A mock-up királya, aki nemet mondott az Apple ajánlatára

A mock-up királya, aki nemet mondott az Apple ajánlatára
A KreaTúra Podcast vendége csótányaival meghackelte a világ legismertebb múzeumait New Yorktól Párizsig. Emogram labdái bevették Dél-Korea kortárs galériáit. Legutóbbi projektjében egy közvécéből varázsolt kiállítóteret.

Dolgozott a Heinekennek, a Budapest Airportnak a Lincoln Centernek, és ő tervezte Kaposvár és a Design Terminal arculatát.

Eljutott oda, hogy ő választja meg az ügyfeleit. Híresen extravagáns kapcsolattartó. Tipográfiáiban, logó terveiben azonnal felismerhető, karakteres stílusa alakult ki, melynek vonzerejét a betűkkel való játék adja.

Nemcsak az egyedülálló, amivel foglalkozik, hanem az, ahogy vizuális kultúráról, brand építésről, gondolkodik.

Enjoy feliratú óriás majom

Miklós legfrissebb projektje egy művészeti galériába oltott illemhely. A Madame Tussaud tövében megbúvó helyiségbe automata beléptetőkapun keresztül vezet az út. A jegyen a némileg megtévesztő ’Dine In’ felirat szerepel.

A látogatókat azonban ez nem zavarja. Többségük szelfizni jön Kiss Miklós alkotásaival. Kisebb részük hagyományos módon használja a wc funkciót. A hely mindkét célra tökéletesen alkalmas.

A kiállítótér neve Pop & Roll, ami egy áthallás. A szóösszetétel a pop artos és zenei áthallásokra utal. Minden egyes fülkében más zene szól. A roll azonban értelmezhető papírgurigagként, a popot egy o betűvel megtoldva pedig meglehetősen egyértelműen utal az itt keletkező végtermékre.

A mock-up királya

A hazai grafikus körökben Miklóst a mock-up királyának hívják. Nem csak a logó tervezésre fordít elképesztő erőforrást, hanem az elkészült rajz vizuális bemutatására is.

Adásunkban elmondja, hogy nem elégszik meg a neten elérhető sablonokkal. A mock-upjaiban is összetéveszthetetlenségre törekszik.

Pókasszony és dekorsuli

Miklós a pályáját egy adminisztrációs hiba miatt a Képzőművészeti Egyetem helyett egy ma már nem létező Dekoratőr Iskolában kezdte. Itt találkozott műsorvezetőnkkel, Jacsó Péter Tivadarral.

Peti felidézte, hogy egészen addig nem hitte el, hogy Miki jól rajzol, amíg egy nap meg nem látta az akvarellt, egy fotorealisztikusan ábrázolt tőrről. Miki szerényen hozzátette, hogy ezt 16 évesen rajzolta.

Az itt töltött egy év Miklós számára tét nélküli volt. Ez a vizsgamunkáján látszik a legjobban, mely egy táncosnőt ábrázolt, akinek a lábai mozgás közben láthatók. A vizsgabiztosok nem értették: ez valami harisnyás pókasszony? – érdeklődtek. A kereskedelmi kirakat és a művészeti installáció határait feszegető kompozíciót elkaszálták.

 

  • Miért elégedetlen mindig a már elkészült munkáival?
  • Ki és mekkora szemétdombon lesz f*sza gyerek?
  • Miért csempészett arany csótányokat a világ múzeumaiba és hogyan vágta ez majdnem gajra a lánykérését.
  • Mely nemzetközi művészekre és designerekre figyel Kusama Yayoitól Maurizio Castellanig?

 

Design és Képzőművészet Világszínvonalon: Kiss Miklós - Kreatúra Podcast #24/5

A Kreatúra Podcast havonta jelentkezik friss tartalommal.

Youtube csatorna: https://www.youtube.com/@kreaturapodcast

Apple podcast: https://lnkd.in/gF_CCe9h

Spotify Podcast: https://lnkd.in/gbVbs6t7

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!