Ne legyél olyan, mint a fekete kombi vezetője!

Elrettentő példaként közölt videót a gyorsforgalmi úthálózatot üzemeltető Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (MKIF) a Facebookon. A kamera az M1-es autópálya M0-s lehajtó előtti szakaszának forgalmát rögzítette, minden nyugodt volt, amíg a vészsávban nem jelent meg egy fekete kombi, talán egy Toyota Avensis. Megállt, utána bekapcsolta a jobbraindexet, utána a vészvillogót, talán az útirányokat jelző tábla értelmezéséhez volt szüksége időre. A hosszas gondolkodás furcsa eredményre vezetett: tolatott kb. tíz métert. Utána állt még egy darabig, aztán elindult, megállt, hogy egy másik autóst lassításra kényszerítve besoroljon a külső sávba, majd dízelfüstöt eregetve átsorolt a középsőbe.

Az MKIF egész udvarias a posztjában, mert nem azt írták, hogy ilyen képességekkel inkább ne vezessen senki, csak arra hívták fel a figyelmet, hogy

  • „a leállósáv, nem pihenőhely! Kizárólag akkor szabad megállni, ha műszaki problémánk adódik vagy például rosszul lett valaki az autóban, azaz vészhelyzet van.
  • Ha a »Neee, elrontottam a kihajtót, csak a következőn kellett volna lemennem!« szituáció áll elő, akkor ne ronts tovább a helyzeten

Ilyenkor:

  • soha ne tolass vissza, ha túlmész egy lehajtón!
  • soha ne tolass vissza, ha rossz lehajtón mész le!
  • ha már a lehajtósávon vagyunk, de meggondolnánk magunkat, akkor ne vágódjunk vissza a külső vagy a belső sávban haladók közé, főleg ne sokkal kisebb tempóval, mint amit a forgalom aktuálisan diktál.
  • Ha meg kell nézni, be kell állítani valamit a navigáción akkor minden esetben biztonságos helyen, a pihenőkben vagy az autópályát elhagyva álljunk meg!”

Ez is érdekelhet:

Egy jó képességű BMW-sofőr a belső sávban tolatott vissza az M0-son, mert túlment a lehajtón

„Az ilyen felvételek alapján elmondható: nem az a durva, hogy mennyi baleset van, hanem hogy csak ennyi történik az utakon” – írja a Magyar Közút.

Két gyereke is ott ült egy büntetőfékező barom kocsijában, aki utána bátran ki is szállt ordibálni

Akár négy és fél évre is olyan helyre kerülhet, ahol csak cellák és folyosók vannak, autók és utak nem.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Izgalmas képeken a majdnem tök unalmas Emilia-romagna-i Nagydíj

Váratlan végjáték mentette meg, hogy ne fulladjon dögunalomba az Emilia-romagna-i Nagydíj

Az igazán szürreális kiesés, amikor a biztonsági autó mögött töröd össze az F1-autódat

További cikkeink a témában