eur:
387.58
usd:
358.31
bux:
68728.62
2024. május 29. szerda Magdolna
BYD Seagull 2023
Nyitókép: byd.com

Minden harmadik eladott kocsi már kínai – itt vannak a számok

A piacvezető továbbra is a Toyota.

Márciusban összesen 8,15 millió autót adtak el világszerte, ezek közül összesen körülbelül 2,7 millió darab különféle kínai gyártók terméke.

A kínai gyártók közül a Geely vitte a márciust, közel bő 738 ezer autóval, őket szorosan követte a BYD nagyjából 675 ezer autóval. Közel volt hozzájuk a Chery is, ők körülbelül 633 ezer autót értékesítettek. A Geely piaci részesedése így 3,5 százalék, a BYD-é 3,2 százalék, míg a Cheryé 3 százalék - írta a totalcar.hu.

A piacvezető a Toyota jelenleg 10,6 százalékos részesedéssel. Őket követi a második helyen a Volkswagen csoport 9,5 százalékkal, a harmadik hely pedig a Hyundai-é, nekik 7,4 százalékos a részesedésük. A három legerősebb kínai gyártó a globális részesedéseket figyelembe véve jelenleg a tizedik, tizenegyedik és tizenkettedik helyen áll.

A világon eladott autók 30 százaléka már 2016-ban is kínai volt. Ezt az értéket tartották 2017-ben és 2018-ban, majd 2019-ben 29 százalékra estek a számok. 2020-ban és 2021-ben viszont hirtelen 32 százalékra ugrott az arány, ami 2022-re 33 százalékra emelkedett - írta a portál.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.29. szerda, 18:00
Kalas Vivien a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Eötvös József Kutatóközpont Európa Stratégia Kutatóintézet főreferense
Rajnai Gergely a Méltányosság Politikaelemző Központ vezető elemzője
Ez lehet az évtized egyik legjobb befektetése – Ha bejön, nagyot fog durranni

Ez lehet az évtized egyik legjobb befektetése – Ha bejön, nagyot fog durranni

Ha arra gondolunk, hogy vajon mi lehet a következő évek egyik legígéretesebb befektetése, akkor a legtöbbeknek szinte biztosan olyan dolgok jutnak eszébe, mint a bitcoin, esetleg az Nvidia és a mesterséges intelligencia, vagy a Tesla és az elektromosautó-gyártók, de a zöld átálláshoz szükséges nyersanyagok felé is egyre nagyobb figyelem fordul. Ennek köszönhetően komoly ralit láthattunk már az ezüstnél, a réznél és az uránnál is, de van a kritikus nyersanyagoknak egy olyan apró szegmense, ami felett a legtöbben eddig átsiklottak. Pedig ennél a nyersanyagnál is jelentős strukturális hiány alakulhat ki a jövőben, ráadásul komoly geopolitikai rizikófaktort jelent, hogy szinte a teljes piac Kína kezében van. Alapvetően egy felfedezetlen területről van szó, de egyre optimistábbak az elemzők azzal kapcsolatban, hogy az árfolyam is meglódulhat hamarosan, ezzel pedig a kitermelők és az élelmes befektetők is jól járhatnak.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×