Az új Duna-híd, ami legalább 100 évig átkelőként fog szolgálni a folyam felett és már Lázár János rá is bólintott a nevére szombaton áttesett a próbaterhelésen a 946,2 méter hosszúságú, 10 támaszú építményről januárban írhattuk meg, hogy teljessé vált a pályalemeze, majd márciusban a hagyományos hordógurításra is sor került, derül ki a Magyar Építők cikkéből. 

Mint írják, az építmény két ártéri hídból és egy mederhídból tevődik össze. A három rész különböző szerkezeti rendszerű, de egy egységet alkot. Péntektől a bal- és jobb ártéri hidak tesztelését végezték el 8 darab egyenként 40 tonna súlyú teherautóval.

A cikk kiemeli, hogy ettől is látványosabb volt a szombati esemény, amikor egy egész napos projekt keretében a középső hídelemet képező mederhíd statikus és dinamikus próbája történt meg.

Előbbi tesztnél a járművek több alakzatban időztek a hídon, miközben a szakemberek a hídszerkezet előre meghatározott pontjain mérték a súly hatására bekövetkező alakváltozásokat és az egyes szerkezeti elemekben keletkező feszültségeket. Utóbbinál két tehergépkocsi haladt át a hídon 5, 20, 40, 60 kilométeres sebességgel.

A híd a Google térképén már az új nevével, Kalocsa-Paks Duna-híd (Tomori Pál híd) szerepel.