Az EU azon dolgozik, hogy büntetővámmal lehetetlenítse el az államilag támogatott kínai e-autók importját, mivel ezek komoly konkurenciát jelentenének a német és francia autógyárak számára. A kínai politikai vezetés magyar közreműködéssel játszaná ki az európai büntetővámot.
A kínai elnök európai látogatásának első helyszínén, Párizsban a fő gazdaságpolitikai téma a kínai elektromos autókra kivetendő, már előkészületben lévő EU-s büntetővámok kérdésköre. Az európai autóiparban meghatározó francia és német cégek meg akarják védeni az e-autók még új piacát a technikailag is részben jobb, de mindenekelőtt olcsóbb kínai konkurenciával szemben – írja a a Welt.
Orbán Viktor és Hszi Csin-ping kínai elnök már Pekingben is tárgyaltak magyarországi kínai beruházásokról Fotó: miniszterelnok.hu
Hszi Csin-ping háromnapos budapesti látogatásának is ez lesz a fő témája, igaz, más előjellel: a Brüsszellel állandó vitában álló, inkább az orosz, kínai és közép-ázsiai kapcsolatokat előnyben részesítő Orbán Viktor ugyanis az elmúlt években vörös szőnyeget terített a kínai vállalatok elé – emlékeztet a német lap.
Ez különösen igaz a kínai autóiparra, főleg az e-autók akkumulátorainak gyártóira, akik Magyarországról szeretnék uralni az európai piacot. Magyarország most arra készül, hogy a kínai autógyártók számára is hídfőállássá váljon az európai piac meghódításában.
"Hszi Csin-ping további kínai beruházásokat jelent be magyarországi látogatása során" – mondta a lapnak Éltető Andrea, a budapesti Világgazdasági Intézet (VGI) kutatási igazgatója, aki szerint várhatóan Kína nyolcadik legnagyobb autógyárának, a Great Wall Motorsnak (GWM) az új magyarországi autógyárát fogják bejelenteni, amely a Pécshez közeli Bicsérden létesül majd.
"Ha az EU büntetővámokat vet ki a kínai e-autókra vagy hasonló intézkedéseket hoz, akkor a kínai autógyártók további ösztönzést kapnak arra, hogy Európában fektessenek be, különösen e-autók gyártásába, elkerülendő a büntetővámokat" – mondta a Weltnek Andrew Brown, a Merics elemző cég munkatársa. "Kína európai befektetései egyre inkább Magyarországra összpontosulnak. A helyszín egyre nagyobb arányban vonzza az európai kínai befektetéseket." – számolt be az Euronews.
ttps://efahrer.chip.de/elektroautos#hersteller=0&modell=0&motor=