Vigyázat, ezeknél az európai nevezetességeknél csak úgy hemzsegnek a zsebtolvajok!

Egy biztosítótársaság a kutatásai alapján összeállított egy listát a legnépszerűbb látványosságokról – amelyek a zsebtolvajok körében is igen népszerűek. Aki erre jár, legyen különösen éber!

Kevés frusztrálóbb dolog van annál, mint amikor ellopják a telefonunkat, különösen nyaralás közben. Mivel Európában sok túlzsúfolt város van, ahol könnyen belefeledkezünk az építészet vagy az ókori romok látványába, és elmulasztunk vigyázni a zsebünkre, nem meglepő módon a velünk ellentétben éber zsebesek ezt megpróbálják kihasználni.

A Trevi-kút lenyűgöző, de nem mindenki a művészettörténetért jár oda

De pontosan mely látnivalóknál kell igazán odafigyelni erre? Ennek járt utána a brit Quotezone.co.uk utasbiztosító, az ún. „európai zsebtolvajlási indexet” használva. Ez a mutató azt értékeli, hogy

az egyes országok öt legfontosabb turisztikai látványosságáról írt beszámolók milyen arányban említik a zsebtolvajlást.

Az első helyen Olaszország áll, azon belül is a római Trevi-kút. Minden egymillió Olaszországba látogató britre 478 zsebtolvajlási eset jutott 2023-ban. A második helyen Franciaország áll, különösen óvatosnak kell lenni az Eiffel-torony környékén, ahol 251-et mutat ugyanez az index, míg a harmadik Spanyolország lett, azon belül is a barcelonai Las Ramblas és környéke.

Barcelona fő sétálóutcáján sem árt vigyázni

Miután előttünk a nyár, amikor sokan, sokszor és sokfelé utazunk majd, mutatjuk a top tíz további helyezettjeit:

4. Németország, Berlin, Brandenburgi kapu
5. Hollandia, Amszterdam, vörös lámpás negyed
6. Portugália, Lisszabon, Alfama
7. Törökország, Isztambul, Hagia Sophia környéke
8. Görögország, Athén, Akropolisz Múzeum
9. Lengyelország, Krakkó, Rynek Główny (a város főtere)
10. Írország, Dublin, Guinness Storehouse

(Forrás: TimeOut, fotók: Unsplash)

nevezetesség | párizs | zsebtolvaj | Európa | róma

FOLYTASD EZZEL

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Wizz Air

Egy utazási szakértő elárulta, mi az a két leggyakoribb hiba, amit a repülőn alvásnál elkövetünk

Rendeld meg a Roadster magazin 15. számát!

Nyakunkon a tavasz, és ami még jobb hír, itt a legújabb Roadster magazin is. Mit találunk benne? Találkozunk az amerikai képzőművésszel, Jim Denevannel, aki amellett, hogy land artban utazik, egy csodás rendezvényszervező céget is működtet, amely elképesztő helyeken szervez vacsorákat Kaliforniától kezdve Dél-Afrikán át Toszkánáig. Kifaggatjuk a kultikus Iditarod Trail Race kutyás szánhúzó verseny szervezőjét, a biennáléra készülő Nemes Márton festőművészt, megismerkedtünk a Friluftsliv filozófiával, Arnaud Montagard fotós révén megnézzük, milyen Amerika hátsó udvara, főzünk a 101 Bistróban, és a Totemism legújabb kollekcióját is szemügyre vesszük. ismét látványos, sok állomásos, 220 oldalas tripet alkottunk, szerintünk érdemes lesz benevezni rá. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Instagram
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!