Megédesíti a kabriós szezont a Mercedes-AMG nyitható vászontetős autója, melyben a kiélezett hathengeres motor és a sportülések csak a fűszert adják, a CLE 53 4matic+ Cabriolet valójában az utazás öröméről szól.

4,2 másodperc. Nem sok idő kell a Mercedes-AMG CLE 53 4matic+ Cabrioletnek, hogy álló helyzetből rajtolva elérje a százas tempót. Akármennyire erős és gyors, valójában az izmos kabriónak nem ez a lényege.

Speciális bevonata miatt a bőrülések tizenkét fokkal hűvösebbek maradnak egy napfényes tengerparti délutánon.

Nem mindig csupa móka és kacagás a kabriózás, de a Mercedes-AMG CLE 53-ban mindent megtettek azért, hogy tompítsák a nyitott tetős autózás kellemetlenebb apróságait. A szélvédőkeret tetejébe és a hátsó ülések mögé integrált szélterelőkkel óvja meg az utasokat a zavaró légáramoktól, hidegebb időben pedig az ülés mellett nyakfűtés is temperálja az embert. A 11,9 colos központi érintőképernyő az SL-éhez hasonlóan 15-től 40 fokos szögig dönthető, hogy mindig látható maradjon az MBUX fedélzeti rendszer menüje, ezzel együtt a legfontosabb funkciók is.

Húsz másodperc alatt tűnik az az utastér fölül a többrétegű vászontető. Ezt a mutatványt akár 60 km/órás sebességig is tudja a szerkezet, de mint minden esetben, ezt is illik sík talajon, álló helyzetben lerendezni. A CLE kabrió teteje fekete, szürke és piros színekben rendelhető. Nyitott helyzetben 295 literes a csomagtartó, csukott tetővel pedig 385 liternyi tér van a fürdőruháknak.

Akár 270 km/órával is hasíthat a Mercedes-AMG CLE 53, de nyitott tetővel a tengerparton vonulni sokkal jobb élmény.

Elektromos kompresszorral tartják készenlétben a 1,5 baros nyomással töltő turbót. Az AMG 449 lóerőre és 560 Nm nyomatékra lőtte be a 3,0 literes, sorhatos turbómotort, melyet 48 voltos mild hibrid rendszerrel egészítenek ki. Kilencfokozatú automata váltó csatlakozik hozzá és 4matic+ összkerékhajtás. Ebben az esetben a plusz annyit tesz, hogy szabadon osztja a kerekek között a nyomatékot, így akár leoldható az első hajtás is.

Elöl 58 milliméterrel, hátul pedig 75 milliméterrel szélesebb a Mercedes-AMG CLE 53 nyomtávja a simához képest, a kormányzása és a futóműve is sportosabbra hangolt. A felnik mögött pedig 370 milliméteres tárcsákat szorongatnak a négydugattyús fékek. Ezeken túl összkerék-kormányzás, seregnyi vezetéstámogató rendszer és rengeteg biztonsági felszerelés van a CLE-ben. Tehát mindent tud, amit egy Mercedesnek tudnia kell, és épp olyan ütős, amilyen egy AMG-hez illik.

Ez is érdekelhet:

Négyhengeres turbómotorral is igazi sportkupé a Mercedes-AMG GT 43

Sokkal könnyebb a V8-asnál, ezért vezetni is más élmény.

Tökéletes sportkupé a Mercedes-AMG CLE 53

Dögös és gyors. Töltőkábel nélkül, hathengeres motorral, ahogy kell.

600 lóerővel és 100 kilométeres hatótávval itt a Mercedes-AMG E 53 Hybrid

Üvölt a pályanapokon, néma a hétköznapokban a Mercedes-AMG E 53.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Az igazán szürreális kiesés, amikor a biztonsági autó mögött töröd össze az F1-autódat

Elektromos mountain bike-ot építettek a McLarennél

Egyszerre vérzett el és jutott fel a csúcsra a Red Bull az imolai időmérőn

További cikkeink a témában