Szerző: Dömös Zsuzsanna

2024. május 7. 14:00

Egyre több magyar nem éri be egy streaming-előfizetéssel

2023-ban is folytatódott a streaming előretörése hazánkban, nő a hajlandóság arra is, hogy egy felhasználó több aktív előfizetést tartson fenn.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) éves fogyasztói felmérésének legújabb eredményei szerint a tavalyi év végén a 15 év feletti lakosság 41 százaléka nézett rendszeresen tartalmat valamelyik streamingszolgáltatónál. A teljes felhasználói kör ennél jóval bővebb lehet, hiszen sokan élnek a szinte minden szolgáltatónál elérhető ingyenes kipróbálási időszak lehetőségével, azaz néhány hétig vagy egy hónapig előfizetés nélkül nézik a filmeket, de rendszeres használóivá végül nem válnak a csatornának. Ez a  kör mindig az új szolgáltatóknál a legnagyobb, például a 2023-ban bevezetett RTL+ programjait kétszer annyian nézték fizetés nélkül, mint amennyien végül ténylegesen előfizettek.

Hány adag sültkrumplit bír el 25 Kubernetes klaszter? (x)

Globálisan napi akár 2,5 millió rendeléssel is megbirkóznak az RDI Hungary által fejlesztett háttérrendszerek és mobilalkalmazások.

Hány adag sültkrumplit bír el 25 Kubernetes klaszter? (x) Globálisan napi akár 2,5 millió rendeléssel is megbirkóznak az RDI Hungary által fejlesztett háttérrendszerek és mobilalkalmazások.

A streaming terén jól megfigyelhető az egyes korosztályok eltérő „kapcsolási sebessége: míg a tizen- és huszonévesek körében a hagyományos tévézés már egyértelműen háttérbe szorult (30 százaléknyi csak tévét nézővel szemben 60 százalékuk néz streaminget is), a középkorúak és idősebbek körében még többségben vannak azok, akik ragaszkodnak a jól bevált televízióhoz. Ennek az is az oka, hogy a streamingszolgáltatások igénybevételéhez szükség van internet-előfizetésre, márpedig a 60 év fölöttieknek 2023-ban csak mintegy fele volt internethasználó.

Az NMHH szerint egyre nő azon nézők száma, akik nem csupán egyetlen csatornára fizetnek elő, a streaminghasználók mintegy fele „több vasat tart a tűzben”, és 2-4 csatornát is megrendel. Ezt a fogyasztói viselkedést megkönnyíti, hogy a streamingszolgáltatások ára jelenleg még viszonylag jutányos. Miközben a tengerentúlról folyamatosan érkeznek a hírek, hogy a vezető csatornák ott már reklámokkal futnak, és a hirdetésmentességet csak magasabb árú csomagokkal lehet megvásárolni, Magyarországon a legnagyobb kínálatú szolgáltatók általában 2-3000 forint közötti havi díjért előfizethetők. A kisebbek ennél akár jóval olcsóbbak is lehetnek.

Az NMHH adatai szerint a hagyományos tévé-előfizetésért a magyar háztartások átlagosan havi 4600 Ft-ot fizettek 2023-ban, ezért sokan gondolkodnak úgy, hogy ezért az árért inkább két streamingszolgáltatás műsorát nézik.

Kubernetes képzéseinket már közel 300 szakember végezte el. A nagy sikerre való tekintettel a tanfolyamot aktualizált tananyaggal június 18-án újra elindítjuk! A 8 alkalmas, élő képzés képzés órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról