Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A lítium jelenti a fenntartható jövőt az EU számára
2024.05.19 04:20Érkezik a csomagolóanyagok új korszaka
2024.05.18 12:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Még mindig az Octavia a Škoda legnagyobb fegyvere
Javította újautó-eladásait a Škoda az első negyedévben, a legnépszerűbb modellje pedig továbbra is az Octavia. A legtöbb Škodát Németországba adták el, a második legnagyobb piac pedig a hazai pálya, azaz Csehország volt.
Az első negyedévben a Škoda Auto 5,2 százalékkal növelte eladásait, elérve ezzel 220.500 autót, míg a termelése 278.500-ra nőtt. A márka legkelendőbb modellje továbbra is az Octavia 61.200 járművel, ami 36 százalékos éves növekedést jelent. A sorban a Kamiq, a Fabia és a Karoq következik. Az Enyaq elektromos modell eladásai 12 százalékkal nőttek.
A cseh OEM legnagyobb piaca Németország volt, ahol az autógyártó 43.500-ra növelte a leszállított autók számát. A márka piaci részesedése Európában 0,1 százalékponttal 5,1 százalékra nőtt tavalyhoz képest. A második legfontosabb piac Csehország, ott 20.300 autót adott el a cég, fél százalékkal többet, mint tavaly ilyenkor. A cseh piacon 35,2 százalékos részesedéssel egyeduralkodó a Škoda.
Holger Peters az igazgatótanács pénzügyekért felelős tagja szerint a Škoda üzemi eredménye az első negyedévben 1,3 százalékkal 535 millió euróra esett vissza, a profit azonban 0,1 ponttal 8,1 százalékra emelkedett – írja az iDnes.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!