2p

Hogyan lehetnek ekkora eltérések a közvélemény-kutatások között?
Magyar Péter miatt ekkora a bizonytalanság?
Milyen módszerrel készülnek a felmérések?

Online Klasszis Klub találkozó élőben Hann Endrével!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a Medián ügyvezető igazgatójától!

2024. június 5. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Méretes bírságra számíthat az a gyártó Dél-Koreában, amelyik titokban próbálja csökkenteni termékei megszokott mennyiségét ugyanazért az árért.

A dél-koreai versenyhatóság olyan rendeletet hozott, amelynek alapján jelentős pénzbüntetéssel sújthatja azokat az élelmiszergyártókat, amelyek fű alatt csökkentik termékeik megszokott mennyiségét burkoltan emelve azok árát.

Dél-Korea is lépett
Dél-Korea is lépett
Fotó: Depositphotos
A jelenséget zsugorflációként (angolul shrinkflation) vagy legrammozásként is ismerik a kereskedelemben. Magyarország már lépett ezen a téren, ahogy a franciák is. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy ki kell táblázni, ha egy termék a korábbinál kisebb kiszerelésben került a polcokra. 

Koreában Korrekt Kereskedelem Hatóságának hívják a hivatalt, amely megelégelte, hogy ezt a gyakorlatot titokban végzik a gyártók és a kiskereskedők. Inkorrektnek, a fogyasztók becsapásának tartják, ezért úgy döntöttek, hogy ideje odacsapni. A feldolgozott élelmiszerek és a sampontól a tisztítószereken át a vécépapírig a háztartási cikkeket gyártók körében mindennapossá vált a zsugorfláció. Ezért három hónapos próbaidő után bevezetik azt a szabályt, hogy amelyik gyártó nem tünteti fel a megszokott mennyiséghez képest zsugorított termékén ezt a változtatást három hónapon át, arra első körben öt-, a másodikban, ha nem változtat a viselkedésén, tízmillió von bírságot szabnak ki. Ez 1,33, illetve 2,66 millió forintnak felel meg.

Árfolyamok és grafikonok

A változás célja, hogy megelőzzük azokat a helyzeteket, amikor a cégek csökkentik a súlyát vagy rontják a minőségét termékeiknek a korábban megszokott standardokhoz képest anélkül, hogy erről megfelelően tájékoztatnák fogyasztókat – derült ki a hivatal állásfoglalásából.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kénytelenek bevetni a "házi rendőrséget" az amerikai boltosok
Buksza blog | 2024. május 28. 10:07
Szervezett tolvajbandák fosztogatják az USA-ban az áruházakat, akik ellen egyre inkább profi rendőri módszerekkel igyekeznek védekezni az cégek. Ennek azonban borsos ára van.
Vásárló Drágulhatnak a termékek a Temun, véget érhet a trükközés
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. május 28. 08:03
A német kormány is támogatja, hogy az Európai Unió szigorítson a vámszabályokon a kínai elektronikus piacterek inváziójának megfékezése érdekében. Nőhetnek a Temu és a Shein árai.
Vásárló Lidl-tulajdonos kontra Magyarország: már csak kevés hiányzik
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. május 27. 15:39
Jókora árbevétel-növekedést könyvelt el a Lidl és a Kaufland áruházláncok tulajdonosa a február végén zárult üzleti évében, amit nem csupán az inflációval magyaráz a vállalat.
Vásárló Újabb 180 fokos fordulat a magyar diszkontokban
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. május 27. 05:45
Miközben márciusról áprilisra feljebb ment a Privátbankár Diszkont Árkosarának átlagértéke, májusban irányváltás történt. A szóban forgó termékek ugyanis olcsóbbak lettek. 
Vásárló Lépett a Lidl: ennyi kedvezményt kaphatnak a hűséges brit vevők
Buksza blog | 2024. május 26. 15:41
Követve számos versenytársát, például a Tescót, hűségprogramot indított a Lidl is az Egyesült Királyságban, ám aki nem szereti, hogy adatok gyűjtenek róla, az nem fog lehidalni a lehetőségtől.
Vásárló A Penny boltjaiba tartó nyugdíjasok örülhetnek a szomszédban
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. május 26. 14:59
A Penny sikeres Romániában, ám ennek ellenére jelentős változásokat tervez, mert nem akarja elveszíteni a növekedési tempót. Megcélozza a nyugdíjasokat és a gyermekes vásárolókat.
Vásárló Ez így nagyon kevés - kiakadtak az éttermesek a McDonald’s lépésén
Buksza blog | 2024. május 25. 08:22
Lyukat üthet a McDonald’s franchise-partnereinek gazdálkodásán a gyorsétteremlánc filléres menüje, amelynek ára mélyen a költsége alatt van. Szerintük nem velük kellene megfizetni a marketingesek ötletét.
Vásárló Vallott a Temu és már Magyarországgal rivalizál
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. május 23. 15:37
Az elmúlt év a kínai Temu nagy meneteléséről szólt az észak-amerikai és az európai online kereskedelemben, és úgy tűnik, a piacszerzés jót tett a vállalat pénzügyi helyzetének is.
Vásárló Maximális árrést vezetne be az élelmiszerboltokban a román kormány
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. május 23. 14:48
Románia kormánya sem megy a szomszédba, ha valami olyasmit kell kitalálni, amivel a piaci realitásokra fittyet hányva kedveskedhetnek az embereknek és a helyi vállalatoknak.
Vásárló A táska, ami öltöztet
Márkázott tartalom | 2024. május 21. 14:17
Táskavásárlásnál felmerül a kérdés, hogy milyen szempontokat vegyünk figyelembe. Az áruházak széles választékot kínálnak, ezért nem mindig könnyű a választás.  Szem előtt kell tartani, hogy milyen alkalmakkor, milyen környezetben lesz szükség a táskára. Akár egy munkahelyi megbeszélésről legyen szó vagy egy romantikus vacsoráról, netán a mindennapi jövés-menés van a fókuszban, nem egyszerű dönteni.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG