- Hirdetés -

A sportmarketingben az innováció visz előre – interjú Bánhegyi Zsófiával

|

- Hirdetés -

Nem kevesebbet szeretnénk, mint Magyarországon a nagyvállalati hirdetők között a legjobbnak lenni, a közösségi médiától a kampányaktivitásig a sportmarketing területén – mondja Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatójával Szoboszlai Dominik elhappolásáról, a magyar Eb-esélyekről és a Fradi erejéről is beszélgettünk.

- Milyen szerepet tölt be a sport az Szrt. tevékenységében?

- Kettős szerepet játszik, és mindkét terület igen meghatározó. Egyrészt a sportfogadási szegmens mára a forgalmunk több mint 60 százalékát adja és rendkívül dinamikusan nő, amelynek a menedzselése eltérő megközelítést igényel egy lottó- vagy sorsjegyszegmenstől. Másrészt együttműködünk a hazai élsport legnagyobb klubjaival, szövetségeivel a magyar sport sikereiért és a fogadói célcsoportjaink eléréséért.

- És milyen szerepet tölt be a munkádban?

- Teljesen áthatja, a mindennapjaim része. Egyrészt a sportfogadás területén most izgalmas időszakot élünk át, hiszen megnyílt az online piacunk, és intenzív hazai verseny alakult ki, ahol a piacra viteli gyorsaság felértékelődik. Másrészt a marketing területén egyedülálló lehetőségeket ad számunkra a téma, de itt nagyon magas a léc, ha a nemzetközi megoldásokat, jó példákat nézzük. Az még nem elég, ha megjelennek az üzeneteink évente 3500 mérkőzésen egy hervadt logóval. Ma már a sportmarketingben az innováció visz előre, és itt nem kevesebbet szeretnénk, mint Magyarországon a nagyvállalati hirdetők között a legjobbnak lenni, a közösségi médiától a kampányaktivitásig.

- Úgy tudom, sok meccsen kint vagy a stadionokban. Ennyire szeretsz kijárni, vagy csupán „hivatalból” vagy ott?

- Tényleg sokszor találkozhatsz velem elsősorban foci- és kézilabdameccseken, de ebben nem vagyok egyedi a kollégáim közül. Nálunk a sport szeretete szerintem egyszerűen beépül a mindennapjainkba, mert körülvesz minket töményen a munkánk során. Hivatalból is sokat járok mérkőzésekre, professzionális díjátadónak is számítok… De viccen kívül, a kereskedelmi és marketingmunkám legszebb része a sporttal való kapcsolat. Most forgattuk a futballválogatott tagjaival és Marco Rossival a Tippmix-kampányfilmünket, erre azért valljuk be, kevés helyen lenne szakmai lehetőségem.

 

 

- Ma itthon talán az Szrt. az egyik legnagyobb együttműködő partnere az élsportnak. Miért vállaltok ekkora szerepet?

- A többi hazai nagyvállalat szerepvállalásán szerintem túlmutat a mi jelenlétünk, mivel a nemzeti lottótársaság nemcsak márkát épít a sportban, hanem közvetlenül kapcsolódik az alaptevékenységünkhöz, a sportfogadáshoz. Kizárólagosan kínáljuk a hazai legfontosabb sportágak fogadásait a magyar fogadóknak, így rendkívül fontos számunkra, hogy a kilátogató vagy mérkőzéseket követő milliós szurkolótábort közvetlenül elérjük az üzeneteinkkel, hiszen ők a legaffinisebbek a sportfogadásra. Ugyanakkor természetesen, hasonlóan más európai lottótársaságok missziójához, mi is szerepet vállalunk a magyar sportsikerek létrejöttében, az egyik legnagyobbat Magyarországon.

- Merre tart a sportfogadás globálisan és itthon?

- Robbanásszerű növekedés tapasztalható világszerte, sok országban most formálódnak a szabályozott piacok, így az USA-ban is az elmúlt években erősödött fel a folyamat, de említhetnénk Dél-Amerikát vagy egyes afrikai országokat is. Az online sportfogadás növekedési üteme magas, és az applikációk elterjedése dominál. A szolgáltatók törekszenek a nagy sportligákkal, bajnokságokkal, szövetségekkel való minél szélesebb körű együttműködésre, hogy növeljék a játékosbázisukat. Izgalmas trend, hogy az e-sport az egyik legnagyobb piaccá vált a fogadásban globálisan, és a következő 10 évben a fogadási forgalom az előrejelzések alapján megduplázódik a világban.

- Megnyílt a sportfogadás online piaca – milyen más marketingmegközelítést igényel a verseny fokozódása?

