Tapolca, Hungary - August 15, 2011: Tesco supermarket building with logo.  Tesco is a global grocery and general merchandise retailer headquartered in Cheshunt, United Kingdom.

Ezt rengeteg magyar vásárló nem tudja a Tescóról: mindig látják, de fogalmuk sincs, mit jelent

2024. május 8. 19:02

A Tesco szupermarketlánc nevének eredete és jelentése sokak számára meglepetést okozhat - írja a The Mirror. Az elnevezés eredete több mint egy évszázadra nyúlik vissza, az alapító, Jack Cohen és egy teaszállítmány címkéjének ötletes kombinációjához.

A Tesco, az Egyesült Királyságban ikonikus szupermarket lánc, vásárlók millióit vonzza évente. Ennek ellenére sokan csak mostanában kezdik felfedezni a márkanév eredetét és jelentését. A Tesco neve több mint egy évszázados múltra tekint vissza, amely Jack Cohenhez köthető, aki 1919-ben alapította meg az áruházat. Cohen, lengyelországi zsidó bevándorlók gyermekeként, első üzleti tevékenységét London Hackney kerületében kezdte egy bódéból, az első világháború idején szerzett leszerelési pénzt használva tőkének.

A Tesco név 1923-ban született meg, amikor Cohen teaszállítmányt vásárolt Thomas Edward Stockwell-től. A szállító monogramját (TES) és Cohen vezetéknevét kombinálva jött létre a Tesco márka. Az első boltot 1929-ben nyitották meg Észak-Londonban, Edgware-ben, és rövid időn belül a vállalat már 100 üzlettel büszkélkedett. Az első Tesco szupermarket 1958-ban nyílt meg Essexben, ami jelentős mérföldkő volt a vállalat történetében.

Jack Cohen kezdetben nem kedvelte a szupermarket-stílusú vásárlást, de hamarosan felismerte annak előnyeit és fontosságát. Cohen halálát követően is folytatódott a Tesco expanziója; ma már több mint 4000 bolttal rendelkezik az Egyesült Királyságban. A Tesco története nem csupán egy vállalati sikerkrónika; ez egy olyan örökség története is, amely tovább él az alapítóján túl, bizonyítva ezzel a márkanevek mögött rejlő mélyebb jelentéseket és eredeteket - írta a lap.

Te mit gondolsz a saját márkás termékekről?

A következő hetekben a Pénzcentrum és a Debreceni egyetem közös, nagymintás felmérést végez, hogy kiderüljön, hogyan vélekednek a hazai vásárlók az ún. kereskedelmi/saját márkás, illetve a gyártói márkás termékekről. Az alábbiakban arra szeretnénk megkérni, hogy töltsd ki a kérdőívet, ezzel segítve munkánkat. Köszönjük!

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Ez a superfood lehet a foci Eb nagy slágere (x)

Méltó ellenfele lehet a mogyoró-nachos-ropi sörkorcsolya triónak a kézműves sörfőzdék gyártási melléktermékéből készülő újfajta ropogtatnivaló.

Farmról az asztalra: így segítheti ez az üzleti modell a kisgazdaságokat

A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. május 19. vasárnap
Ivó, Milán
20. hét
Május 19.
Forrásvizek napja
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Árfolyamok!
A legfontosabb magyar és nemzetközi részvény és devizaárfolyamok ÉLŐBEN!
Most nem