Egyszerűen az európai Mustangnak is szokás hívni a Ford Caprit, melynek egyik legkülönlegesebb változata az Aston Martin Tickford által épített turbómotoros kupé.

Amerikában akkora sikere lett az 1964-ben bemutatott első Mustangnak, hogy a Ford európai részlege is hasonló népszerűségre vágyott. Ebben a projektben is helyet kapott az a mérnök, aki a Mustang tervezésében is részt vett, Philip T. Clark a második generációs Cortina műszaki alapjaira tervezte meg a Capri kupét.

Hogy széles körben elérhető legyen a Capri, ezért többféle motorral és felszereltségi szinttel kínálták.

Két évvel a bemutató után már a 400 ezredik Ford Caprit is eladták, ez egyértelműen jelzi, hogy Európának is sikerült megfizethető sportautót tervezni. Bőven átlépték a modellel az egymilliós határt, amikor az 1973-as olajválság hatására visszaesett a hasonló rétegmodellek iránti lelkesedés. Ennek ellenére a következő év februárjában bemutatták a második generációt, ami tágasabb és kényelmesebb lett. Rövidebb a motorháztető és nagyobb teret kapott az utastér, csomagtérfedele pedig a hátsó ablakkal együtt nyílik, hogy praktikusabb legyen.

Project Carla néven futott a harmadik Capri fejlesztése, melyet aztán 1978 márciusában mutattak be. Dupla kerek fényszórói és műanyag hűtőmaszkja, valamint a bordás hátsó lámpák tökéletesen illeszkedtek ahhoz az új formanyelvhez, melyet Uwe Bahnsen mutatott be. Ennek a korszaknak az egyik legismertebb modellje a hasonló stílusban rajzolt Escort.

Kezdetben nagyon jól fogyott a Capri, de az eladások egészen hamar visszaestek, egyedül az Egyesült Királyságban maradt erős a Ford kupéja, mert a briteknél kultusza lett a szigorú megjelenésű autónak. Karakteréből adódóan népszerű alap lett a tuning világában, az Aston Martin Tickford mérnökei turbót akasztottak a V6-os motorra.

John Miles autós újságíró és versenypilóta az 1982-es Birmingham Motor Show-n mutatta be a Tickford Turbót. A 2,8 literes, Cologne nevű V6-os motort IHI turbófeltöltővel hergelték és Garrett intercoolerrel szerelték. Ezzel 205 lóerőt és több mint 350 Nm nyomatékot hoztak ki belőle. Kevesebb mint 7 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 220 km/óra a végsebessége.

Nagyjából nyolcvanöt darab Capri Tickford Turbo készült, ez a fehér itt az 56-os sorszámú.

Tagadhatatlanul hozza a nyolcvanas évek hangulatát a hófehér Capri, mely fehér borsszóró mintás felniken gurul és mindenhol aerodinamikai elemek lógnak rajta. A hátsó lámpákat bordázott piros betét köti össze, a lámpák körül pedig a hűtőmaszkot is lefedő fehér betét van. Egészen apró hűtőnyílást hagytak a lökhárítóban.

Kívülről sportos a Ford Capri Tickford Turbo, utasterébe pedig fabetétek visznek eleganciát. Elmaradhatatlan a háromküllős sportkormány, a turbónyomás szabályzó tekerő és a Recaro ülések.

Ez is érdekelhet:

Semmi túlzás, csak egy szürke veterán BMW 535i

Addig vegyél E34-est, amíg nem késő!

Bármikor készen áll egy jó autózásra ez a zöld Peugeot 205 GTi

Majd' tizenöt millió forintért kelt el ez a ritka Peugeot 205 GTi.

Van miért imádni a Triumph Dolomite Sprintet

Lehet, hogy fogalmad sincs, mi is ez. Nos, érdemes rá úgy tekinteni, mint a brit 02-es BMW-re.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Az igazán szürreális kiesés, amikor a biztonsági autó mögött töröd össze az F1-autódat

Elektromos mountain bike-ot építettek a McLarennél

Egyszerre vérzett el és jutott fel a csúcsra a Red Bull az imolai időmérőn

További cikkeink a témában