Szórakozás

Most éppen eperdzsemen megy a harc Meghan Markle és a királyi család között

Dominic Lipinski / POOL / AFP
Dominic Lipinski / POOL / AFP
Harry herceg felesége kisüzemi lekvárkészítésre adta a fejét, amiben apósa a konkurenciája: III. Károly király már több mint tíz éve van a dzsembizniszben. Elmagyarázzuk, mit kell tudni a hercegné és a király nagyon hasonló projektjeiről, és hogy miből feltételezik egyesek, hogy már megint egy láthatatlan viszály alakult ki a színfalak mögött.

Meghan Markle és Harry herceg több területen is kipróbálták magukat, mióta 2020-ban visszaléptek királyi kötelességeiktől, és az Egyesült Államokba, a kaliforniai Montecitóba költöztek. Ez a lépésük még tovább mélyítette a brit királyi család többi tagjával köztük lévő szakadékot, a megtépázott kapcsolat azóta sem látszik javulni. Mivel távozásukkor az uralkodó elzárta a pénzcsapot, így a sussexi pár kénytelen volt más módokat találni arra, hogy Amerikában is fenntartsák azt az életszínvonalat, amit az Egyesült Királyságban megszoktak. Az elmúlt években Archewell nevű nonprofit alapítványukon dolgoztak, valamint olyan nagy cégekkel is szerződésben álltak, mint a Netflix és a Spotify.

Kirsty Wigglesworth – Pool / Getty Images Harry herceg és Meghan hercegné

A hercegné új hóbortja

Márciusban kiderült, Markle új bizniszbe vág: Gwyneth Paltrow nyomdokaiba lépve életmódmárkát indított American Riviera Orchard néven. Úgy tudni, az üzletasszonynak állt hercegné élelmiszerek, lakberendezési tárgyak, konyhai gépek, kerti eszközök, kozmetikumok, írószerek, jógafelszerelések és strandkellékek árusítását is tervezi.

Április közepén megjelent első terméke mégis egy eperlekvár volt.

PR-ajándékként közeli barátainak, köztük hírességeknek is elküldte az exkluzív, limitált kiadású készítményt – mivel az üvegeket beszámozták, tudni lehet, hogy összesen ötven darabot postáztak ki belőle. Többek között Kris JennerMindy Kaling, Chrissy Teigen, Tracee Ellis Ross és Abigail Spencer is kaptak kóstolót, hálájuk jeléül kiposztolták Instagramjukra az esztétikusan összeállított ajándékcsomagot (egy nagy tálba, citromok és virágok közé helyezték a csemegét, ami mellé egy kézzel írt levelet is kaptak a címzettek), illetve dicsérő szavakkal illették az epres dzsemet, egyben kitalálóját is.

Ez volt az egyik legjobb finomság, amit idén ettünk – csak néhány rusztikus kenyérszelet, sós vaj, triplán krémes brie sajt, pár vastag szelet bacon szalonna és némi American Riviera Orchard lekvár kellett hozzá! Összesen nagyjából nyolc percet vett igénybe az elkészítése, és feldobta az egész hétvégénket

– olvasható Teigen kissé reklámszagú áradozása közösségi oldalán. A modell a többiekhez képest több energiát feccölt a fizetett hirdetésnek is beillő poszt elkészítésébe: rövid videóval illusztrálta a harapnivaló elkészítésének folyamatát, aztán férjével, John Legenddel jóízűen elfogyasztották a felpimpelt lekváros kenyeret.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

chrissy teigen (@chrissyteigen) által megosztott bejegyzés


A lekvárfőzés családi hagyomány

A királyi családban nem Meghan Markle az egyetlen, és nem is az első, aki saját dzsemet dobott piacra; korábban már III. Károlynak is eszébe jutott ez az ötlet. A környezetvédelem ügyét szívén viselő király a biogazdálkodás népszerűsítése és a fenntartható mezőgazdasági gyakorlatok támogatása céljából hozott létre egy márkát még a kilencvenes években: gloucestershire-i Highgrove birtokáról származó organikus termékeket, köztük lekvárokat árusít. Az annak eladásából származó profitot teljes egészében jótékony célokra használják fel. A királyi termékcsalád ma az Egyesült Királyság legnagyobb bioélelmiszer- és italmárkája, több mint 300 termékkel.

A király és menye tehát versenytársak lettek, és bár Markle produktuma még nem elérhető a nagyközönség számára, Károly eladásai az elmúlt hetekben kilőttek. A Daily Mail arról ír,

a sussexi hercegné saját márkás eperdzsemjének megjelenése után a királypártiak annyi lekvárt vettek az uralkodótól, hogy több íz elfogyott, például az epres is.

Azon a napon, mikor a már említett Chrissy Teigen is áradozott Markle dzsemjéről, a Buckingham-palota boltjának hivatalos Instagramjára kikerült egy eperlekvár-reklám. „A mi eperdzsemünk csak a legfinomabb gyümölcsök felhasználásával készül, és többféleképpen tálalva is finom” – állt a leírásban. Nem sokat kellett várni, hogy az online térben megjelenjenek azok a hangok, melyek szerint a palota Markle-nek és új márkájának akart odaszúrni.

Ilyen és ehhez hasonló bejegyzésekben véleményezték az internetezők a történteket:

  • „Vajon a palota most finoman széttrollkodta Ms. Montecitót?!”
  • „Hihetetlen ennek a reklámnak az időzítése.”
  • „Ez rossz ízlésre vall, több szempontból is.”
  • „Imádom a királyi lekvárháborút!”

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Buckingham Palace Shop (@buckinghampalaceshop) által megosztott bejegyzés

Mielőtt bárki messze menő következtetéseket vonna le, érdemes megjegyezni, hogy a Buckingham Palace Shop nevű profilon az évek során több alkalommal népszerűsítették már ezt a fajta lekvárt, a többi termékükkel együtt, így a mostani videó (ami egyébként egy sorozat része) nem feltétlenül kapcsolható össze azzal, hogy Markle szintén a dzsempiacra próbál betörni.

Rivalizálás vagy puszta véletlen?

Eddig egyik fél sem kommentálta az eseményeket, vagy reagált a spekulációkra, de ilyen ügyekben ez nem meglepő viselkedés a királyi család részéről. Mindenesetre úgy tűnik, a közvélemény inkább Károly pártjára állt lekvárügyben, amit a termékei iránti megnövekedett kereslet jelezhet.

Markle-t egyesek új márkája bevezetésének időzítése miatt is elmarasztalják, mivel a királyi család brit földön maradt tagjainak életében most más dolgokon van most a hangsúly: mint ismeretes, Károly király és Katalin hercegné is rákkal küzd.

Szerintem ez elég érzéketlen, miközben Katalin épp a kínok kínját éli át, és a király is rákkezelést kap. Olyan, mintha soha nem érzékelnék a közhangulatot, nem? Annyira imádják magukat, hogy nem látják a fától az erdőt

nyilatkozta Lizzie Cundy, Meghan Markle egykori barátja, aki az utóbbi években többször élesen kritizálta a hercegnét.

A Károly-féle, „tipikusan angol” termékként forgalmazott biolekvárról azt írják, „a zamatos érett eper és a fanyar citrom ínycsiklandó kombinációja”, ami „a nyár ízét hozza el a tányérunkra”. Ezzel szemben Markle márkáját az exszínésznő kaliforniai identitása inspirálta. Epres kreációjáról egyelőre nem sokat lehet tudni – az sejthető, hogy az alapjául szolgáló gyümölcs nem a saját kertjében terem meg –, mert eddig csak néhány kiválasztott ízlelhette azt meg, akik szinte mind jó véleménnyel voltak róla.

Angela Levin királyi szakíró még egy nagy különbséget kiemel a két királyi családtag projektje között, méghozzá azt, hogy míg a Highgrove eladásából származó nyereség jótékonysági célokra megy, Meghan vállalkozása profitorientált.

Károly az összes pénzt jótékonyságra fordítja, de Meghan márkájánál minden pénz az ő zsebébe megy. Az emberek úgy vannak vele, hogy ha már ilyen trendi a lekvár, akkor inkább a királytól vegyünk, ne Meghantól.

Az American Riviera Orchard weboldala még üres, így az sem derül ki, hogy más ízesítésű lekvárt is árul-e majd a hercegné, és hogy azokat hogyan árazza be.

Mindenesetre, aki hiányolta az ehhez hasonló drámákat A korona című sorozat befejeződése után, most megnyugodhat: egy egyszerű eperdzsem is elegendő ahhoz, hogy a Markle-pártiak és a Károlyt szívlelők egymásnak ugorjanak.

Chris Jackson / Getty Images For Clarence House Károly király Highgrove-ban

Ajánlott videó

Olvasói sztorik