A Nio megállapodást kötött a nála nagyobb rivális BYD-vel, hogy egy olyan alacsonyabb árfekvésű elektromos autóhoz szerezzen be akkumulátorokat, amellyel a Tesla versenytársa kíván lenni.

A megállapodás a BYD számára pozitívum, mivel a saját márkája alatt az EV-értékesítésen túlmenően is bővíteni kívánja bevételeit, ez pedig jól mutatja a kínai piacon az új elektromos járművek ára és az akkumulátorok felett folyó kíméletlen verseny hatásait – írja a Reuters.

A Nio nagyjából tíz éve indult, amely eredetileg házon belül akart akkumulátort gyártani, de tavaly decemberben lemondott erről a tervről, hogy a veszteségek visszafordítása végett a költségek csökkentésére helyezze a hangsúlyt. A vállalkozás jelenleg az iparágvezető CATL-től vásárolja az akkumulátor nagyrészét.

A Nio hétfőn jelentette be, hogy az új márkája angolul az Onvo, kínaiul pedig a Ledao nevet kapja, és a prémium EV-piacot célozza meg vele, versenyben az olyan versenytársakkal, mint a Mercedes.

Ezzel párhuzamosan a BYD a CATL-hez csatlakozik, hogy egy kisebb akkumulátorcsomagot szállítson az új Onvo egyik változatához. Egy másik akkumulátorgyártó, a CALB már a Nio beszállítója, amely egy nagyobb csomaggal látja el a márkát.

Folytatódik a vesszőfutás: újabb kirúgási hullám indult a Teslánál

Ezúttal a szoftverfejlesztést, a szolgáltatásokat és a mérnöki tevékenységeket is érintik az elbocsátások.
Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább→