Bevált recept szerint, de vadonatúj alapokra építette fel a Volkswagen a népszerű lakóautójának új generációját. A California már nem a Transporterre, hanem a Multivanre épül, ezért nemcsak nagyobb, hanem sokoldalúbb is lett az elődjénél, és most először plug-in hibrid változatban is kapható lesz.

Már évtizedek óta kempingeztek a Volkswagen kisbuszával, gondolj csak az ikonikus hippibuszra, amikor a német gyártó hivatalosan is felvette a kínálatába a lakóautót. 1988 óta több mint 280 ezer példányban kelt el a California, aminek most bemutatkozott a legújabb generációja, és bár a receptje ismerős lehet, a műszaki alapok teljesen újak. A lakóautó eddig a Transporter alapjára épült, de a haszonjármű idén bemutatkozó utódja már a Ford Transit Custom testvérmodellje lesz, ezért a személyautós platformra épült Multivan adta az új California alapját.

Csak azért nem olyan nagy meglepetés az új California érkezése, mert a Volkswagen múlt nyáron már előzetest adott belőle

egy tanulmányautóval, és most kiderült, hogy szinte változtatás nélkül gyártásba kerül a koncepció. Az alapokat a Multivan nyújtott változata adja hozzá, ezért a hossza 5,17 méterre növekszik, 27 centivel nagyobb az elődjénél. A szélessége négy centivel 1,94 méterre nőtt, a magassága azonban maradt 1,99 méteres, hogy az új California még az összehajtott sátorral a tetején is beférjen a szabványos magasságú parkolóházakba.

Az új alapok lehetővé tették, hogy a California mostantól mindkét oldalára kapjon egy tolóajtót,

ezzel még praktikusabb lett. A tolóajtók fölé pedig mind a két oldalon kihúzható árnyékoló kerülhet, ezért szabadon választható, hogy az autó melyik oldalára állítjuk fel a kempingasztalt és a székeket. A fedélzeti rendszerek kezelése is egyszerűbb lett, az autóban lévő 5 colos érintőképernyőről vagy okostelefon-alkalmazásról lehet programozni az állófűtést, kapcsolgatni a hangulatvilágítást, ellenőrizni a lakóautó folyadéktartályait vagy akkumulátorát.

A Volkswagen rögtön többféle változatban vezeti be az új lakóautóját.

Az alapmodell a California Beach, tulajdonképpen egy három üléssoros, hatüléses Multivan a felnyitható sátortetővel, amivel 1,3-ról 2,1 méteresre lehet növelni a belső magasságot, és ketten kényelmesen elférnek a 2,05-ször 1,14 méteres felső ágyon. Az ötüléses Beach Tour háromszemélyes hátsó üléspadját is le lehet dönteni, a kihajtható 1,98-szor 1,33 méteres matracon pedig még ketten tudnak aludni. A hátrafordítható első ülések és a fedélzeti akkumulátor is ehhez a változathoz járnak.

Még sokoldalúbb a California Beach Camper, ami szintén ötüléses, de a csomagtérből egy gázfőzős minikonyhát lehet elővarázsolni, és 230 voltos fedélzeti csatlakozója is van.

A négyüléses California Coast ugyanakkor már teljes értékű lakóautó, nagyobb konyhával, mosogatóval és hűtőszekrénnyel,

míg a csúcsmodell a California Ocean, amit állófűtéssel, automata klímával és szebb kárpitokkal szerelnek. A két legjobban felszerelt modell, a Coast és az Ocean tisztavíz-tartálya immár 28 literes, öt literrel nagyobb, mint az előző generációban.

A műszaki tartalom újdonsága, hogy a kétliteres, 150 lóerős turbódízel és a szintén kétliteres, 204 lóerős turbós benzines mellett most először plug-in hibrid változatban is rendelhető lesz a California. A Volkswagen lakóautója ráadásul már a rendszer legújabb változatát kapja meg, a korábbi 1,4-es helyett 1,5 literes benzinmotorral, nagyobb akkumulátorral és 245 lóerős kombinált teljesítménnyel.

A California ráadásul összkerékhajtással párosítja a hibrid rendszert, amivel akár két tonnát is vontathat, ez egy lakóautónál extrán jól jöhet.

Karakteres maradt a California dizájnja is, a Multivan után ehhez a modellhez is rendelhető a Bulli által inspirált kétszínű fényezés, a narancs-ezüst és a vörös-fekete mellett csak a lakóautóhoz lehet kérni a kék-fehér kombinációt. Még a sátortető színét is ki lehet választani a kék, a barna és a bazaltszürke közül. A vadonatúj California már júniustól rendelhető lesz a kereskedésekben, az első példányok az év második felében kerülnek az utakra, és ezek után mi mást mondhatnánk: alig várjuk, hogy belakjuk a Volkswagen új lakóautóját.

Ez is érdekelhet:

Protokollbusz és családi egyterű, egyben – Volkswagen Multivan-bemutató

Elvittük egy körre a haszonjármű-alapok helyett már személyautónak épített Volkswagent.

Plug-in hibrid is lesz a Ford lakóautójának új generációjából

Okos megoldásokkal mutatkozik be az új Transit Custom Nugget.

Minden, amit a Volkswagen Transporter következő generációjáról tudni lehet

Az új Transporter nem a Multivan áruszállító változata lesz.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Izgalmas képeken a majdnem tök unalmas Emilia-romagna-i Nagydíj

Váratlan végjáték mentette meg, hogy ne fulladjon dögunalomba az Emilia-romagna-i Nagydíj

Az igazán szürreális kiesés, amikor a biztonsági autó mögött töröd össze az F1-autódat

További cikkeink a témában