Magyar gazdaság

Fluktuáció: gyorsan dobbantanak az SSC-szektorból, ha monoton, nincs előrelépés, se home office

Megvizsgálták a 25 legnagyobb hazai SSC-t – magyarul üzleti szolgáltatást – üzemeltető cég munkavállalóinak véleményét az online fórumokon. A fluktuáció nagy, bár a munkavállalók jellemzően elégedettek a fizetéssel, de unják a monoton munkát és azt, hogy nincsen előrelépés.

A Follow the Yellow és a Neticle médiaelemző friss kutatása szerint a monoton munka és az, hogy nincsen előrelépés, növelik a fluktuációt az SSC-cégeknél, az elégedetlen munkavállaló csak ugródeszkának használja az üzleti szolgáltatásokat nyújtó – beszerzés, számvitel, ügyfélszolgálat, IT-szolgáltatások, HR, bérszámfejtés – céget. Kiderült az is, hogy a legtöbb munkavállaló úgy érzi, nincsen érzelmi kötődése a cégéhez, és 84 százalékuk könnyedén váltana, ha jobb hírnevű cégtől kapna ajánlatot. Voltak pozitív visszajelzések is: könnyű ezen a területen elhelyezkedni, és a fizetések is megfelelők.

Casually,Dressed,Colleagues,Talking,In,An,Open,Plan,Office
Nagy a fluktuáció, ha nincs előrelépés az SSC cégeknél / Fotó: Shutterstock

 

A fluktuáció ellenszere a kötődés javítása 

Tóth-Nagy Péter, a Follow the Yellow ügyvezetője azt javasolja azt javasolja az SSC-cégeknek, hogy javítsák a kommunikációt a munkavállalókkal. A munkáltatóknak is érdemes jelen lenniük azokon a szakmai platformokon, ahol a dolgozók kibeszélik a problémáikat, ilyen például a Reddit és a Glassdoor. Mivel az egyik legforróbb téma ezeken a felületeken a fizetések kérdése, bátran kell beszélni arról, mennyit kereshetnek náluk a tehetségek. Azt is javasolják, fordítsanak a vállalatok nagyobb figyelmet a közösségépítésre, mert ezzel javítható az érzelmi kötődés. 

A multinacionális SSC-k esetében vonzó lehet, hogy a munkavállalói közösségen keresztül új kultúrákat ismerhetnek meg az alkalmazottak.

Viszont az erőltetett közösségi programok az introvertált dolgozóknak – akik pont azért választották az SSC-t, mert elmerülhetnek a táblázatokban –, más kötődési aktivitást kell találni – ajánlja a COVA szervezetfejlesztési tanácsadó cég. 

Hogyan tud kitűnni a munkaadó? 

Ha egy cég stratégiája a folyamatos toborzás, akkor vállalni kell azt, hogy valóban ugródeszkaként működik, viszont sok fontos tudást szerezhet a munkavállaló. Olyan felületeken érdemes kommunikálni, ahol kevés SSC cég jelenik meg, a kutatás alapján ilyen a TikTok és LinkedIn is. Láthatóvá kell válni a médiában is, akár szülessenek cikkek a céges kultúráról, a közösségi programokról, az elégedett dolgozókról, így növelheti a hírnevét a cég, és szerezheti meg a legjobb munkaerőt. 
 

 

fluktuáció ssc előrelépés szolgáltatás
Kapcsolódó cikkek