Jó, ha ezt tudod a saját márkás termékekről: az élelmiszerláncok figyelmeztetnek

no-vasarol-elelmiszer-bolt

Egyre több saját márkás termékkel bővül a hazai élelmiszerláncok kínálata. Ezzel együtt a kereslet is nő, ugyanis az infláció merőben átalakította a vásárlási szokásokat.

A hazai élelmiszer- és diszkontáruházak saját márkás termékei minőségüket tekintve nem maradnak el a nagy márkáktól, az áruházak tájékoztatása szerint egyre többen keresik is őket. 

Az elmúlt évek magas inflációja jelentős hatással volt a fogyasztói szokásokra; egyre többen választanak olcsóbb, saját márkás termékeket. Ez a trend különösen érezhető Magyarországon, ahol a legnagyobb kiskereskedelmi láncok is tapasztalják a vásárlók átállását a drágább, ismert márkákról a boltok saját márkáira – írja a Pénzcentrum, miután a Spar, az Auchan, az Aldi, a Penny és a Lidl szóvivőit is megkérdezte a témában.

Egyre több boltban keresik a saját márkás termékeket a magyarok
Egyre több boltban keresik a saját márkás termékeket a magyarokIndex

Keressük a saját márkás termékeket

Egyre több termékprofilban gyarapszik a saját márkás élelmiszerek, tisztítószerek, vegyi áruk és kozmetikai cikkek száma, a vevők is egyre szívesebben emelik le ezeket a polcokról a felmérések szerint. Már azon boltokban is zömmel ezeket keresik a magyarok, amelyek nem a tipikusan saját termékekkel operáló diszkontáruház-láncok. A Pénzcentrum megkérdezte a nagy magyar üzletláncokat, miként alakultak át a fogyasztási szokások az inflációnak köszönhetően, és melyek a legnépszerűbb termékeik. Mint kiderült, már a legnagyobb kiskereskedelmi láncok is azt tapasztalják, hogy a vásárlóik átállnak a drágább, ismert márkákról a boltok saját márkáira.

Ennek azonban az árérzékenység csak az egyik oka, minőségben is egyre jobbak a boltok márkái.

Maczelka Márk, a Spar Magyarország kommunikációs vezetője szerint a saját márkás termékek forgalma folyamatosan nő, 2023-ban 19,3%-kal több ilyen terméket vásároltak, mint a korábbi évben, ez még részben az inflációnak volt köszönhető.

„Ennél sokkal beszédesebb mutató az, hogy míg 2023-ban gyakorlatilag a teljes FMCG-piac a mennyiségek tekintetében erős visszaesést mutatott, addig a saját márkáink mennyiségi eladása közel 4%-kal tudott a tavalyi évben nőni” – fogalmazott. A SPAR-ban leginkább az S-Budget termékcsalád, azon belül is a csemege termékek, a tejtermékek és a baromfiáru vezet, de a Regnum húsüzem által gyártott termékeket is egyre inkább keresik a vevők. A SPAR esetében a saját termékek 85 százaléka ráadásul magyar termék. 

A diszkontokban is népszerűek ezek a termékek
A diszkontokban is népszerűek ezek a termékekKrzysztof12 / Getty Images Hungary

A saját márkás termékek követik a vásárlók igényeit

Az Auchan szerint a saját márkás termékeik felfutásának nem csak a kedvező ár az oka:

„Ennek a kedvező áron kívül az is az oka, hogy ezek a termékek rugalmasabban követik a változó vásárlói igényeket. A vevők pedig láthatják, hogy a kedvező ár mellett jó minőséget is kapnak, sőt, ezek a termékek már csak azért sem rosszabbak a nagy márkákénál, mert az áruházlánc a legnagyobb kincsét, a nevét adja hozzájuk” – fogalmaztak a Pénzcentrumnak a saját termékeikkel kapcsolatban. Ők mintegy 2000 saját márkás terméket tartanak boltjaikban, 200 magyar termelővel és vállalkozással működnek együtt. Nálunk leginkább a  gyümölcsleveket, tejtermékeket, sütési alapanyagokat és a  zöldségkonzerveket keresik. 

Tudatos vásárlók lettek a magyarok

A körképből az is kiderült, hogy az ALDI vevői a 2023-as évben még inkább ártudatosabbá váltak, nemcsak az aktuálisan legalacsonyabb árat, hanem a kedvezményeket, kuponokat, az XXL kiszerelésű termékeket is előszeretettel választják. Hasonló tapasztalatokról számolt be a Penny képviselője is a lapnak, ahol nemcsak kifejezetten olcsó, de magas minőségű saját márkákkal is igyekeznek a minőségi termékeket megfizetni tudó vásárlók igényeit kiszolgálni. Külön jelölik a hazai termékeket is, a zöldségek-gyümölcsök tekintetében pedig a girbe-gurba, szépséghibás, de minőségileg kifogástalan darabokat is szívesen vásárolják tudatos fogyasztóik. 

A Lidl a vásárlók árérzékenységére reagálva tartós árcsökkentési programba kezdett, és azóta is az olcsóbbá váló termékek egyre bővülő kínálatával segíti vásárlóit. A diszkontáruház közleményéből kiderül, hogy a vásárlók körében a saját márkás termékek közül a legnépszerűbbnek a tej és a tejtermékek, a felvágottak és a friss húsok bizonyultak, de a fagyasztott termékeket, a nassolnivalókat, az ásványvizeket és üdítőket is szeretik a vevőik.

Megjelent az új Dívány-könyv!

A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!

Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!

hirdetés

Oszd meg másokkal is!
Érdekességek