Opel

100 lóerős, de nem bánja - Opel Corsa teszt

2024.05.06.

A Stellantis akoljában nem sok egyéniség születik, az Opel Corsa picit mégis más, mint a többi kisautó. Kis motorja, de nagy szíve van. Az egyliteres, 100 lovas verziót teszteltük.

Hogy néz ki?

Ne teljesen alapverzióra gondoljanak, azt újságíró ritkán vezetheti, a tesztelt változat inkább az ésszerűség elvét követi, közepesen gyenge motorral de gazdag felszereltséggel.

corsa4

A 2019-ben érkezett, azóta Peugeot-alapú Corsa hatodik generációja (rossz leírni, de 42 éves a modell) tavaly év végén kapott ráncfelvarrást. Nem kell túl sok változásra felkészülniük a vásárlóknak. A Corsa is megkapta az új opeles arcot (Opel Vizor), amelyet GS kivitelben annyira dominál a fényes feketeség, hogy a logót sem lehet látni, hisz az is fekete. Messziről arról ismerjük fel, hogy nem ismerjük fel... Hátulról könnyebb a helyzet, ott látványos felirat jelzi a nevét. Méretei nem változtak, az új Opel Corsa hossza 4,06 méter, szélessége 1,77 méter, magassága 1,44 méter, tengelyek közötti távolsága 2,54 méter, fordulókörének átmérője 10,74 méter. A csomagtér 309 literes, ledöntött, 2/3-1/3 arányban osztott hátsó ülésekkel 1081 literesre bővíthető.

corsa_csomagatarto

Az utastér komorságát a frissített tartalmat adó információs- és szórakoztató rendszer 10 hüvelykes kijelzője töri meg, a digitális középső műszeregység is új a Corsában. Ugyan fizikai gombokról is tudjuk vezérelni a klímát, de sajnos nem minden funkciót, a szellőztetés irányát csak a kijelzőn tudjuk beállítani. Az Apple CarPlay és az Android Auto egyaránt működik vezeték nélkül.

corsa1

A sportosra tervezett ülések (ezek járnak a GS-szinthez) átlagosak, ahogy a kocsi kényelme is csak átlagos, az első ülések és a kormány is fűthető (ebben a felszereltségű autóban, de amúgy ezek feláras tételek). Hátul kissé szűk a kocsi - bejutni sem könnyű a lyukon -, de két közepes nagyságú gyermek azért hosszabb úton is elfér, csak legyen a kocsiban megosztható net.

Hogy megy?

Akinek kevés lenne a 100 lóerő (percenként 5500-as tengelyfordulaton) és a 205 Nm nyomaték (percenként 1750 fordulaton), gondoljon arra, hogy a belépőmodell még ennél is gyengébb, pusztán 75 lovas - sőt a családi Fabiánk csak 70 lovas. A háromhengeres, 12 szelepes, vélhetően Szentgotthárdon gyártott, 1199 köbcentis erőforrás ebben a változatban turbós és 100 lóerőt teljesít, a váltó hatfokozatú manuális. Utóbbi néha akadozik, néha pedig fogalmam sem volt, hogy épp hányadik fokozatba sikerült belerángatnom. Szerencsére a motor halk alapjáraton és kihúzatva sem vészes a hangja. A stop-start rendszer stréber, túl korán kapcsolja le a motort, aki kézzel kiiktatja ezt a funkciót, drágábban, de nyugodtabban autózik.

corsa2

A tesztelt, üresen nagyjából 11,5 mázsás Opel Corsa álló helyzetből 100 kilométer/óra sebességre 9,9 másodperc alatt gyorsul fel, végsebessége 194 kilométer/óra. Fogyasztása kedvező a pénztárcánkra, a közel 500 kilométeres tesztelés során 4,8 liter benzint fogyasztott a kocsi átlagban 100 kilométerre vetítve.

Milyen vezetni?

A kormányzás nem tűnt rossznak, a futóműve azonban siralmasan csillapít a szánalmasan rossz magyar utakon. Küzd a kátyúkkal, a nyomvályúkkal, a töredezett aszfalttal a kisautó, a rüsselsheimi mérnököknek ide kellene jönniük továbbképzésre (és békemenetre). Városban és finom aszfalton barátságos az elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztés, a fekvőrendőröket meglepően jól kezeli.

A fékek elfogadhatóan lassítanak, a hátsók dobfékek. A kézifék ezúttal valódi, aki szereti hóban veretni, az télen örülni fog neki.

belso

Mennyibe kerül?

Takaros felszereltségi csomagot és öt év garanciát (vagy 100 kilométert) kap alapáron is a Corsa vásárlója. Felár nélkül jár a vezetéstámogató csomag, amely tartalmaz sebességtartót, a sebességkorlátozást felismerő, a gyalogos- és kerékpáros azonosítást és automatikusan vészfékező rendszert, valamint aktív sávtartót, fáradtságjelzőt és tempomatot is.

A hazai autópiac egyik legolcsóbb autója a 6,19 millió forintért (Opel finanszírozással) kínált 75 lovas motorral szerelt belépő Corsa. A GS felszereltséggel szerelt 100 lovas változatért (400 ezer forint a 25 lóerő felára) közel 7,5 millió forintot kell kifizetni - igaz, a tesztautó még nyomokban tartalmaz pár extrát. Hasznos az oldalanként 7-7 diódával világító mátrixos LED-fényszóró, ennek felára 370 ezer forint.

corsa3

Akinek tetszik addig vegye, amíg gyártják: 2027 végéig... Ez a frissítés minden bizonnyal kitart addig, ráadásul hamarosan érkezik a Corsa motorpalettájára két lágy hibrid 48 voltos technikával. Persze, nem ilyen áron.

Kép és szöveg: Biró Csongor

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.19
Először repítette magasba Hexa nevű lebegő járművét Tokióban a SusHi Tech Tokyo startup cég a világ....
2024.05.19
A korábbi keretet csaknem a duplájára emelve több mint 10 milliárd forintot biztosít a kormány a....
2024.05.19
Két Bentley is áldozata lett egy közlekedési balesetnek, amelyet egy kisteherautó figyelmetlen....
2024.05.19
Az Egyesült Államokban 2029-től kötelezővé teszik az automatikus vészfékező rendszer beépítését....
2024.05.18
Amikor a hirdetés tételesen cáfolható. ..
2024.05.18
Szombaton délelőtt 28 km-es dugó volt a dél felé vezető autópályán – írja a Heute című osztrák....
2024.05.18
A címvédő és háromszoros világbajnok Max Verstappen, a Red Bull versenyzője volt a leggyorsabb a....
2024.05.18
Csaknem egy méter hosszú, villamosított V16-os szívómotor fogja működtetni az új Bugattikat a régi....
2024.05.18
Az egykori F1-es pilóta, Marc Gené lesz a vendéglátója, és egy Ferrari 296 GTB-vel még egy gyors ..
2024.05.18
2024-ben immár 39. alkalommal rendezik meg a Formula 1 Magyar Nagydíjat. A Hungaroring Sport Zrt-....