Belföld

Magyarérettségi: ilyen feladatokat kaptak a diákok

Varga Jennifer / 24.hu
Varga Jennifer / 24.hu

A Telex hétfő reggel közzétette, milyen feladatok voltak az idei magyarérettségiben, a lap szerint a diákoknak a középszintű feladatsor első részében a diákoknak

egy tekercsekről, kódexekről, átkokról szóló írást kell értelmezniük, az irodalmi tesztben pedig Szophoklész Antigoné című műve és Ady Endre is szerepel.

Az Eduline cikke szerint az feladatlapban szereplő, értelmezendő szöveg a Magyar Kultúra egyik szerzőjének könyvekről szóló szövege. Az idei tesztben pedig Szophoklészen és Adyn kívül szerepel egy lyukas szöveges feladat is. A feladatban ki kell egészíteniük egy kapott költeményt, valamint szereplők nevei alapján meghatározni egy adott mű címét, műfaját és annak szerzőjét.

A második részben az Eduline szerint Karinthy Frigyes Az olasz fagylaltos című novelláját kell elemezniük a középszinten vizsgázó diákoknak. Akik nem műelemzést választanak, azoknak Babits Mihály költészetéről kell egy általános témakifejtő esszét írniuk.

A feladatok megoldására emelt- és középszinten egyaránt 240 perc áll a diákok rendelkezésére, amivel maximum 100 pontot szerezhetnek, emlékeztet az Eduline. A vizsga első részében a középszinten vizsgázóknak idén először egy 40 pontos szövegértési-nyelvtani feladatsort, majd egy 20 pontos irodalmi tesztet kell megoldaniuk. A második részben található szövegalkotással szintén 40 pont szerezhető.

Magyar nyelv és irodalom tárgyból középszinten 73 472, emelt szinten pedig 2066 tanuló ad számot tudásáról. Az írásbeli vizsgák május 27-ig tartanak, az idei vizsgaidőszakban összesen több mint 49 ezer végzős középiskolás érettségizik. A következő hetekben 1161 helyszínen várhatóan összesen több mint 112 700-an érettségiznek.

Az idei érettségiken a vizsgázók több változással szembesülhetnek, ezek közül is főleg a magyar és a történelem feladatsorok rejtenek újdonságokat. Nemrég megjelent cikkünkben szakértőket kérdeztünk a módosításokról, ezt itt olvashatják el:

Kapcsolódó
Az együttműködés helyett a lefelé taposásra képezzük a gyerekeinket – a módosított érettségi újabb hátraarc a magyar oktatásban
Magyarországon az érettségi egyfajta beavatási szertartás, de valóban jól látja el a feladatait ez a vizsga? Oktatási szakértőket kérdeztünk konzervatív és haladó pedagógiáról, születési előjogról és esélyegyenlőségről, valamint arról, hogy dolga-e a hazafiságra nevelés az iskolának.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik