- Hirdetés -

Múlt héten fordított az RTL

|

- Hirdetés -

A kereskedelmi célcsoportnál és a főműsoridőben jó hete volt az RTL-nek. Szólóban és csoportszinten is a TV2, illetve a TV2 Csoport elé kerültek. A TV2 azon bukott sokat, hogy a Zsákbamacska sokkal kevésbé érdekelte a nézőket, mint korábban a Házasság első látásra.

Egy hét alatt nagyot változott a nézettségi verseny. A korábbi hetekben minden célcsoportnál magabiztosan vezetett a TV2, azonban múlt héten (18. hét) fordítani tudott az RTL. Legalábbis a 18-49 és a 18-59 éveseknél, főműsoridőben. Mindkettőnél 2,4 százalékponttal végeztek a TV2 előtt. A teljes lakosságnál és főműsoridőben sem volt messze egymástól a két csatorna (TV2: 11,9%, RTL: 11,4%), itt azért fél százalékpontnál nagyobb szokott lenni a TV2 előnye. Egyébként teljes napon mindhárom nagy célcsoportnál megőrizte vezető helyét a TV2.

A teljes csatornaportfóliók terén is jó hete volt az RTL Magyarországnak, ugyanis a fenti két bontásban a TV2 Csoport elé verekedték magukat. Azaz főműsoridőben a 18-49 éveseknél 3,8 százalékpont (RTL Magyarország: 23,9%, TV2 Csoport: 20,1%), a 18-59 éveseknél 3,1 százalékpont (RTL Magyarország: 24,2%, TV2 Csoport: 21,1%) volt az RTL Magyarország előnye. A többi összevetésben – főműsoridő, teljes lakosság, illetve teljes nap 18-49, 18-59, 4+ – a TV2 Csoporté volt a hét.

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 18. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 9,2 11,9 8,4
RTL 11,6 11,4 10,8

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 18. hét – Teljes nap

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 8 10,1 7,4
RTL 7,3 7 6,9

A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 Csoport 21,7 22,8 20,3
RTL Magyarország 19,6 17,2 19,7
AMC Networks 6,4 5,9 6,4
MTVA 6,1 9,9 5,0
Network4 3,8 5,1 2,7
Antenna Entertainment Group 3,4 2,9 3,3
Paramount Global 3,3 2,9 4,3
Warner Bros.Discovery 3,1 3,9 2,9

Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)

TV2
Tények – 14,3% / 11,6% (14,5% / 12,3%)
Tények Plusz – 9,6% / 7,7% (11,4% / 9,8%)
Zsákbamacska – 9,5% / 9,5% (korábbi héten a Házasság első látásra: 19,9% / 20,3%)
Ütős ötös – 7,8% / 7,4% (korábbi héten a Hazatalálsz: 11,6% / 11,2%)

RTL
Híradó – 17,3% / 14,8% (17,2% / 14,1%)
Fókusz – 12% / 11,3% (10,5% / 9,5%)
Az álommeló – 12,4% / 11,6% (10,2% / 9,2%)
A mi kis falunk – 10,5% / 9,8% (9% / 8,6%)

A fentiekből szemléletesen látszik, hogy leginkább hol vesztett sokat a TV2. A korábbi hetekben a Házasság első látásra elképesztően erős nézettséggel futott, tarolt a műsorsávjában. Azonban az új évaddal visszatérő Zsákbamacska ezt finoman szólva sem tudta megismételni. Gyakorlatilag fele akkora share-t hozott, mint korábban a Házasság első látásra. Ebből az RTL-es Álommeló is profitálni tudott az utolsó hetében. A korábbi héthez képest bő 2 százalékpontot erősített az Álommeló, ami így az RTL heti átlaga feletti eredménnyel búcsúzott.

Szombaton az RTL-es Gólkirályság a nyerte a sávját. Bár azért nem produkált túl erős közönségarányt, hiszen a 18-49 éveseknél 9,1 százalékot, a 18-59 éveseknél 11 százalékot, a teljes lakosságnál 10,4 százalékot hozott.

Vasárnap a TV2-s Next Top Model Hungaryre továbbra sem kaptak rá tömegével a nézők. Az előbb említett három fő célcsoportnál 7,7 százalékos, 7,2 százalékos és 9,1 százalékos közönségarányt ért el. Az RTL-es Cápák között viszont jól teljesített a maga 13,4 százalékos, 13,6 százalékos és 12,4 százalékos share-jével. Vasárnap az RTL-en adták a Való Világ első epizódját, ami a 18-49 éveseknél csatornaátlag feletti közönségarányt – 11,4 százalék – ért el.

A korábbi hetekben minden célcsoportnál a Házasság első látásra végzett az élen. A 18. héten viszont visszatért az a helyzet, hogy korosztálytól függően más-más produkció bizonyult a legnézettebbnek. A 18-49 éveseknél az Álommeló hétfői adása vonzotta a legtöbb (172 ezer) nézőt. A 18-59 éveseknél a május elsejei RTL Híradó áll a toplista élén (277 ezer néző), a teljes lakosságnál pedig a pénteki Tények (619 ezer néző) végzett a lista első helyén.

A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
HÍRADÓ RTL 277 529 20,3
CÁPÁK KÖZÖTT RTL 256 817 13,6
AZ ÁLOMMELÓ RTL 248 997 13,2
BAJNOKOK LIGÁJA M4 SPORT 224 123 12,8
FÓKUSZ RTL 213 348 12,9
HÁZON KÍVÜL RTL 202 510 13,2
A MI KIS FALUNK RTL 201 589 11,8
FORMA-1 FUTAM M4 SPORT 190 973 12,9
GÓLKIRÁLYSÁG RTL 186 505 11,0
TÉNYEK TV2 185 116 16,1

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál

  Csatorna AMR (fő) SHR %
TÉNYEK TV2 619 320 22,6
HÍRADÓ RTL 595 623 19,8
AZ ÁLOMMELÓ RTL 507 937 13,6
TÉNYEK PLUSZ TV2 487 163 15,8
CÁPÁK KÖZÖTT RTL 484 937 12,4
ZSÁKBAMACSKA TV2 448 671 11,9
HÁZON KÍVÜL RTL 440 012 13,3
FÓKUSZ RTL 404 289 11,5
BAJNOKOK LIGÁJA M4 SPORT 391 516 11,4
A HÁROM NŐVÉR TV2 384 209 18,6

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
AZ ÁLOMMELÓ RTL 172 466 13,5
CÁPÁK KÖZÖTT RTL 168 081 13,4
HÍRADÓ RTL 163 000 17,9
BAJNOKOK LIGÁJA M4 SPORT 161 846 13,4
VALÓ VILÁG RTL 148 580 11,4
A MI KIS FALUNK RTL 139 644 11,8
FORMA-1 FUTAM M4 SPORT 127 381 12,3
FÓKUSZ RTL 125 921 13,2
ZSÁKBAMACSKA TV2 121 576 9,6
GÓLKIRÁLYSÁG RTL 104 404 9,1

Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.

Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.

Adat: Live+As Live

Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Szuperprodukció érkezik Budapestre

Soha nem látott világpremier érkezik Budapestre. Június elsején nyílik meg a BOK csarnokban a LUFILAND szuperprodukció, amely 500 ezer környezetbarát lufi felhasználásával hívja világkörüli utazásra a látogatókat. A 4000 négyzetméteres kiállítócsarnokban többek között az...

A vezetői képességek kialakulását is segíti a sport

A világ egyik legnagyobb, a Financial Times menedzsment képzési ranglistáján előkelő helyet elfoglaló, a szakma csúcsának járó „Triple Crown” minősítéssel elismert francia ESSCA School of Management International magyarországi Kampusza – folyamatainak szervezésében – a...

Zenés program várja a gyerekeket

A Müpa különleges izgalmakkal készül május utolsó vasárnapjára a legifjabbaknak: május 26-án a Müpa Gyermeknapon ingyenes koncertek, mesés-táncos előadások, rengeteg kreatív és zenés foglalkozás, valamint sok-sok játék várja az egész családot bent az épületben...

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

A lottózás új szintje és digitalizáció a Business Lounge-ban

A Business Lounge legfrissebb adásában az első Posta Lottózó megnyitásáról, a lottóturizmusról, a kereszt- és felülértékesítésről mesélt Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója és Nemes Gábor György, a Magyar Posta Zrt. lakossági értékesítési...

Gyorsított a Vodafone

A Vodafone Magyarország hálózatfejlesztési stratégiájának részeként 2024 végéig országosan az állomások 40 százalékán végez kapacitásbővítést, ami a hívásminőséget és a letöltési sebességet is jelentősen javítja. A hálózatfejlesztési programnak köszönhetően többek között Debrecenben, Miskolcon, Veszprémben,...

Limitált kiadású sörkollekcióra licitálhatnak a focirajongók

A Liverpool FC legendás menedzserének, Jürgen Klopp távozásának alkalmából a Carlsberg összefogott az ERDINGER Weissbräuval, és közösen kiadtak egy limitált szériás ünnepi sört – minden hivatalos meccsére egy palackkal, amelyet a Vörösök kispadján töltött.Összesen...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Rengeteg élelmiszert adományoztak az ALDI vásárlói

Az ALDI Magyarország kiemelt figyelmet fordít a társadalmi felelősségvállalásra és a rászorulók támogatására. Ennek részeként folyamatosan támogatja a karitatív szervezetek társadalmilag kiemelten fontos munkáját. Az áruházlánc 2016 óta működik együtt a Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel....

Szuperprodukció érkezik Budapestre

Soha nem látott világpremier érkezik Budapestre. Június elsején nyílik meg a BOK csarnokban a LUFILAND szuperprodukció, amely 500 ezer környezetbarát lufi felhasználásával hívja világkörüli utazásra a látogatókat. A 4000 négyzetméteres kiállítócsarnokban többek között az...

A vezetői képességek kialakulását is segíti a sport

A világ egyik legnagyobb, a Financial Times menedzsment képzési ranglistáján előkelő helyet elfoglaló, a szakma csúcsának járó „Triple Crown” minősítéssel elismert francia ESSCA School of Management International magyarországi Kampusza – folyamatainak szervezésében – a...

Zenés program várja a gyerekeket

A Müpa különleges izgalmakkal készül május utolsó vasárnapjára a legifjabbaknak: május 26-án a Müpa Gyermeknapon ingyenes koncertek, mesés-táncos előadások, rengeteg kreatív és zenés foglalkozás, valamint sok-sok játék várja az egész családot bent az épületben...

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Don't Miss

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...