A Seat nem tűnik el, a Cupra pedig Budapest belvárosába terjeszkedik

2024.05.06. 16:48

  • Győrtől Kínáig mindenhol gyártják majd az új Cuprákat
  • Kétféle villanyautójuk mellett a benzines, dízel és plug-in hibrid is megmarad
  • A budapesti bemutatóterem a Károly Körút 7. alatt nyílt meg
  • A Cupra Showroom nem a direkt értékesítésről, inkább a márka megismertetéséről szól

Budapest belvárosában, a Király utcai bulihelyek és a magyar Fashion Streetként ismert Deák Ferenc utca közvetlen vonzáskörzetében járunk, nem tipikusan olyan hely, ahol manapság autószalont szokás nyitni. A Cupra viszont a budapesti, Károly Körút 7. szám alatti bemutatótermében nem is közvetlenül akar autót értékesíteni, inkább a márkát szeretné megismertetni magyar és külföldi betérőkkel egyaránt. A hivatalos megnyitó előtt megnéztük az új szalont, és a Seat-Cupra jövőjéről is kaptunk némi információt.

Technikai sokszínűség – ezt gondolják a Cupra egyik legfontosabb márkaértékének 2024-ben, ami abban nyilvánul meg, hogy a kétféle elektromos modell mellett még hagyományos dízelt, benzinest és plug-in hibridet is kínálnak. Szomorú tény, hogy a Formentor 2,5 literes csúcsmotorja megszűnt, helyette a négyhengeres, 330 lóerős 2 literes TSI a legerősebb benzinmotor. Az 5 henger hangzásáért és különlegességéért el kell ejtenünk egy könnycseppet, zsebkendőnek viszont ott a tény, hogy bár a szalonban látható, szeptemberre rendelhető Tavascan a kínai gyártósorokról érkezik, a novemberben érkező Terramar egészen közelről, Győrből fog jönni, többféle hajtáslánccal.

Nem engedik el a Seat kezét sem olyan gyorsan, mint ahogy azt korábban lehetett hallani, a mostani álláspont szerint 2030-ig biztosított a Seat önálló jövője, hamarosan modellfrissítés érkezik az Arona és az Ibiza típusokra, és a magyar piacon is szeretnének látható számokkal jelen lenni.

Ha már számok, a Cupra 2024 első negyedévében 56 ezer autót adott el globálisan, ami számukra nagy mérföldkő, lassan tényleg több Cupra fog készülni, mint Seat, összesen 138 ezret gyártottak a két márkából három hónap alatt. A magyar piacon ennél jóval szerényebb számok vannak, a negyedéves Cupra-értékesítés 235 darabban merült ki a 42 075 darabos összpiacon, éves szinten körülbelül 1500 Cuprát és 1000 Seatot terveznek eladni idén.

A Cupra Garage in the City koncepciója szerint a hely összefogja a márka rajongói közösségét, az értékesítők helyett szakértők, Cupra Masterek segítenek az érdeklődőknek, és bár itt autót nem fognak átadni, értékesíteni, pulóvert, pólót, cipőt, vagy akár padel-ütőt vehetnek Cupra-logóval, akik ide betérnek. Kérdés, hogy tényleg piacképessé érett-e már az a gamer laptopos generáció, akikre az alapvető formaterv és a Cupra logója céloz. Ha autót nem is, egy cipőt nagyobb eséllyel vesznek itt, jó eséllyel olcsóbb lesz, mint szemben a Balazs Kicksben.