A magyar e-kereskedelmi piac nemhogy nem pörög, egyenesen stagnál. Ennek két fő oka van: a vásárlóerő tartós csökkenése és a kínai webáruházak térhódítása. Ez a helyzet megnehezíti a hazai vállalkozások számára az online vásárlókért folyó versenyt.

Vásárlás határok nélkül – Földbe döngölik a magyar webáruházakat a külföldi óriások

Fotó: 123rf.com

A legfrissebb adatok alapján a belföldi rendelések száma 2023-ban 7%-kal emelkedett, de a vásárlók összességében 32%-kal többet költöttek online. Ez azt jelenti, hogy a hazai webáruházak forgalma nem nőtt olyan mértékben, mint a teljes online vásárlási volumen.

2022-ben a COVID és az orosz-ukrán háború következtében megugrott az online vásárlás, a hazai és a külföldi egyaránt. A fordulat akkor állt be, amikor a külföldi kereskedők az Európai Unió 2021-es vámszabályzás-változását követően újragondolták a logisztikát és gyorsabb, vámmentes útvonalakat építettek ki az európai vásárlóknak.

Ezzel párhuzamosan a kínai kereskedők olcsó kínálatára a vásárlóerő csökkenése miatt minden korábbinál nyitottabbá váltak a vásárlók Európa szerte, amit az oldalak és a kampányok gyors és teljes „honosításai” csak könnyebbé tettek. Így a kereslet immár fennakadás nélkül találkozhat a drasztikus értéklánc-rövidítés révén olcsóbb árakkal, és a magas kiszolgálási színvonallal – fogalmaz a 24.hu.

Madar Norbert, a GKID vezető tanácsadója és partnere szerint „A kínai kereskedők piacformáló hatása leginkább a rendelések számában szembetűnő: a belföldi kereskedők által kiszolgált online rendelések száma ugyan csak 7 százalékkal nőtt 2023-ban,

a magyar vásárlók azonban valójában ennél sokkal többet rendeltek, csak épp nem belföldi vagy EU-s magyar kereskedőktől.

A magyar vásárlók által generált, teljes – azaz belföldi + nemzetközi – e-kereskedelmi rendelésállomány a GKID adatai alapján több mint 32%-kal bővült és 2023-ban már meghaladta a 102 millió darabot.

A Temu, kínai kereskedőcég alig 8 hónappal ezelőtt, 2023 szeptemberében indult el Magyarországon, és hetek alatt letarolta a magyar e-kereskedelmi piacot.

Az elemzések szerint a kínai óriáscég messze meghaladhatja majd a legnagyobb belföldi e-kereskedők éves rendelésállományát.

Forrás: 24.hu

3 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Pusztai
"A Temu, kínai kereskedőcég alig 8 hónappal ezelőtt, 2023 szeptemberében indult el Magyarországon, és hetek alatt letarolta a magyar e-kereskedelmi piacot."

Magyar Péter 3 hónapja indult és letarolta a magyar politikai piacot!
Az ellenzékről nem is beszélve.
Nem kínai Magyar, magyar!
o)))
Tehát Magyarhoz a Temu: -> lepra,
Pági
Hiszen szeretjük Kínát ! Akkor mi a baj a Temuval?
Sakk Matt
...

- Hogyan mondják kínaiul, hogy eredeti?
- Sehogy..nincsen rá szavuk!

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.