A Schmidt Mária szerint haldokló Németországban 50 százalékkal több Porsche fogyott

Közel ötödével nőtt áprilisban az újonnan forgalomba helyezett autók száma Németországban az egy évvel korábbihoz képest. Ezen belül az akkumulátoros elektromos autók forgalomba helyezése nem növekedett, a dízeleké viszont meghaladta az átlagot a gépjárműnyilvántartó hivatal, a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) jelentése alapján. A járműkategóriák között továbbra is a SUV-kivitel részaránya a legmagasabb.

Áprilisban 243 ezer új személygépkocsit helyeztek forgalomba Németországban, 19,8 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Ezen belül a céges forgalomba helyezések 19,3 százalékkal nőttek és az összes 66,8 százalékát tették ki, a magánszektorban pedig 20,8 százalékkal nőtt a forgalomba helyezések száma.

Dúskálnak a németek, akik Schmidt Mária Fidesz tanácsadó szerint már nem is léteznek
Dúskálnak a németek, akik Schmidt Mária Fidesz tanácsadó szerint már nem is léteznek
Fotó: Pixabay

Akkumulátoros elektromos autót (BEV) 29 668-at helyeztek forgalomba, 0,2 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. A kategória részesedése 12,2 százalékos volt az összes forgalomba helyezésben. Hibrid autót 75 ezret helyeztek forgalomba, 26,4 százalékkal többet, ezen belül tölthető (plug-in) hibrid autót 15 ezret, 28,4 százalékos növekedéssel, 6,2 százalékos részesedéssel.

Benzin üzemű autót 90,7 ezret helyeztek forgalomba, 18,6 százalékkal többet, dízel üzeműt pedig 46,3 ezret, 28,2 százalékkal többet, mint egy éve, meghaladva az összes forgalomba helyezések növekedési ütemét. A benzinesek részaránya 37,3 százalékos, a dízeleseké 19,1 százalékos volt az összes forgalomba helyezésben.

A német márkák közül áprilisban a Porsche érte el a legjelentősebb növekedést a regisztrációkban, 48,9 százalékkal, a márka 1,7 százalékkal vette ki a részét az összes forgalomba helyezésben. A VW márkából 37,4 százalékkal többet helyeztek forgalomba éves bázison, 20,9 százalékos részesedéssel az összesből, a BMW márka pedig 25,3 százalékos számbeli növekedést ért el és 8,9 százalékos részesedésre tett szert.

A kétezer járműnél nagyobb forgalmat bonyolító importmárkák listáját a Volvo vezette 88,2 százalékos növekedéssel, piaci részesedése 2,3 százalék volt. A Citroen 84,5 százalékkal több autót helyezett forgalomba, a Peugeot pedig 58,8 százalékkal többet. Mindkét márka piaci részesedése 2,2 százalék lett. A nagyobb volumenű importmárkák közül egyedül a Renault-nál csökkentek az új regisztrációk, 11,9 százalékkal. Az importmárkák közül a Skoda érte el a legnagyobb részesedést 6,4 százalékkal az új forgalomba helyezésekből.

Véleményvezér

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban 

80 felett már nincs sok esélyünk.
A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben

A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben 

A francia elnök keményen beszólt az európai gazdaságpolitikának.
Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága

Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága 

A kormány tavalyi, többször módosított hiánycélja sem teljesült.
Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo