MJ - 6)
Ferrari 499P905 MJ+1 MJ (904 MJ - 8)
Porsche 963904 MJ+3 MJ (901 MJ - 9)
A hypercarokéval egyidőben az LMGT3-as géposztály teljesítménykiegyenlítő számait is nyilvánosságra hozták. Náluk az Aston Martin kapott egy komolyabb csomagot, miközben a Ferrari, a Ford és a McLaren motorját kis mértékben visszafogják.
Erre jönnek még rá az eredményességi pluszsúlyok: a Manthey Purerxing +35, a #31 WRT +25, a Heart of Racing +15, a #46 WRT +10, a D'Station Racing pedig +5 kilót kap majd a BoP által meghatározott minimumsúlyra.
AutóSúlyHátsó szárny maxEnergia
Aston Martin Vantage AMR1327 kg (+21 kg)11 fok (-)690 MJ (+10 MJ)
BMW M41328 kg (+7 kg)4,6 fok (-)688 MJ (0 MJ)
Corvette Z06 GT3.R1336 kg (+5 kg)9,3 fok (-)686 MJ (0 MJ)
Ferrari 2961343 kg (+4 kg)4,5 fok (-)673 MJ (-4 MJ)
Ford Mustang1318 kg (-11 kg)7,6 fok (-)692 MJ (-7 MJ)
Lamborghini Huracan Evo21330 kg (-2 kg)8 fok (-)677 MJ (-3 MJ)
Lexus RC F1345 kg (-)13 fok (-)701 MJ (-2 MJ)
McLaren 720S Evo1333 kg (+5 kg) 10,7 fok (-)685 MJ (+1 MJ)
Porsche 911 GT3 R1326 kg (+9 kg)12,3 fok (-)690 MJ (+3 MJ)
AutóTeljesítményPlusz telj. 200 km/h felett
Aston Martin Vantage AMR-15% (-)+4% (-)
BMW M4-4% (-)+2% (-)
Corvette Z06 GT3.R-5% (-)+1% (-)
Ferrari 296-14% (-1%)-1% (-1%)
Ford Mustang-7% (-7%)0% (-2%)
Lamborghini Huracan Evo2-14% (-)-3% (-1%)
Lexus RC F-5% (-)0% (-)
McLaren 720S Evo-10% (-7%)1% (-)
Porsche 911 GT3 R-4% (-)+2% (-)
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Kapcsolódó témák
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés