Polestar 5
Mind a Polestar szuperszedánja, mind az akkumulátor fejlesztő StoreDot cég XFC, azaz extreme fast charging technológiája prototípus fázisban jár egyelőre, a kettő együtt mégis elképesztő töltési sebességeket produkált a tesztek során, akkumulátor degradáció nélkül. Míg az állandó töltési sebesség 310 kW volt, addig a töltési csúcsérték 370 kW volt. Ezzel minden jelenleg elérhető töltőoszlopnál magasabb értéket értek el, ráadásul a Polestar 5 gyorsabban töltött, mint a 320 kW-os töltésre kalibrált Porsche Taycan.
Persze könnyen állíthatnánk, hogy ez csak a határok feszegetése, ami hosszútávon fenntarthatatlan, de a Polestar és a StoreDot szerint a többségében szilíciumot tartalmazó akkumulátorcellák segítségével lehetséges a nagy töltési sebességet hosszan fenntartani. Jobb mechnikai és hűtési tényezőkkel rendelkezik, miközben érdemben könnyebb is, mint azok az akkumulátorcsomagok, amiket ma találhatunk a hagyományos villanyautókban. A Polestar szerint ráadásul nem csak könnyebbek, de jobban újrahasznosíthatóak is az akksi cellák. Nem véletlenül szeretnék, ha a Polestar 5 modellekbe már ez a technológia kerülhetne, amikor piacra lép, ezzel csökkentve az oly sokszor említett töltési időt, ami jelenleg a villanyautó vásárlások legnagyobb visszatartója.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!