- Most azt várod, hogy a fokozódó versenyhelyzetben kiteregessem a szakmai kártyáimat? Az azért alapvetően elmondható, hogy a monopolhelyzethez képest több változtatást eszközöltünk a marketingben. Többek között elsőként vezettük be az online affiliate marketingrendszerünket a piacon, a hirdetési stratégiánkat alapjaiban megújítottuk a szegmensben, új bónusz engine és stratégia segíti a CRM-csapatunk igazán kiváló munkáját. És persze most jön az Eb-kampányunk…

- Az azért szerencsés volt a számotokra, hogy a külföldi nagy szereplők egyelőre nem igazán léptek be a piacra. Mi lesz, ha mégis jönnek?

- Nem tehetünk úgy, mintha nem lettek volna eddig is jelen a magyar piacon a legnagyobb globális szolgáltatók. A Szerencsejáték Zrt. évek óta sikeresen versenyzett a hazánkban engedély nélkül működő sportfogadási cégekkel, mindvégig egyedüliként betartva a szigorú felelős játékszervezési elveket. Megtanultuk az elmúlt időszakban, többek között a globálisakat folyamatosan figyelve, hogy hogyan legyünk versenyképesek marketingben, szolgáltatásokban, nyereményszorzókban, CRM-aktvitásban. Ez a megszerzett tudás a legnagyobb értékünk a piacnyitást követően is.

- Manapság nálatok milyen szerepet foglal el a futball a többi sportághoz képest? Ezt azért is kérdezem, mert az idén nyáron Eb lesz.

- A fogadási bevétel több mint a felét adja a 60 kínált sportágon belül, ezért mi is kiemelten fókuszálunk rá. Az idei nyár izgalmas lesz, egyrészt háromszor zsinórban kijutott a magyar válogatott az Európa-bajnokságra, amire mindannyian büszkék vagyunk, másrészt ez a fogadási kedvre is nagy hatással van. A válogatott kijutása felhajtóerőt jelent az általános fogadási kedvben is, ami üzletileg egy kedvező hatás számunkra.

- Milyen a futballválogatottal dolgozni? Főleg úgy, hogy megint ott vagyunk az Eb-n.

- Nagy élmény és nagy lehetőség. Az MLSZ-szel jó néhány innovatív megoldást meg tudtunk valósítani. Büszke vagyok arra, hogy nem is olyan rég a Szerbia elleni zárt kapus meccsen a saját social media csapatunk kocsiba ült, és kizárólagos engedéllyel élőzött a helyszínről a pálya mellől, a színfalak mögül közvetítve az eseményeket a követőink számára. Az MTVA közvetítésén túl csak mi voltunk jelen, de mi egy kreatív csavarral a közösségi médiában. Ezek például azok a megoldások, amelyekkel igazán szoros és exkluzív kapcsolatot tudunk kiépíteni a fogadóinkkal marketingszempontból. Úgy látom, hogy ebben egyediek vagyunk itthon a többi nagyvállalati résztvevőhöz képest a sportmarketingben.

- Mit szóltál ahhoz, hogy nem ti, hanem az egyik nagy telkócég vitte el Szoboszlait a kampányába? Nem nektek kellett volna? Ha már…

- Dominik számunkra is példakép, kiváló ötletnek tartom, hogy a magenta színű volt munkahelyem hosszú távú együttműködésre lépett vele, hiszen a német anyavállalat számára is fókuszban van a futball. Egy kreatív csavarral a mi Eb-kampányunkban is megjelenik majd, aminek nagyon örülünk, de a koncepciónk, ahogy említettem, a válogatott több tagjára és a szövetségi kapitányra épül. A Szerencsejáték Zrt. a nemzeti tizenegy kiemelt partnere hosszú évek óta.

- Mérhető-e a sportmarketing ereje, és ha igen, akkor hogyan?

- Külön dedikált reprezentatív sportmarketing-kutatásunk van háromévente, épp az idén végezzük el a frissítését. Egyértelműen tudjuk mérni, hogy hogyan teljesítünk márkahatásban a többi, sportmarketingben erős hazai nagyvállalathoz képest, milyen márkaértékeket erősít nálunk, mennyire szimpatikus és hatékony a megjelenésünk például a fiatal felnőtt korosztály számára. Három éve kiváló eredményeket kaptunk, remélem, ez még javítható is.

- Mik a legújabb trendek, és kiket figyeltek itthon és külföldön mint követendő példa?

- Elsődleges a szurkolói, sportfogadói elköteleződés építése egész évben, a szezonokon átívelve. Illetve megfigyelhető a sportolók, klubok tudatosabb márka- és közösségépítése, amellyel értékesebbé válnak a hirdetők számára is. Kiváló példa erre a Ryan Reynolds nevével fémjelzett Wrexham-sztori, ahol a világ egyik legrégebbi futballklubja és két hollywoodi sztár kapcsolatából nemcsak egy egyedülálló, hiteles marketingsiker lett, de a sikerből finanszírozva a szakmaiság fejlődését nemrég bejutottak a harmadosztályba, és hosszú távon megcélozták a Premier League szintjét.

