Tömegével járnak át a magyarok Szlovákiába vásárolni

HírKlikk 2024. május 6. 05:45 2024. máj. 6. 05:45

Már 60 ezer tagja van annak a Facebook-csoportnak, amelyet a Szlovákiába vásárolni átjárók hoztak létre.

A szlovákiai révkomáromi (komárnói) élelmiszerboltok parkolói minden hétvégén tele vannak magyar rendszámú autókkal, és a pénzváltónál is rendre sorokban állnak a forintjukat euróra váltani készülő magyarok – írja a G7 cikkére hivatkozva a 24.hu. A portál szerint degeszre tömött bevásárló kocsikból pakolják tele élelmiszerrel a csomagtartóikat a magyar bevásárlóturisták.

A közelmúltban egy Facebook-csoportot is alapítottak, amelynek létszáma az utóbbi két hónapban hirtelen 60 ezerre duzzadt, az érdeklődés érezhetően óriási. A Kaufland tűnik a legnépszerűbb üzletnek, de ezen kívül több más bolt is jelentős magyar forgalmat bonyolíthat le.

Tatabányáról is járnak, ami még nincs nagyon messze, ám a Facebook-csoportból hamar kiderült az is, hogySzlovákia annyira felkapott lett, hogy most már a határtól akár száz vagy annál több kilométerre lakók is elkezdtek kijárni vásárolni.– A két Komárom közötti hidat a csoportbejegyzések alapján ma már Székesfehérvár vagy akár Dunaújváros térségéből is megcélozzák – írta a gazdasági lap. A Dunántúl nyugati részéről inkább a Győr fölötti Nagymegyer a célállomás, keletről pedig Kassa vagy Rimaszombat érhető el könnyebben.

A G7 szerint ha akció van Szlovákiában, akkor adott esetben 5-600 forintot is lehet fogni egyetlen doboz cigarettán, vagyis 12-15 dobozzal akár le is lehet fedni egy 200 kilométeres (100 kilométeres oda-vissza) út teljes üzemanyagköltségét (útdíjakkal, az autó amortizációjával és hasonló externális költségekkel nem számolva). Mások a sörből vagy a sajtokból kiindulva számolnak hasonlóan.

A kijárók közül szinte mindenki esküszik arra, hogy az esetek többségében a szlovák boltban kapható áruk minősége jobb,és ezért adott esetben még többet is hajlandó fizetni. Ez ugyanakkor erősen szubjektív és vitatható kérdés.

2024. márciusban a fogyasztói árak átlagosan 3,6 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbiakat, leginkább a cukoré (30,9 százalék), a csokoládéé és kakaóé (11,6 százalék), a büféáruké (10,4 százalék), a sertéshúsé (9,1 százalék), valamint az alkoholmentes üdítőitaloké (7,5 százalék) nőtt. Ugyanakkor a liszt ára 20,3, a tojásé 19,7, a száraztésztáé 13,1, a sajté 13,0, a tejé 11,0, a kenyéré 10,5 százalékkal csökkent.