2024.05.07. 12:44

  • Nemrég jártunk az új Suzuki Swift bemutatóján, most pedig kiderültek a hazai árak is
  • A legfapadosabb Swift innentől GL felszereltséggel elérhető 6,13 millió forintért kedvezménnyel és 7,13 millióért anélkül
  • Az előző generáció leköszönése ellenére elég szép eladási számokat produkál
  • Frissítették a Vitarát is, az ára annak 7,8 millió forintra kúszott fel az eddigi 7 millióról

Azon nem lehet túllépni, hogy a Suzuki Swift mennyire fontos autó a magyar léleknek. Sokáig gyártották nálunk, elérhető, tartós és szerethető kisautó volt mindig is, ezért mai napig rengeteg fut, még az  ősmagyar Swiftből  is. A típus viszont már azóta – a Suzuki szerint –  negyedik generációnál  jár, ami minden eddiginél modernebb, stílusosabb és ezzel együtt drágább is.

Senkit sem érhet meglepetésképpen, hogy ha egy autóban egyre több a modern holmi, akkor drágább lesz. Ennek fényében inkább csak az a meglepő, hogy ennyi a drágulás mértéke. A kifutó Suzuki Swift még éppen belefért Elvis listájába, ahol a 10 legolcsóbb itthon kapható új autót állította össze, nyolcadik helyezett lett. Ehhez az induló ára GL felszereltséggel 5,83 millió forint volt kedvezményesen, míg az új Swift ugyanilyen konfiguráció mellett már 6,13 millió lesz – kedvezmény nélkül pedig 7,13.

Ilyen konfiguráció mellett az autó csupán elöl hajt egy ötfokozatú kézi váltón keresztül, de már ehhez is jár 12 voltos lágy hibrid rásegítés. Ez egyébként már standard ennél a generációnál, sőt, ez az 1,2 literes, háromhengeres az egyetlen választható motorvariáns. A listából sajnos eltűnik az 1,4 literes turbómotor, ezzel együtt a Swift Sport is. A legdrágább opció jelenleg a GLX, mely első kerékhajtással és CVT váltóval 7,6 millió forint kedvezménnyel, és 8,6 millió anélkül. Ehhez elég közel áll az összkerekes de kézi váltós GLX kivitel, csak 30 ezer forinttal olcsóbb.

Suzuki árak

Hogy ez a nagyjából 300 ezer forintos általános drágulás mennyire számít majd az eladási statisztikákban, az a jövő zenéje. Az biztos, hogy az autóiparban megfigyelhető dráguláshoz képest ez nem egy jelentős összeg. Az előző Swiftet egyébként elég jól vitték a Datahause adatai szerint.

Mennyi Swift fogyott idén?

Új Swiftből az idén - januártól április végéig - összesen 557 darabot hoztak forgalomba a Datahouse adatai szerint. Ez több mint kétszeres növekedés a múlt év azonos időszakára eső 241 darabos eladáshoz képest. A Swift az idei eredményével listavezető az úgynevezett "B-kategóriában, azaz "kisautók" között. Utána következik ebben az osztályban a Hyundai i20 és a Toyota Yaris 446 és 418 darabos értékesítéssel.

/Csernátony Csaba/

 Az új Swift mellett szinte eltörpül a tény, hogy a régóta dédelgetett Vitara generáció ismét átesett egy enyhe frissítésen. Ez szintén némi áremelkedéssel járt, hiszen eddig kedvezményesen 7 millió forinttól indult a sima, kézi váltós, elsőkerekes, GL felszereltségű modell, ez mostantól 7,8 millió forint. A csúcsot jelentő összkerekes, automata, GLX Panoráma eddig 8,7 millió forint volt, most már 9,64 millió. Érdekes, hogy a hivatalos oldalon nem szerepel az 1,5 literes motorral szerelt hibrid Vitara, viszont a konfigurátorban választható. Ott a GL+ felszereltség a legalacsonyabb, ezzel 11,6 millió forintról indul az autó, ez kedvezménnyel csak 10 millió.