- Játsszunk egy kis sportfogadást így az interjú vége felé, mivel nyáron foci-Eb és olimpia. Mit gondolsz, hány meccset nyer Magyarország a csoportban?

- Tizennégy meccsen kereszül veretlen a magyar csapat, ami Európában egyedülálló jelenleg. Én úgy látom mint laikus futballszakértő, hogy remek formában kezdhetünk neki a menetelésnek. Mivel két nyertes mérkőzésre van szükség a továbbjutáshoz, szerintem az reális jóslat. Most körülbelül hasonló okosságokat mond 5 millió magyar szakértő az Eb indulásáig…

- Mi lesz a német–magyar meccs eredménye?

- 0–1 Magyarországnak. Volt szerencsém 2021-ben az Allianz Arenában végigkísérni a német–magyar meccset az Eb-n zuhogó esőben, amikor Schäfer gólja után fél óráig azt hittük, megverhetjük őket. Amikor sétáltunk haza magyar mezben a hotelbe a meccs után némileg szomorkásan, utánunk kiabáltak a németek az utcán és gratuláltak a válogatott játékához. Szóval most nyerünk.

 

Simon Krisztián

Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Szuperprodukció érkezik Budapestre

Soha nem látott világpremier érkezik Budapestre. Június elsején nyílik meg a BOK csarnokban a LUFILAND szuperprodukció, amely 500 ezer környezetbarát lufi felhasználásával hívja világkörüli utazásra a látogatókat. A 4000 négyzetméteres kiállítócsarnokban többek között az...

A vezetői képességek kialakulását is segíti a sport

A világ egyik legnagyobb, a Financial Times menedzsment képzési ranglistáján előkelő helyet elfoglaló, a szakma csúcsának járó „Triple Crown” minősítéssel elismert francia ESSCA School of Management International magyarországi Kampusza – folyamatainak szervezésében – a...

Zenés program várja a gyerekeket

A Müpa különleges izgalmakkal készül május utolsó vasárnapjára a legifjabbaknak: május 26-án a Müpa Gyermeknapon ingyenes koncertek, mesés-táncos előadások, rengeteg kreatív és zenés foglalkozás, valamint sok-sok játék várja az egész családot bent az épületben...

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

A lottózás új szintje és digitalizáció a Business Lounge-ban

A Business Lounge legfrissebb adásában az első Posta Lottózó megnyitásáról, a lottóturizmusról, a kereszt- és felülértékesítésről mesélt Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója és Nemes Gábor György, a Magyar Posta Zrt. lakossági értékesítési...

Gyorsított a Vodafone

A Vodafone Magyarország hálózatfejlesztési stratégiájának részeként 2024 végéig országosan az állomások 40 százalékán végez kapacitásbővítést, ami a hívásminőséget és a letöltési sebességet is jelentősen javítja. A hálózatfejlesztési programnak köszönhetően többek között Debrecenben, Miskolcon, Veszprémben,...

Limitált kiadású sörkollekcióra licitálhatnak a focirajongók

A Liverpool FC legendás menedzserének, Jürgen Klopp távozásának alkalmából a Carlsberg összefogott az ERDINGER Weissbräuval, és közösen kiadtak egy limitált szériás ünnepi sört – minden hivatalos meccsére egy palackkal, amelyet a Vörösök kispadján töltött.Összesen...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Rengeteg élelmiszert adományoztak az ALDI vásárlói

Az ALDI Magyarország kiemelt figyelmet fordít a társadalmi felelősségvállalásra és a rászorulók támogatására. Ennek részeként folyamatosan támogatja a karitatív szervezetek társadalmilag kiemelten fontos munkáját. Az áruházlánc 2016 óta működik együtt a Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel....

Szuperprodukció érkezik Budapestre

Soha nem látott világpremier érkezik Budapestre. Június elsején nyílik meg a BOK csarnokban a LUFILAND szuperprodukció, amely 500 ezer környezetbarát lufi felhasználásával hívja világkörüli utazásra a látogatókat. A 4000 négyzetméteres kiállítócsarnokban többek között az...

A vezetői képességek kialakulását is segíti a sport

A világ egyik legnagyobb, a Financial Times menedzsment képzési ranglistáján előkelő helyet elfoglaló, a szakma csúcsának járó „Triple Crown” minősítéssel elismert francia ESSCA School of Management International magyarországi Kampusza – folyamatainak szervezésében – a...

Zenés program várja a gyerekeket

A Müpa különleges izgalmakkal készül május utolsó vasárnapjára a legifjabbaknak: május 26-án a Müpa Gyermeknapon ingyenes koncertek, mesés-táncos előadások, rengeteg kreatív és zenés foglalkozás, valamint sok-sok játék várja az egész családot bent az épületben...

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Don't Miss

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...