zászlóshajó

Ezt lehet tudni a 2025-ös Crown Crossoverről, a Toyota zászlóhajójáról

2024.05.08.

Egy új felszereltségi szinttel, valamint általában nagyobb tudással kerül forgalomba a Toyota Crown szedán 2025-ös kivitele.

Kibővítette az eredetileg 2022 nyarán bevezetett Crown Crossover zászlóshajó tudását a Toyota. Az Avalon szedánt az észak-amerikai piacon öt generáció után váltó, innovatív formátumú, emelt karosszériás fastback szedán átfogó modellfrissítése még távolról sem indokolt, ugyanakkor a felhasználói visszajelzések, illetve az általános technológiai fejlődés nyomán néhány apró és egy markánsabb módosítást hajtott végre a Toyota.

A legfontosabb a vadonatúj Nightshade felszereltségi szint bevezetése. A más modellcsaládoknál már sikerrel alkalmazott kivitel elnevezése („éjjeli árny”) sötét tónusú kivitelt sejtet: az emblémák sötétített kivitelűek, az ajtók külső védőpaneljei és kilincsei, külső tükörházai, valamint cápauszony-antennája feketék, a 21 colos keréktárcsák matt fekete színűek.

Érdekesség, hogy a nightshade szónak amúgy a marketing világán kívül semmi köze a sötétséghez: a nadragulyát (Atropa belladonna) nevezik így az angol nyelvben.

További apró részletek is megújultak. Míg eddig csak az utasok kaptak nagyteljesítményű USB-C töltőaljzatokat (egy elöl, kettő hátul), a vezető oldalán hagyományos USB-A port szolgált töltésre, mostantól ez utóbbi helyén is modern, gyorstöltő csatlakozót találunk.

A belépő szinten eddig szövetkárpitozású ülések várták az utasokat, elöl fűthető kivitelben, de a 2025-ös modellévre ez eltűnik, és itt is megjelenik az elöl fűthető és szellőztethető, hátul fűthető kivitelű, bőrkárpitozású ülés, ami a magasabb felszereltségű modelleken eddig is a szériakivitelhez tartozott.

Korábban egyáltalán nem volt rendelhető, és most is kizárólag a legmagasabb Platinum felszereltségi szinten elérhető a head-up kijelző, valamint az aktív hátsókerék-kormányzás. Ugyanitt megjelent a motorosan állítható kormánykerék és az érintés nélkül nyitható csomagtérajtó.

Ami a többi műszaki részletet illeti, ott nincs változás. A Toyota Crown Crossover minden változata full hibrid és összkerékhajtású, ám mindkét technológiából kettő különböző változatot kínál a modell.

A Platinum szint kivételével a Crown minden változata a széles körben alkalmazott, 2,5 literes szívómotorra épülő, negyedik generációs Toyota hibrid rendszert (176 kW, 239 LE rendszerteljesítmény) kapja meg. Ez alapértelmezésben kizárólag az első kerekeket hajtja, ám ha a menetkörülmények vagy az útviszonyok szükségessé teszik, a pillanatnyi hajtóerő akár 80 százalékát a hátsó tengelyre szerelt villanymotorból veszi.

A csúcsmodellt ezzel szemben a 2,4 literes turbómotorral szerelt Hybrid Max (268 kW, 365 LE) konfigurációval szerelik. Itt szintén villanymotor hajtja a hátsó kerekeket, ám ez a kivitel minden esetben összkerékhajtással közlekedik, a nyomaték tengelyek közötti megosztását 70:30 százaléktól egészen 20:80 százalékig variálja a vezérlés.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.06.11
- A Belügyminisztérium nyilvántartása szerint májusban 2677 gépkocsit láttak el világoszöld....
2024.06.11
Ismét foci-Eb-re utazhatnak a hazai szurkolók, június 15-én Kölnben, 19-én és 23-án pedig....
2024.06.11
A Ford Pro bemutatta az E-Transit új, hosszabb hatótávolságú, még az eddiginél is jobban....
2024.06.11
Június első felében nyílt napokat szervezett a Porsche Szeged, ahol a megújult Volkswagen Tiguan és....
2024.06.11
A bajor prémiumgyártó a BMW V12 LMR győzelme után negyed évszázaddal néz ismét farkasszemet a Le....
2024.06.11
A közlekedési balesetek számának csökkentése érdekében a Budapesti Rendőr-főkapitányság....
2024.06.11
- A Wizz Air légitársaságnál megtartott különleges űrhajós kiképzési programról számolt be a HUNOR....
2024.06.11
Olaf Scholz védi hazai autógyárainak érdekeit. ..
2024.06.11
Egymásba rohant egy autó és egy tehergépkocsi a Jász-Nagykun-Szolnok vármegyei Tiszatenyő határában....
2024.06.10
A 2010-es évek elején megfizethető, könnyen fenntartható, jó fogyasztású és mégis kényelmes, gyors....