A Telsa azon Model Y modelljei, melyek kibővített hatótávolsággal mostanában gördülnek le a futószalagról, az eredetileg tervezett mintegy 420 kilométer helyett akár 480-510 kilométert is képesek lehetnek megtenni egyetlen töltéssel – írta közösségi oldalán, az X-en az autógyártó vezérigazgatója, Elon Musk, hozzátéve, hogy a cég 1500-2000 dollárt szewdne be a vásárlóktól, ha ki szeretnék használni a váratlanul nagy hatótávolságot, már csak a hatóságok jóváhagyását várják.

Minsk,,Belarus,-,September,10,,2021:,All-electric,Bright,Blue,Suv, tesla
Fotó: Shutterstock

A Tesla régóta előszeretettel él a szoftverfrissítéssel végrehajtott javítások eszközével, de talán a cég önvezető rendszere, mely neve (Full Self Driving, teljes önvezetés) ellenére csak egy vezetéstámogató rendszer, szintén hasonló módon aktiválható.

Nem is ez az első eset, hogy a Tesla pénzt szed be szoftverfrissítéssel elért extra hatótávolságért, hiszen az autógyártó eredeti S 70 nevet viselő modellje névlegesen 70 kWh-s akkumulátorral érkezett, de aztán kiderült, hogy van még benne 5 kWh. Azonban míg az csak nagyjából 25 kilométerrel növelte meg a jármű által töltés nélkül megtehető utat, és 3 ezer dollárba került, addig a mostani 60-90 kilométerrel megnövelt teljesítmény már csak 1500-2000 dollárba kerülhet – írja a Business Insider.

Terjednek az előfizetős funkciók az autók között is

Noha a fogyasztók nem rajonganak az előfizetéses modell megjelenésének az autók terén, az elmúlt években egyre több cég kísérletezik hasonó megoldásokkal, elég ha arra gondolunk, hogy a BMW az ülésfűtést tette fizetőssé, vagy a Mercedes jobb gyorsulást ígért évi 1200 dollárért. Mindenesetre a vártnál nagyobb hatótávolság a Tesla részéről mindenképp meglepetés, ugyanis az autógyártó korábban inkább a másik irányba tévedett gyakran.

A Tesla igazgatótanácsa – elvileg Musktól totálisan függetlenül – az utóbbi időben arra kérte a cég részvényeseit, hogy adják vissza a cégvezető fizetési csomagját, melyet pont az elvileg független igazgatótanács szervilizmusa miatt törölt el egy delaware-i bíró, valamint azt, hogy a cég jogi központját költöztessék el Texas államba. 

Musk fizetési csomagja a Tesla piaci kapitalizációjához volt kötve, ám az ott szereplő mérföldköveket elég volt egyszer elérnie a vállalatnak. 

Így a részvényeseknek most annak ellenére kellene jóváhagyniuk a 600 és 650 milliárd dolláros piaci kapitalizáció utáni jutalmat, hogy közben az autógyártó már nem ér annyit. 

Azonban a cégvezető a negyedéves eredmények ismertetésekor megdolgozott a pénzéért, hiszen képes volt a csökkenő eladások és nyereség ellenére szárnyalásra bírni a Tesla árfolyamát. Az autógyártó az elmúlt hetekben a dolgozói mintegy 10 százalékát is elbocsájtotta, köztük a teljes Supercharger-részleget.